Rahutute jalgade sündroom + käte värin 01.12.12 / Neuroloogia

Külastaja küsib:

Tere! Olen 21. aastane tütarlaps ning paari kuu eest diagnoositi mul neuroloogi poolt rahutute jalgade sündroom. Enne neuroloogi juurde minekut, käisin perearsti juures ning tehti hulgaliselt vereanalüüse- diagnoosiks subkliiniline aneemia. Rahutute jalgade sündroomi kohta olin ka varemalt lugenud ning kõik sümptomid viitavad tõesti sellele haigusele. Sain raviks kuu aega tarvitada Mirapexin'i tablette, minimaalse doosiga ehk 1 kord päevas. Ravi mõjus hästi, sest nö rahutud jalad ja käed ei seganud mind enam. Poole kuuri ajal aga märkasin endal aegajalt ebaloomulikku kätte värinat, mis kohati andis tunda üle keha, ka jalgades. Kordusvisiidile minnes olin paar päeva olnud ilma tablettideta ning ebameeldivustunne jalgades ning kätes, mis vastavad eelmainitud sündroomi sümptomitele olid tagasi tulnud. Rääkisin neuroloogile kõik ära, kuidas rohi oli mõjunud ning mida uut sellel ajal kehaga toimus, kuid ometigi sain samad rohud sama kogusega järgnevaks kaheks kuuks. Tõsi, see rohi hoiab jalgade ja käte ebamugavustunde kontrolli all, kuid asemele on tulnud häiriv käte värin. Viimase poole aasta jooksul olen 2 korda läbi elanud paanikahood (ma muidugi ei tea, kas need päriselt sinna alla klassifitseeruvad), mille tunnusteks olid mõlemal korral südame kiirenenud löögisagedus, käte värin ning iiveldushoog, mis ühel korral lõppes ka oksendamisega. Olen alati olnud küllaltki raudsete närvidega ning ei oska endal kuidagi neid sümptomeid põhjendada. Tänaseks aga olen just seoses käte värinaga kaotanud küllaltki palju enesekindlust ning see häirib minu igapäeva elu päris suurelt. Sooviksin väga teada, kust peaksin alustama, et sellest jagu saada? Kas tegemist on neuroloogilise või psühholoogilise probleemiga?

Arst vastas:

Ain Pajos

dr Ain Pajos

Neuroloog

OÜ Neurodiagnostika

Aneemia põhjuseks sageli olev raua puudus organismis tuleks korrigeerida rauapreparaatidega, see võib mõjutada ka rahutute jalgade sündroomi. Kui asi ei parane, tuleks muuta ravi.
Käte värin on tõenäoliselt muu probleem ja võib vajada eraldi ravi mille määrab neuroloog.

Tel. 6 748 591
Dr. Ain Pajos

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Neuroloogia

Jalgade perioodiline liigutamine öösiti

Liigutan öösiti unes enda jalgu, tõmmates need kokku ja siis tasapisi lasen neil laskuda. Minu elukaaslase uni on sellest häiritud ning ka mina ärkan selle peale öö jooksul korduvalt üles, et ta mu jalgu ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Võimalik on nn. rahutute jalgade sündroom - ebamäärane tundmus jalgades ja nende liigutamise vajadus rahuolekus ja eriti voodis. Lisaks on võimalikud nn. parasomniad - uneaegsed tegevused kuni kõndimise ...

Loe edasi

Käte värin

Tere. Nimelt on selline mure et mu käed pidevalt värisevad ja öösel on vahest jalga kergelt kramp.. Käte värin on olnud mul umbes 2 aastat või üle selle jala kramp alla aasta.. Mida teha? kas on äkki ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Võib ju kontrollida Na, K ja Ca sisaldust vereseerumis (perearst), kuid tõenäoliselt ei ole põhjus toitumises. Käte värin on sageli perekondlik.

DR. Ain Pajos

Loe edasi

Rahutute jalgade sündroom

Tere!

Vaevlen aastaid selle haiguse käes, kuid varem ei teadnud, millega tegu on.
Nüüd olen teema kohta veidike uurinud ja ka teada saanud, et seda on võimalik ravida.

Kuna ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Rahutute jalgade sündroomi oskab tänapäeval diagnoosida ja ravida iga neuroloog. Kindlasti ka Tartu arstid.

Loe edasi

rahutute jalgade sündroom

Talvel küsisin, kas raseduse ajal saab sellist haigust ravida... Kui laps sündis, kadus see probleem ära. Nüüd on meil beebi poole aastane ja sama asi on jälle tagasi...
Kas imetamise ajal on võimalik ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tuleb pöörduda neuroloogi vastuvõtule kes määrab ravi.

tel 6 748 591
Dr. Ain Pajos

Loe edasi

KÄTE VÄRIN

On mul tehtud 6 aasta jooksul igasuguseid protsetuure aga käte värinast pole lahti saanud ja see segab ja häirib mind.Kuhu peaks veel pöörduma.

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Kui käte värin on tingitud pärilikkusest, ei ole võimalik seda välja ravida. Küll on aga ravimeid millede tarvitamisel värin lakkab.

Dr. Ain Pajos
6 748 591

Loe edasi

Rahutute jalgade sündroom

Tere. mul diagnoositi rahutute jalgade sündroom (üle poole aasta olnud). nüüd sain teada, et olen rasestunud. kas ravi on ka raseduse ajal võimalik?

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Raseduse ajal on tabletiravi ebasoovitav.

Dr. Ain Pajos

Loe edasi

Rahutute jalgade sündroom

Tere,

Lugesin Lege Artisest rahutute jalgade sündroomi kohta. Autori sõnul on tegu progresseeruva ja suhteliselt halvasti ravitava haigusega. Internetist praktiliselt haiguse kohta materjali ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Ravimitega on võimalik saavutada olulist paranemist. Käsimüügist siiski vajalikke ravimeid ei saa. Tulge konsultatsioonile.

Dr. Ain Pajos
tel. 6 748 591

Loe edasi

rahutute jalgade sündroom

Lugesin Teie antud vastuseid. Väheks jääb.
Põetasin oma vähihaiget tädi, kes läbi une tegi pidevalt jalgadega selliseid liigutusi nagu sätiks tekki või hakkaks end voodis pöörama.
Küsismse ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Ravivariante on mitu. Konkreetseid soovitusi ei saa anda kirja teel ilma haiget nägemata.

DR. Ain Pajos
6 748 591

Loe edasi

rahutud jalad

Tere! Valutava jala pärast (vahelduvalt u aasta) saatis perearst neuroloogi ja reumatoloogi vastuvõtule. Põhjust ei leitud. Neuroloog mainis korraks rahutute jalgade sündroomi. Olen tõesti lapsest saadik ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Rahutute jalgade sündroom on vahel tõsine probleem ja seda saab ka ravida.

Dr. Ain Pajos
Tel 6 748 591

Loe edasi

rahutud jalad

Olen hädas labajalgadega. Õhtul voodisse magama minnes hakkavad jalad nagu närviliselt valutama.Nad nagu otseslt ei valuta aga pean neid koguaeg liikutama ja ringutama.Labajalad just ja nagu kannatagune ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

See seisund on tuntud nimetuse all "rahutute jalgade sündroom". Põhjust täpselt ei teata kuid peale häiritud une muud ohtu ei ole. Ravi on olemas.

Dr. Ain Pajos
6 748 591

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: