Probleemid rindadega 21.03.02 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 46-aastane. Päevad käivad korrapäraselt ja mingisuguseid kliimaksi

tundemärke ei ole. Kuid juba üle 10 aasta on mu rinnad olnud tihked ja

valulikud. Millest see võib olla tingitud? Iga paari aasta tagant kontrollis

käies midagi halba avastatud ei ole. Kuid alati ütleb arst umbes nii - rinnad

on väga tihked, aga vaatame, mis mammograaf näitab. Agnucaston on

toonud küll leevendust, kuid peale võtmise lõpetamist tuleb valu tagasi.

Ja tihked ning keskmisest märksa suuremad on nad ikka.

Tänan!

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Peale 35 aastat tekivad mõningad hormonaalsed muutused naise organismis. Seoses sellega sagenevad mastopaatilised muutused rindades. Kui kontrollil ei leita midagi peale rindade tihenemist, soovitaks esialgu nt Agnugastoni ja 2x aastas vitamiinikuuri ( Apovit).Kui kaebused ei kao ja häired on suuremad,siis soovitaks kollaskeha hormooni tablette tsükliliselt.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Rinnanibud

Olen 21 aastane ja rindadel pole nibusid. Mõned aastad aastat tagasi, kui olin umbes 18, nähvas kohalikus perearstikeskuses vastuvõttev günekoloog, et inimestel suuremaidki probleeme, küll nad teil kasvavad. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tõepoolest on rinnanibude suurus väga individuaalne ja loomulikult ei ole tegemist mingi arenguhäirega vaid pigem kosmeetilise probleemiga (Teie enda jaoks).Ega siin mingeid erilisi preparaate ei ...

Loe edasi

Rind on valus

Tere!
Olen 20 aastane neiu. Võtan Jeanine pille 3 kuud. Sain nii aru, et alguses on pillidel harjumise aeg, kui võib olla kõrvalsümptomeid. Minul oli ainsaks kõrvalnähuks rindade kerge suurenemine ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Üldiselt peaks pillidest tulenev pakitsemine kaduma,kui organism on harjunud hormooni uue tasemega.Praegu võiksite osta apteegi käsimüügist AGNUCASTONi tablette ja ühe kuu jooksul igal hommikul võtta ...

Loe edasi

Olen see tydruk kelle pealkiri:menstruatsioon

Te soovisite teada kui pikk ma olen ja palju kaalun.Olen umbes 167cm pikk ja kaalun 54kg.Alakaaluline ma küll pole ja söön normaalselt.Mul on üx probleem veel.Nimelt mu rinnad ei kasva peaaegu üldse.Nad ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Pisut alakaaluline olete küll.Seetõttu tunduvad ka rinnad väiksemad,sest rasvpolstrit ju peal ei ole.Ma tahaks Teid ise vastuvõtul näha,et siis vaadata,mis Teist ja Teie rindadest saab.Saatekirja ...

Loe edasi

Probleem rindadega...

...algas jaanuari keskel kui rinnanibud nagu lõhenesid ja vesitsesid.mitte rinnanibu otsast vaid ümbert,nibu ümbrus,see pruunikas osa oli ka umbes0,5 cm laiuselt punane ja põletikus.Hakkasin määrima saialille ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud küsija!

Milline oleks Teie küsimus?

Kui Teil on vähihirm, julgeksin Teid nägemata öelda, et need kaebused ei ole piimanäärme vähile tüüpilised.

Oluline on ...

Loe edasi

rasestumisvastased vahendid

Tere!



Olen suures segaduses ja äkki oskate natuke nõu anda. Tarvitasin siiani Cilesti tablette (4 aastat). Viimasel poolel aastal on tekkinud probleemid ühe rinnaga ( eritus rinnast ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.

Mirena peaks siiski olema Teile küllalt sobilik rasestumisvastane vahend. Et Mirena eritab kogu aeg väikeses koguses levonorgestreeli, võivad mõnikord (väga harva) rinnad muutuda tundlikuks ...

Loe edasi

Mirena spiraal

Tere!

Tarvitan neljandat aastat Cilesti tablette, aga kuna viimasel ajal on tekkinud probleemid rindadega ( kollakas eritis ja sõlmed rinnas) soovitas mammoloog Cilestist loobuda.Kas pikaajaline ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere!

Probleemide puhul rindades tuleb kasutada madala östrogeensisaldusega tablette või ainult gestageensisaldusega.

Gestageeni sisaldab ka hormoonspiraal, on olemas ka süstid.
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi