Tsüklihäire? 23.09.10 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere
On selline küsimus, et hakkasin kolm kuud tagasi kasutama antibeebipille(Gesytil). Enne tabletilehe löppu on 4-5 päeva varem määrima hakanud. Eelmisel kuul jätsin löpust 4 tabletti võtmata ja vaba nädala alguses olid nõrgad päevad (tavaliselt on tugevad). Sel kuul oli samamoodi, aga võtsin lehe lõpuni. Helistasin arstile ja öeldi et tabletid on nõrgad ja tuleb hakata võtma tugevamaid. Nüüd tuleb väga palju tükke, mis näevad jubedad välja. Kas see võib olla nõrkadest tablettidest vöi on midagi viltu?

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Et arstid ja patsiendid saaksid ühtmoodi anamneesist aru, siis tuleks meeles pidada, et nii SOS pillid kui ka antibeebipillid on hormoonravimid. Seda tuleb igale arstile öelda, kelle poole pöördute.
Igasuguse määrimise puhul peavad olema välistatud soovimatu rasedus ja sugulisel teel levivad haigused.
Soovitused:
1) kirjutage üles kuu ja aasta, millal alustasite antibeebipillide tarvitamist ja öelge seda igale arstile;
2) kalendrisse märkige 7 pillivaba päeva ja öelge seda igale arstile;
3) kui teil on olnud kaitsmata vahekordi uue partneriga peale suguhaiguste testide võtmist, siis tuleks teha uued uuringud urogenitaalsele klamüdioosile ja gonorröale;
4) kui analüüsid on korras ja rasedustestid on negatiivsed ning günekoloogilise ultraheliuuringu leid on normis, siis tuleb kaaluda antibeebipillide vahetust või EVRA plaastreid või NuvaRingi-www.naistering.ee;
5) "tükid" võivad viidata iseeneslikule raseduse katkemisele; lõplik vastus saab selguda peale uuringuid naistearstil.
G.Litter, www.naistearst.ee, Tb.Ge.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

menstruaaltsüklihäired

mens.tsükli pikkus oli aastaid 23-25 päeva. viimase tsükli vahe 45 päeva ,algas 24.12.04 .Verejooks normaalne aga 10.päeval ei olnud side täiesti puhas-õrnalt määrdunud . Rinnad olid tundlikud ja uus ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere.Arvestades teie vanust võib olla tegemist algava üleminekuga. Sel ajal ongi tsüklihäired. Soovitaks teha ka ultraheli uuringu emaka seisundi määramiseks. Analüüsi suhtes soovitaks alati ikka helistada. ...

Loe edasi

Limaskesta hüperplasia? Kas vähieelne seisund?

Tere!
Sooviksin teada mis haigus on limaskesta hüperplaasia. Kui suur võimalus on haigestuda vähki?

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

See on emaka limaskesta vohamine(paksenemine), mis tekib naissugu hormoonide toimel, kui neid on üleliia palju või kui kollaskeha hormooni(tsükli teise poole hormooni) ja östrogeenide omavaheline vahekord ...

Loe edasi

folikulaarne tsüst

Tere minu probleem oleks järgmine 3 a.tagasi mulle pandi diagnoosoks folikulaarne tsüst,peale seda arst määras reguloni kasutamist,ma kasutasin seda kuni 8 kuud.Peale seda käisin jälle arsti juures ja ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

TEre. KUi tsüstid kaovad pillidega või iseeneslikult teatud aja jooksul , siis need on funktsionalsed tsüstid. Tõelised tsüstoomid ei kao. Kui naisel on tsüklihäired, siis kipuvad sellised muutused tekkima ...

Loe edasi

põletik

Tere! Olen 28a.2tütre ema.Elan Ida-Virumaal.Ma ei ole laste kõrvalt kuidagi suutnud arsti poole pöörduda.Nüüd aga olen suures jamas.Viimane kuupuhastus oli mul juunis.Viimase kuu jooksul on olnud väga ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui teil on menstruatsiooni peetus, siis esimene asi millele mõelda on rasedus. Selleks peaksite tegema raseduse testi hommikusest uriinist. Test on müügil apteegis. Seega tegemist võib olla rasedusega, ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere!
Kõigepealt suur tänu selle eest, et tänu Teile on lugejatel võimalik saada oma küsimusetele vastus. Jätkugu Teil jõudu nõustamiseks edaspidigi!
Lugesin läbi kõik küsimused ja vastused ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kõigepealt tänan Teid heade sõnade eest. Tsüklihäirete tekkimises on kindlasti suur roll psüühilisel üleelamisel. Emotsionaalne stress mõjutab organismi hormonaalset seisundit. Menstruatsiooni eelne ...

Loe edasi

tsüklihäired?

Tere! Olen 25 a. Kindla seks.partneriga. Tarvitan Logesti üle 5 aasta, täiesti korrapäraselt, ei unusta võtmata, pole seedehäireid või muid ravimeid, mis võiksid tablettide mõju nõrgendada. Viimase 3 kuu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Võib olla tuleks Logest välja vahetada mõne suurema hormoonisisaldusega kontratseptiivi vastu.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

kas tsükklihäire????

Olen 21-aastane ja ei ole sünnitanud. 6-kuud tagasi jätsin rasestumise eesmärgil ära tabletid(logest), aga siiamaani pole veel õnnestunud rasestuda.Kas pean ootama veel kuus kuud enne kui võin minna uuringutele, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere! Kui te elate Võrus ja teril on haigekassa olemas võite minna igale poole günekoloogi poole. Tartus peate maksma 50 EEk visiiditasu. Kui teil on teie arsti saatekiri , siis ei pea maksma midagi. ...

Loe edasi

Tsüklihäired ja uriini pidamatus

Olen 25a. neiu. Jätsin 2003a novembrist ära T.Femodeni kasutamise, kuna tahan rasestuda. Peale seda algas järgmine tsükkel alles 34 päeva pärast (27nov-02dets),enne oli vahe kogu aeg 28 päeva. Nüüd ei ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kasutades pille ongi tsükkel regulaarne. Pillide kasutamise lõppedes võib taastuda Teie endine tsükkel. Kui see oli enne pillide kasutama hakkamist ebaregulaarne , on võimalik , et pillide ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi