tsüklihäired 26.08.14 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere, olen 22-aastane naine. Lugu algab sellega, et leidsin juulis noormehe. Enne seda pole olnud mitu aastat seksuaalsuhtes. Pärast seda hakkas menstruatsioon oodatust varem, tsükli pikkuseks 24 päeva (algasid 27ndal juulil). Kestsid ka kuidagi väga lühikest aega, natuke rohkem kui kaks päeva. Tavaliselt on mul väga regulaarne menstruatsioonitsükkel, keskmisel 28 päeva, mõnikord harva päev või kaks pikem. Olen ka eelnevatel kuudel täheldanud (nii mõned kuud), et periood, mil menstruatsioon on, on väga lühike ja mitte just eriti vererohke (endale vähemalt tundub, et varem see nii lühike ja vähese verega ei olnud).
Asi läks edasi selliselt, et 1. ja 2. augustil olin taas seksuaalvahekorras ja paraku olin asjaolude tõttu sunnitud võtma sos-pille (Levodonna oma). Kuus päeva pärast seda oli ka mitu päeva väike veritsus (mis pidi tavaline olema). Uue menstruatsiooni eel oli jälle mitu päeva määrimist. Algas menstruatsioon (mis algas küll arvestuse järgi õigesti (28 tsüklipäeval ) - 23.august) jäi väga lühikeseks, kestis üks päev. Mõtlesin, et ehk olen hoopis rase ja tegin ka 26.augustil rasedustesti, mis oli negatiivne. Samuti peaks rasestumistõenäosus olema üpris väike, kuna noormehel on ajukasvaja ja hormooni tootmine häiritud, mistõttu talle on kinnitatud ka viljatust. Ilmselt peaks ikkagi arsti juures rasedust kontrollima.
Kas tegemist on tsüklihäiretega? Olen mõelnud, et ehk on see, kuna pole väga pikka aega vahekorras olnud ja nüüd on hormoonid tasakaalust väljas. Samuti, miks oli menstruatsioon ainult üks päev, kas selline vähene veritsus võib olla seotud sos-pillide mõjuga organismile ning kas ühe päevast veritsust võib üldse menstruatsiooniks pidada (kuigi kõik sel hetkel viitas sellele, olid tüüpilised krambid/kõhuvalud ja ka see üks päev oli veri täpselt selline nagu oleks menstruatsioon, samuti on mul alati kuskil nädal aega enne seda sündmust rinnad valulikud, mis oli ka nüüd) . Ja kas sellises olukorras võib olla ikkagi raseduse tõenäosus?

Head

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Normaalsed menstruaaltsüklid on 21-35 päeva. Kui kahtlustate rasedust, siis korrake rasedusteste üks kord nädalas kuni uue normaalse menstruatsioonini. Siis oleks arukas valida uuemad madaladoosilised antibeebipillid juhul, kui te ei suitseta, olete terve, vererõhk on korras jm.
Tegemist on menstruaaltsükli häirega, mida sageli põhjustavad SOS pillid.
Alati võite ise pöörduda laborisse laborid.ee:
http://www.quattromed.ee/patsiendile/tasuta-testimine-ja-noustamine/
Kliente ootame tööpäeviti 8.00 – 15.00, eelnev registreerimine ei ole vajalik.
Lisaks HIV testile on tasuta ka B- ja C-hepatiidi analüüsid, tasulise teenusena saab vajadusel end testida mitmete teiste sugulisel teel levivate nakkuste osas.
Saate 3 analüüsi tasuta ja omal soovil võite paluda rasedushormooni HCG.
Probleemi püsimisel võite tulla vastuvõtule, meil on online broneeringud ööpäev läbi, vajalik isikukood.
Galina Litter naistearst.ee Pirita Perearstikeskusest

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

Ebakorrapärane menstruatsioon

Tere! Mul on selline probleem, et menstruatsioon on natuke ebakorrapärane. Esmakordselt hakkasid vaevused juunis. Oli nii, et siis kui pidid hakkama, natukene ainult määris ja rohkem verd ei tulnud. Läksin ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Kui on tsüklihäired, siis võivad selle foonil tekkida tsüstid munasarjades, mis kaovad kui menses tuleb. Kui tsüklihäired jätkuvad, peaks täpsustama selle põhjus ja pöörduma naistearsti poole. Dr ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Mure siis selline,et tegin 14.veebruaril aborti.Peale seda see oli 3.märtsil tuli mul viis päeva sellist pruunikat eritist. Aga peale aborti nagu pole õigeid päevi olnudki.Mind teeb see murelikuks,kas ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Soovitaks pöörduda günekoloogi poole, kes vaatab teid üle. Võib olla tsüklihäire abordijärgselt, kuid muid põhjuseid võib ka olla nagu nt uus rasedus jne. DR Kadastik

Loe edasi

Beebipillid ja menstruaaltsüklihäired

Tere, olen 17 aastane neiu. Menstruatsioon algas 13 aastaselt. 15 eluaastaks käis menstruatsioon regulaarselt, hakkasin beebipille võtma (Gracial), võtsin pille 10 kuud. Nüüd on pillide võtmisest möödas ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pelae pillide ärajätmist võivad tekkida mõningad tsüklihäired, mis mõne aja möödudes taastuvad. Soovitaks võtta 2-3 kuu jooksul Duphaston tablette tsükli II faasis 10 päeva 1 tabl. päevas. Provera ...

Loe edasi

Logest ja menstruatsioon

Olen võtnud Logest pille umbes aasta.Otsustasin teha pausi , et kontrollida kas kõik on korras. Pole nüüd pille võtnud kuu aega ja menstruatsioon on hilinenud 3 nädalat. Rase pole kindalt. Kas see on normaalne ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terer. Esimesed kuud peale pillide lõpetamist võivad esineda tsüklihäired. seega antud olukord pole midagi erilist. Dr Kadastik

Loe edasi

näljutamine ja tsüklihäired

V.a. dr. Väli

Kas näljutamine kaalu langetamise eesmärgil ja äärmiselt ebakorrapärane toitumine võivad olla üle 30 aasta vanuses ebaregulaarse tsükli põhjusteks? Kas saab kuskilt nende teemade/seoste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jah,siin on kindel seos.Ka internetis on piisavalt palju informatsiooni. Kasutage märksõna ANOREXIA.

Loe edasi

Menstruaalsükli Häired!

Lp. dr. Seemen! Kasutasin esimest korda rasestumisvastast vahendit Postinor. Mu päevad olid lõppenud umbes 4-5 päeva enne vahekorda, ja siis peale rohtude võtmist tulid nädala pärast uuesti. Nüüd on mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale Postinori võtmist tekib tavaliselt nädala jooksul veritsus, see on reaktsioon sellele hormoonile. Menstruatsioon tuleb seejärel kuu mõõdudes või ka õigeaegselt. Postinori üks kõrvalmõjudest ...

Loe edasi

Kilpnääre

Tere!

Hiljutu avastati Tartu Endokrinoloogia osak. mul krooniline kilpnäärme põletik(alatalitus). Kuna ka menstruatsioonitsükkel on ebaregullaarne, ei ole senini õnnestunud rasestuda kordagi.Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kui tsüklihäired on teil põhjustatud kilpnäärme alatalitlusest, siis muutub adekvaatse L-thyroxini ravi foonil tsükkel regulaarseks.

L-thyroxini foonil rasestumine pole vastunäidustatud ...

Loe edasi

tsüklihäired?

Tervist!

Olen 20-aastane, võtnud 1,5 aastat Logesti tablette. Mens on olnud korrapärane, kuid viimase nelja kuu jooksul on kaks korda alanud varem, st. tabletivõtmise ajal. 9 kuud tagasi põdesin ...

Vastas dr Aire Sekavin

Peaksite siiski pöörduma naistearsti vastuvõtule, et teha kindlaks valulikkuse põhjus. Kui tablettide kasutamise ajal esinevad tsüklihäired ja põletiku analüüsid emakakaelalt on negatiivsed, võiksite oma ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere,

olen 25-aastane naine, kel mure tsükliga. Tsüklihäired on mureks olnud varemgi, kuid alates detsembrist jäävad päevad hiljaks. Jaanuaris natuke üle kahe vädala, päeval, mil pidid algama ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tsüklihäire üheks põhjuseks võib olla stress ja suur töökoormus. Samas arvaksin, et teil on probleem pikemajalisem. seega soovitaksin teha verest hormoonuuringud , et täpsustada tsüklihäire põhjus. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi