Menstruatsioonitsükli häired 05.10.20 / Naistehaigused
Külastaja küsib:
Tere
Minul on pisike mure seoses menstruatsioonitsükliga.
Kasutasin peaaegu kolm aastat Evra plaastreid, kuid siis tekkis soov rasestuda. Jätsin plaastrid ära, tekkisid tsüklis häired (vahel oli mens, vahel ei olnud). Käisin günekoloogi juures, kõik proovid olid korras. Mulle määrati Duphaston. Sain sellega menstruatsiooni korrapäraselt käima.
Ma ei võtnud Duphastoni kaua, maksimaalselt 1 kuu vōi 2. lōpuks unustasin üldse ära.
Mens ei ole korrapärane. Tahtsin hakata uuesti Duphastoni võtma, kuid hakkas menstruatsioon 21.09 ja kestab siiamaani (täna on kuupäev 05.10). Viimased 3-4 päeva on pigem määrinud.
Olen veidi mures, millest selline olukord tekkida võib? Määrimisel veri pole vedel, vaid natuke nagu kreemjas/tahkem ning pole täiesti punane, vaid heledam ja kohati tundub lillakas/teistsugune punane.
Kas see võib olla seotud sellega, et kasutasin plaastreid nii kaua? Kas peaksin muretsema?
Arst vastas:

dr Katrin Seidelberg
Günekoloog
Qvalitas Arstikeskus AS
Tere!
Kui enne plaastrite kasutama hakkamist 3 aastat tagasi polnud tsükkel korrapärane, siis on selline tsükli kõikumine tõenäoline. Plaastrite kasutamise lõpetades käivitub füsioloogiline munasarjade töö ja taastuvad ovulatoorsed tsüklid. Ka siis, kui varem on olnud väga korrapärane mensturatsioon, ei pruugi tsükkel kohe reguleeruda ja see võib võtta aega mitu kuud. Menstruatsioonivere hulk suureneb ja veritsused saavad olema nüüd veidi pikemad. 21.09 tekkinud pika veritsuse põhjus võib olla suure tõenäosusega hormonaalne. Kui veritsus on nüüdseks lõppenud, siis peab jälgima, milliseks kujuneb edaspidine menstruatsioonide intervall. On võimalik, et tsükkel järgnevate kuude jooksul reguleerub ise. Juhul, kui veritsus pole lõppenud või kui samasugune probleem kordub, on hormonaalne ravi vajalik. Sellisel juhul tuleb uuesti pöörduda arsti poole.
Nõuanded teemal: Naistehaigused
Beebipillid ja kõhulahtisus
Tere!
Tarvitan Leverette beebipille ning pühapäeval algas mul kõhulahtisus, mis ägestus pigem esmaspäeval. Alustasin laupäeval uue pakiga (võtan pille õhtuti). Pühapäeva hommikul olin vahekorras. ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Kõhulahtisuse korral langeb hormoonitase kiiremini ja see võib põhjustada vaheveritsust. Kuna see on teil toimunud uue pakendi alguses ja kui kõhulahtisus ei kesta üle ühe ööpäeva, siis ...
Nädalaid kestnud ebamugavustunne tupes
3 nädalat kestnud pidev ebamugavustunne põies/tupes. Alguses oli pidev pissihädatunne ja suruv tunne põies, nüüd on lisandunud kipitus, põletus ja sügelus sügaval tupes. Uriiniproov, uriinikülv ja tupe ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Tegemist võib olla tsütolüütilise vaginiidiga.
Soovitav on teha PCR analüüs suguhaiguste ja bakteriaalse vaginiidi paneelile tupest ning ureaplasma urealyticumile. Samuti on võimalik ...
Vaagnapõletik ja võimalik rasedus
Mul on Kyleena spiraal olnud nüüdseks üle 2 aasta.
Umbes 5 nädalat tagasi pärast vahekorda tekkisid alakõhuvalud (2 väga tugevat valuhoogu alakõhus ja vasakul pool munasarja kohal, tundsin ka mingit ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 27-aastane
Teil on ESS ehk emakasisene süsteem Kyleena, mille toime on 3 aastat. Emakasisese rasestumise võimalus ESS on praktiliselt olematu ...
Genitaalherows
Tere
Sain 10 kuud tagasi endale genitaalherpese, sain ravimi peale millega taandusid probleemid. Kas nüüd oleks mul vaja võtta igapäevaselt ravimit, et nakkuse edasi kandmist vähendada? Kui suur ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 26-aastane
Olen korduvalt sellele küsimusele juba vastanud, aga ju ühenduste tõttu pole see andmebaasoi jõudnud...
Teie kirjast loen, ...
Raseduse mõõtmine uh-s
Tere
Rasedust peaks olema menstratsiooni järgi 7+0 nädalat, tegin ka ovulatsiooniteste ja klappis menstruatsiooniga. Ultrahelis aga näitas suuruseks 6+0, südametegevus oli küll olemas, aga ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Raseduse alguses on loode väga väike ja iga millimeeter on mõõtmisel oluline. Kui üldpilt oli korras ja näha oli südametegevus, siis peaks olema kõik normi piires. Ultraheli saate soovi ...
Hormoonasendusravi
Tere!
Olen 52-aastane menopausis naine. Jaanuaris 2026 alustasin HAR ravi, kuna kuumahood, unehäired jms muutusid talumatuks. Alustasin Femoston Conti-ga, ebameeldivad sümptomid kadusid üsna kiiresti. ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija
HAR on kaasaegne menopausi vaevusi vähendav ravi. Veritseda ei tohiks, veritsuse põhjus selgitati. Nüüd peaks saama raviga jätkata, enne onko-gün kontroll.
HAR peab ...
Östradiooli näit
Östradiool
2471,0 pmol/L
Tölgendus: Follikulaarfaas 88 - 921 pmol/L; Ovulatsioon
139.5 - 2382 pmol/L; Luteaalfaas 88 - 1145 pmol/L

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Olete üleminekueas ja östrogeeni tase võib olla väga kõikuv. Antud näit on seoses munasarjade aktiivsusega, kuid hormonaalne tasakaal on juba vanusega seoses nihkes.
See ei ole ...
Rinna nibu kõrval heledam laik ja pisike muna
Selline kysimus, mul on paremal pool nibu kõrval heledam laik ja naha all herneterast väiksem muna, nahka kergitades tuleb see kaasa, valus ei ole, aga mis asi see olla võib, see mul juba pikalt muutusteta ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Suure tõenäosusega on tegemist naha rasunäärme või nibu piirkonnas piimajuha ava väikese ummistusega. Kui see ei ole valulik, see ajas ei muutu, siis midagi teha ei ole vaja. Kui see ...
Rinnad valusad ja suurenenud. Olen 52.aastane naine.
Valulilud rinnad ja suurenenud.

Vastas dr Ülle Kadastik
Tere. Rindadae valulikkus on seotud menstruaaaltsükliga, mis võibiki ülemineku perioodis eriti tunda anda. Soovitan pöörduda rinnakabinetti, kus täpsustatakse teie probleem. .DRKadastik
Loe edasiBeebipillide võtmine
Nimelt on mul blistris veel nädala jagu beebipille aga menstruatsioon algas juba, ning olen mures kas ma pean nüüd selle nädala jagu beebipille ikkagi võtma edasi või jata pooleli

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Kasutate pille ikka skeemi järgi edasi. Varasemal veritsusel võivad olla erinevad põhjused ja see ei ole ohtlik, vaid ebamugav.
Kui selline varasem veritsus enne pausi algust kordub, ...
Vaata kõiki nõustamisi
Ei saanud vastust? Küsi arstilt:




