cipralex? 25.10.03 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Psühhiaater kirjutas minu 16.aastasele pojale cipralex`i.Algul ütles , et on vaja võtta kolm kuud, aga nüüd muutis oma otsust et ühest ravikuurist st.ühest kuust piisab. Poiss oli väga närviline peaaegu võimatu oli temaga suhelda.Sügisest tekkisid probleemid ka koolis, lubades enda käitumise käsile võtta lubati tal kooli jääda. Nüüd on esimese veerandi lõpp ja tunnistusel mitu kahte (mida kunagi enne pole olnud) käitumishinne küll rahuldav aga lisaks klassijuhataja märkus ebasobiva käitumise eest. Tänu ravimile on muutunud minu poiss rahulikumaks ja mõtleb natuke enne kui midagi ütleb.Nüüd ma kardangi et see ravikuur jääb äkki liiga lühikeseks ja närvilisus kordub uuesti, Tema probleem oli liialt tõsine selleks et praegu asi uuesti käest ära lasta. Soovitati ka rääkida psühholoogiga, seda katsun talle ka organiseerida on meil koolipsühholoog olemas. Aga siiski, äkki peaks seda ravikuuri tegema ikkagi kolm kuud? Tohter arvas, et kuna poiss ütles et tal on parem, pole rokem vaja...Minu poiss ütles alguses ka, et tal pole midagi viga, kas ta ise on ikka otsustaja? Ette tänades murelik ema. Tema diagnoosiks oli sügav depresioon tujulangusega...

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Miks poiss närviline? Mis põhjusel kahed? Miks käitumine häiritud ja õpetaja kirjutas märkuse?
Lahtisi otsi liigselt palju ehk pojaga tuleb edasi tegeleda. Tallinna Psühhiaatriakliiniku juures on ka psühholoogid ehk töö psühholoogiga igati vajalik. Koolipsühholoog peab tohtril suuniseid saama, infot tehtu ja plaanide suhtes.
Depressioon on tulem ja mitte põhjus. Millise rohuga (või rohuta) ja kuidas ravida, seda ütleb tohter, aga ravi ning poisi suunamine-juhendamine peab jätkuma.
Rääkige oma kahtlustest-muredest veelkord ravitohtrile, arutlege üheskoos olukorda. Kõik osapooled peavad tulemusega rahule jääma: Poiss, Teie ja ka Tohter (ka Õpetaja).
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Ärevushäire tagasilöök.

Tere
Mina vótan cipralexi 10mg päevas. Siin viimasel ajal läks rohu vótmine ebaregulaarseks,kord ununes vótta,kord vótsin alles óhtul.
Kas nüüd peaksin rohu annust suurendama vói hakkama lihtsalt ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Rohu - endist skeemi jätkata.
2) Ainult arstirohu tarvitamisel jääb 9/10 võimalustest kasutamata. Seega -
a) üldkehalised-tervistavad harjutused, b) psühhoregulatsioon e pingetest vabanemise ...

Loe edasi

AD lõpetamine

Tere Doktor!

Tahaksin küsida sellist asja, et kas selline raviskeemi lõpetamine on õige, kui olen kokku võtnud 9,5 kuud Cipralexi ja lõpetamine nägi välja selline, et kaks nädalat võtsin 20mg, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tark inimene ei piirdu ainult tabletikuuriga!

Vajalikud on ka harjutused, eluviisi muutus. Kui on harjutused ja uutmoodi elamine, uutmoodi suhtumine elu-olusse, siis see AD ärajätmine tuleb ...

Loe edasi

Kas pöörduda psühhiaatri v psühholoogi poole?

Tere!

Probleem järgnev, et ei oska valida kas pöörduda psühhiaatri v psühholoogi poole. Varasemalt olen ühe korra olnud ravil psühhiaatri juures ( diagnoosiks oli depressioon). Samas sümptomid ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Soovitan mõlemaid - nad ju teineteist täiendavad. Psühhiaater kasutab ravi soovitamisel ka psühhofarmakone, psühholoog toetub psühhoteraapia võtetele.

NB Mõlemil puhul on omapoolne aktiivne ...

Loe edasi

Nägemisel on nn järelpilt

Tere!

Vaevlen tõenäoliselt ärevushäire käes- "tõenäoliselt" seetõttu, et otseselt pole muud välistatud. Olen käinud korra- kaks psühhiaatri juures ja regulaarselt psühholoogi juures, kes on ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organism on tervik ja nägemine selle osa. Kirjeldus annab mõtte, et silmaprobleemid on kahe olemusega: 1) on nn füsioloogilised ja silma funtsioneerimisest tingitud "ujumised, järelpildid jms"
2) ...

Loe edasi

Antidepressantide annuse vähendamine

Tere, Dr Jüri Ennet!

Minu küsimus oleks Teile selline. Olen Teilt varem ka küsimusi küsinud, kuid nüüd on aeg juba nii kaugel, et ma sooviks hakata antidepressantide annust vähendama.
Olen ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Minu vastus on nagu "Eesti rahva ennemuistsed Lood" - tabletist (ravimist) ainult rääkides oleme me tervistumise rajal vaid väheste võimalustega - ei kasuta suuremat osa meie kasutuses olevatest potentsiaalidest. ...

Loe edasi

Depressioon

Tere!

Mul oleks Teile selline küsimus.
Mul algas see kõik ärevushäiretest. Olen nüüd peaaegu kolm kuud AD võtnud, Cipralexi. Kuid on tekkinud depressioon. Ei jaksa midagi teha, väsimus, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Normaalne on, et ravimise käigus tervis paremaks läheb. Normaalne on ka see, et ainult arstirohuga ei piirduta.
Vajalikud on ka harjutused (viis rühma), elurežiimi muutus, elusihtide (kaks vankrit) ...

Loe edasi

Olansapiin

Tere,
Kolm kuud tagasi hakkasin võtma ravimit olansapiin. Kogus on väga väike2,5 mg. Selline küsimus, et kas seda ravimit võib pooliku tableti veel pooleks ka teha, et saaks seda lõpetada? Iga kord ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravi tuleb kooskõlastada ma ravitohtriga - tema ju ravitavat on uurinud ja tunneb.

Minu printsiip - ravimi annusega tuleb "mängida", neuroleptikumide korral on see nn aken e. raviannuse kõigutamise ...

Loe edasi

Ärevus,-paanikahäired

Tere!
Mul algasid kuu aega tagasi paanikahäired. Kasutasin alguses Escitalopram Tevat ja Xanaxit. Paar nädalat läks aega, enne, kui hakkas enesetunne paremaks minema.
Kuid nüüd kasutasin ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kui ravim alul juba sobib, siis võib vajadusel vaid annusega "mängigda" ja aja jooksul ravimi annus väheneb ning kaob.
Kaua ravi aega võtab?
Sõltub ravimi võtmisest ja veelgi rohkem harjutustest, ...

Loe edasi

Paanikahäire

Tere!
Mul algasid kuu aega tagasi paanikahäired. Kasutasin alguses Escitalopram Tevat ja Xanaxit. Paar nädalat läks aega, enne, kui hakkas enesetunne paremaks minema.
Kuid nüüd kasutasin mingi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Toimeaine on sama, aga eri firmadel oma "maik man" e. erinevused on mida mõned inimesed tunnetavad.
Järeldus - hästi toimivat ravimit ei ole soovitav vahetada. Seega, minge eelneva rohu juurde tagasi. ...

Loe edasi

Ärevushäired ja paanikahood

Tere. Kirjutasite, et annusega mängimine on õige. Kas aga tohib minna 10mg cipralexi pealt 15mg peale? Algul võtsin 10mg, viis päeva olen võtnud juba 12,5mg ja nüüd peaks kohe võtma 15mg. Internetist uurides, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Võib küll ja vabalt 5mg kaupa "mängida" annusega.
Vajalik on vererõhku vaadata - liigselt madal või siis liigne kõrgenemine annavad pearinglust, "minestamise eelset tunnet".

On võimalik ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: