Tervise mure 01.03.16 / Perearst

Külastaja küsib:

Tere !
Minu mure algas novembris 2015 ,kui hakkasin tundma peavalusid. Kuna meeldib palju trenni teha ,arvasin et külmetasin. Ja nii see ka oli,diagnoositi kuklanärvi neuralgia. Kuna ma olen saanud 2013 ärevushäire diagnoosi ja aasta aega AD tarvitanud ,lõi mul peavaludega seoses välja ka ärevushäire. Maadlesin lisaks ülekilodega ,tegin palju trenni ja sõin ebaregulaarselt. Kuna ärevus suurenes ja peavalud ei lakanud ,läksin emosse kus tehti peakompuuter ja võeti veri ,analüüsid olid korras ja peavalu lakkas nädal hiljem. Peale seda umbes kaks nädalat hiljem hakkasin tundma kõris tükitunnet ja poomistunnet kaelal ,pöördusin taas perearstile ,kes arvas, et külmetus jne. Sain vahepeal käidud ka psühhiaatri juures ,kes kirjutas uuesti diagnoosi ärevushäire ja määras AD flux ,mis tegi ensetunde veel hullemaks võttis söögiisu , kaotasin kaalus 10 kg ,mille üle olin õnnelik aga siiski ensetunne oli kehv ,poomistunne ei kadnud ja kujutasin endal kõiki surmahaigusi. Siis vahetasin psühhiaatrit ja leidsin väga hea arsti ,kes andis mulle saatekirjad minu südamerahustuseks endokrinoloogile ja gastroenteroloogile. Vahetas väljas AD elicea 10 mg vastu ,mida tänaseks olen tarbinud 11 päeva ,erilist muutust ei tähelda ,kuid söögiisu on tagasi tulnud.Endokrionoloog tegi kõik uuringud uh kilpnäärmest ,võttis vere analüüsid ,milles TSH 0,35 JA TPO iGR 12,Türeoglobuliini Igr 10.Hormooni analüüs ka korras . Arst arvaski ,et tegu on ärevushäirega soovitas mul AD ravi jätkata ja et kilpnääre on täiesti korras. Nüüd hiljuti käisin ära ka gastroskoopias ,kus diagnoositi söögitoru põletik kandidoos ja määrati seeneravi 14 päevaks. Lisaks kerge gastriit. Arst soovitas võtta gasecit, kui tunnen end ebamugavalt .Hetkel teengi seeneravi ,kuid tagasi ta mind ei kutsunud. Minu esimene küsimus teile ,kuidas ma saan kindel olla ,et peale ravi söögitorus seen hävitatud on? Arst seletas ka seda et see võib tekkida peale antibiootikumi ravi või nõrga immuunusega inimestel. Kuid mina pole antibiootikume tarvitanud ja hakkasin mõtlema millest mul immuunsus nõrk võib olla ,pole ka haige olnud ,aga tugev stress on olnud alates nov 2015 ,kui lihtsalt ei tahtnud süüa ,lugesin foorumites haiguste kohta ja tunnetasin endal kõiki surmahaiguseid ,et mõtteid mujale saada rabasin trenni teha ja kaal langes ,mille üle oli ainsana hea meel.Tükitunnet tunnen vähem ,aga siiski pole see kadunud. Samuti tunnen ma lõua all kõrisõlmest paremal vajutades valusat kohta, kaelasooni mis nagu krudisevad kui neid mudida ja juba kardan , et äkki midagi lümfides. Mainin veel ,et sel nädalal on mul veel eriarstiaeg kurguarstile . Kas te soovitate mul veel mingisuguseid uuringuid teha ,kas tegu võib olla probleemiga lümfides, millest võis mul immuunsus nõrgaks minna ,et selle söögitoru kandidoosi sain ? Milliseid analüüse veel tegema peaksin ? Enesetunne on mul hetkel normaalne aegajalt tunnetan füüsilisi sümptomeid. Endiselt olen psühhiaatri jälgimise all. Raviks kasutan AD elicea 10 mg ,unerohi zopitin.
Jään teie vastust ootama ,minu perearst on minust juba väsinud.

Arst vastas:

Le Vallikivi

dr Le Vallikivi

Perearst

Tervist
Üldiselt käib teravdatud kehataju kahjuks ärevushäire sümptomite komplekti. Õnneks on Teie keha väga põhjalikult uuritud ja kui LOR arstil samuti käidud saab, siis on kõik orgaanilised põhjused, mis Teile erinevaid sümptomeid põhjustanud, välja lülitatud. Kõik muu peaks antidepressantravi edenedes (ja eeldusel, et Teil on aega ja tahtmist enesega tegeleda) vaikselt iseeneslikult korda minema, kuigi selleks võib kuluda kuid. Kõige olulisem on leida piisavalt aega puhkamiseks ja magamiseks ja söömiseks, samuti veeta võimalikult palju aega värskes õhus ning tegeleda Teile sobiva mõõduka kehalise koormusega (aga mitte trenniga üle pingutada).
Lugupidamisega
Le Vallikivi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

ninaverejooks

Mul on mure oma 42 aastase mehe pärast.Viimasel ajal on tal tihti hakanud ninast verd jooksma.Ta ise ütleb,et eriti siis hakkab jooksma,kui ta ärritub või vihastab.Niipalju võiks veel tema tervise kohta ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Ninaverejooksul on palju põhjuseid. Kõrge vererõhk sealhulgas. Patsient peab ise probleemi nägema, kui tekib arusaamine järgneb ka mõistuspärane käitumine. Veidi julgustada ja manitseda, mitte ...

Loe edasi

palavik?

Tere!Ilusaid algavaid pühi!
Mure mehe tervise pärast järgmine:Kui tal on paha olla ,nohu ,köha
siis tavaliselt on ta kehatemperatuur35,2-36 on olnud ka alla 35
Mida võiksin teha tema ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Madal kehatemperatuur tõve ajal on organismi madala reaktiivsuse märgiks. See võib olla ka organismi omapära. Soovitan elementarset reziimi, käsimüügivahendeid vaevuste leevendamiseks, vajadusel ...

Loe edasi

mure

olen hetkel valismaal ja arsti poole ei ole voimalik poorduda.
nimelt seisneb mu mure selles,et kui kaela painutan ja alla vaatan algab tuim surin kaelast kuni tallani.seda eriti vasakul pool.vahel ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Arvan, et see on kaela sundasendist lähtunud lihaspinge sündroom, mida arstid ka müofastsialgiaks nimetavad. Soovitan kaela kerget massaazi, lihasvenitusharjutusi, võimalusel ujumist.
Head ...

Loe edasi

üldhaigused.

Mulle on tekkinud viimasel ajal simade sisenurkade alla sinised plekid ning nendega kaasnev kerge silmaalune paistetus.Kas oskate palun anda nõu,millest see võiks tuleneda.Äkki on põhjus mingis tervise ...

Vastas dr Eero Merilind

Lp. Tiina.



Kahjuks on Teie kirjas liiga vähe informatsiooni Teie mure kohta. Vajalik

oleks teada millal sinised plekid tekkisid, kas neid siniseid plekke on
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi