hilinenud päevad 04.11.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere, olen 16 aastane tüdruk. Kaalun 59 kilo ja pikk 175 cm. Menstruatsioon algas mul 15 aastaselt. Üldiselt tuleb verd vähe ja vereeritus kestab umbes neli päeva, kuigi ema ja õe menstustratsioonid on alati väga verised ja ka valusad.
Seni on päevadel kõige pikem vahe olnud paar kuud. Nüüd aga on pikk vahe sisse jäänud- viimati olid need mul augustis. Millal muutub tsükkel regulaarseks? Kas on põhjust pöörduda günekoloogi poole?
Kas see on normaalne, kui vihjed päevade peatsest algusest (rindade tundlikkus, valgevooluse koguse suurenemine) kestavad juba peaaegu kaks nädalat aga päevi ise ei hakka?(Seksuaalvahekorras pole olnud)

Ette tänades. K.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Mõnel neiul kulub tõesti pisut rohkem aega m.tsükli korrapäraseks muutumiseks.Ärge muretsege sellepärast.Minul on esmamulje,et olete oma pikkuse kohta pisut madala kaaluga.Sageli on kõhnumine (eriti siis,kui seda tehakse näljutamisega ),põhjuseks,miks m.tsükkel ei reguleeru. Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Probleem päevade algusega

Nimelt on mul selline probleem, et 12.aprill pidin võtma SOS pilli (Postinor). Ning pärast seda mingi nädal aega hiljem jäin angiini ja kõrvapõletikku, tõsine viirushaigus.
Kuid nüüd on päevad hilinenud ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, SOS pillid võivad põhjustada tsüklihäireid, soovitaks ikkagi günekoloogi kontrolli, vajadusel saab teha verest rasedushormooni, mis on täpsem. Dr Kadastik

Loe edasi

Mure!

Tere! Olen 21.a. neiu. Olen kasutanud EVRA plaastreid juba üle kahe aasta.
Nüüd reedel ( teine nädal ) pidin vahetama plaastrit.Unustasin. Panin teise plaastri peale 24 h jooksul. Peale plaastri ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. veritsus on tingitud hilinenud plaastri panekust. Menses see pole, seega jätkake skeemi järgi. Igaks juhuks kasutage nt kondoomi selle kuu jooksul. DR kadastik

Loe edasi

Päevade ärajäämine


Tere!
Mul on päevad hilinenud. Tavaliselt on tsükli pikkus olnud 19 - 23 päeva. Nüüd on möödas 27 päeva, kuid päevi pole. Olen teinud kaks rasedustesti, mõlemad negatiivsed.Korra oli tunne ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kui menstruatsioon ei ole veel alanud,peaks naistearsti juures hormoonid määrama.Eriti oluline on määrata HCG (kooriongonadotropiin).Kuna üks munasari on eemaldatud,siis on loogiline,et iga menstruatsiooni ...

Loe edasi

rasedus

Tere olen 18.a tüdruk ja mul on päevad hilinenud juba 2 nädalat.olen rasdustesti 2 korda teinud ja koguaeg on olnud negatiivne.mis ma küll tegema pean.palun aidake.

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kui varem tsüklihäireid olnud pole, siis soovitaks pöörduda arsti poole. Uriinitest ei ole väga kindel, verest tehtud uuring ütleb täpseltt , kas on tegemist rasedusega või ei. Dr kadastik

Loe edasi

rasestumine

Tere!

Kui suur on tõenäosus, et tsükli 18ndal päeval rasestutakse, kui on mängitud mehe riistaga ning seejärel ennast puudutatud suguelunditest? Mehel ei olnud seemnepurset veel olnud... nimelt ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kui seemnepurset ei olnud,siis on tõenäosus nulli lähedal.Normaalse m.tsükli korral on üldse 18.päeval rasestumise protsent väike.Loodan,et tänaseks on menstruatsioon juba alanud ja kui ei,siis ostke ...

Loe edasi

Vajan nõu

Tere!Olen 16.a neiu ja kirjutasin teile juba ühe korra oma murest,aga nüüd on mul tekkinud seoses tsüstiga uusi küsimusi.Nimelt tahaks ma teada,kas see tsüst ka mu tsükklit võib mõjutada ja kui suur see ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kui tsüst ei ole põletikuline,siis ei tohiks küll palavikku,peapööritust ja iiveldust olla.M.tsükli häiret võib küll põhjustada.Pöörduge oma günekoloogi vastuvõtule.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

hilinenud päevad

Tere!
Olen 27 aastane ja menstruatsioonitsükli pikkus on olnud üldiselt 31 päeva.
Sel kuul olid mul väga suured üleelamised ja närveerisin palju mitu nädalat järjest ning päevad on hilinenud ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud M.M.!
Kahjuks ei selgu, kas olete sünnitanud.
Normaalsed m.tsüklid on 21-35 päeva. 36. päevast alates raseduse mitte olemasolul saab diagnoosida m.tsükli häiret. Ravi vajaksid kindlasti ...

Loe edasi

Mis võiks viga olla?

Kulla doktor!
Päevad on hilinenud küll alles paar päeva ja ebaregulaarselt on nad olnud ennegi, aga küsin ikka. Nüüd peaksid siis päevad olema, aga pole. Natuke määrib päeval ja ongi kõik. Samas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ei usu,et Te spiraaliga rasestusite.Kõige loogilisem on ,et tegemist on m.tsükli häirega (kollaskeha faasi puudulikkus ).Paluge,et perearst kirjutab Teile 10 tbl Dufastoni ja võtke 5 päeva 1 tablett ...

Loe edasi

Menstruaalsükli Häired!

Lp. dr. Seemen! Kasutasin esimest korda rasestumisvastast vahendit Postinor. Mu päevad olid lõppenud umbes 4-5 päeva enne vahekorda, ja siis peale rohtude võtmist tulid nädala pärast uuesti. Nüüd on mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale Postinori võtmist tekib tavaliselt nädala jooksul veritsus, see on reaktsioon sellele hormoonile. Menstruatsioon tuleb seejärel kuu mõõdudes või ka õigeaegselt. Postinori üks kõrvalmõjudest ...

Loe edasi

peale vahekorda algavad nagu päevad

lõpetasin 5 kuud tagasi logesti söömise (sõin pea 3 aastat), algul käisid päevad normaalselt, nüüd viimased kahed päevad hilinenud veitsa, aga lugu selline et peale viimaseid päevi nii kui olen vahekorras ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Vahekorra järgse veritsuse põhjus on sageli põletik suguteedes. Soovitan minna analüüse andma.
dr. Seemen

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi