Unetus 21.12.15 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Hakkasin võtma 1 tableti l-Thyroxini 100 iga päev ja kui varem mu mens tsükkel on olnud 26-28 päeva, nüüd hüppas 21 päevale. Varem ei olnud määrimist, kuid nüüd oli paar kuud, kahtlustasin isegi suguhaigust. Määrimine läks sujuvalt üle, kuid tekkis insomnia, ei saa öösiti magada, kui jään magama, siis paariks-kolmeks tunniks, uni on suhteliselt katkendlik, st ärkan iga tund ja vaatan kella. Jään magama alles 3-4-5-6-7 paiku hommikul, öösel magades higistan jubedalt. Tööl on viimasel ajal küsitud miks ma olen nii väsinud. Töö on vahetustega, st teen tööd ka öösel. Ei jõua paljusid asju teha just väsimuse pärast. Ilmselt esineb mul ka depressioon, sest ei saa asjadega hakkama. Mida võiksite mulle soovitada?

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Kahjuks ma ei tea, mille tõttu Teile L-türoksiin määrati ja millised on olnud kilpnäärme hormoonanalüüsid L-türoksiini foonil (kas annus on adekvaatne). L-türoksiini üleannustamise korral on võimalikud unehäired, ärevus, suurenenud higistamine. Ka menstruaaltsüklile võib L-türoksiinil mõju olla.
Soovitan teha hormoonanalüüsid ja probleemi tulemuste valguses koos oma endokrinoloogiga analüüsida.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

unetus

Tere,
mul tekkis küsimus, kas kilpnäärmehaigusega on seotud unetus? (võtan L-thyroxin 100 igapäevaselt).

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kui kilpnäärmehormoonid on 100 mikrogrammise annusega korras, ei ole unehäired kilpnäärmehaigusega seotud. Unehäired võivad tekkida koos teiste ületalitluse sümptomitega (südamepekslemine, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: