Kas probleem võib olla antidepressantides? 27.05.15 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere,
Olen 19-aastane neiu, ning paar aastat tagasi tekkis probleem päevade ärajäämisega. Selle aasta alguses pöördusin naistearsti juurde ning tehti uuringud, mille tulemusena sain peale rohukuuri Duphaston. Peale kuuri olid päevad normaalsed ning sealgus ka see, kuna olen ülekaalus, et tegu võib olla kilpnäärme alatalitusega. Seoses sellega suunati mind endokrinoloogi vastuvõtule kus käin senini ning saan ka rohtu nimega L-Thyroxin Berlin-Chemie. Nüüdseks on jälle päevad ära jäänud ning enesetunne on alati väsinud.
Kuna kolm aastat tagasi olid mul ka paanikahäired, mille tulemusena sain antidepressante on ka kaal sellest ajast tõusnud ning arvan et ka päevade ärajäämine on sellega seotud. Tahaksingi teada kas teie arvates peaksin uuesti pöörduma naistearsti juurde või üldsegi lõpetama kilpnäärme rohud ära, kuna viimati oli kilpnääre normis, kuid arst soovitas veel mitu kuud rohtu edasi võtta.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
L-türoksiin, mida saate tõenäoliselt väikeses annuses, ei ole kindlasti ei kaalutõusu ega tsüklihäirete põhjus. Soovitan pigem naistearstiga nõu pidada.
Antidepressandid ei ole enamasti kehakaalu suurendava toimega. Kui kaal on viimastel aastatel suurenenud, soovitan üle vaadata oma elustiili - ehk on füüsilist koormust liiga vähe või "näksimist" liiga palju.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Betaloc ja veresuhkur

Tere!
Südamearst diagnoosis kodade virvenduse. Raviks määrati Betaloc Zok 50.
Siiamaani korras olnud veresuhkur (ravimid Tresiba ja Humalog) hakkab 3 tunni jooksul langema . Olen kasutanud ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Arvan siiski, et betaloc Teie veresuhkrut ei langeta, küll võib ta veidi vähendada hüpoglükeemiale iseloomulikke sümptomeid, mistõttu tunnetate veresuhkru langust mitte nii teravalt kui varem. ...

Loe edasi

Thyrozol ja muud rohud

Tohter määras 150mg thyrozoli ja rauapreparaadi.Koos neid võtta ei tohi!Veel on mul hommikul võtta ka vererõhurohi.Kuidas peaksin ajastama rohtude võtmist?Kui ma iga rohu ette ja jätele tunni ootan siis ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Thyrozoli ja vererõhu ravimit võite rahumeeli hommikul koos võtta. See, mis teiste imendumist takistab, on rauapreparaat ja seda soovitan võtta näiteks hoopis pärast lõunasööki.
Tervitades,
Loe edasi

sekundaarne hüpotüreoos

Tere! Vereproovi tulemused on:

TSH 2.42 mlU/l (ref 0.4-4.0)
FT4 9.0 pmol/l (11.5-22.7)
FT3 3.18 pmol/l (3.5-5.5)
Homotsüsteiin 14.5 umol/l (5-15); 2 nädalat tagasi oli 19.5 ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teil soovitan kindlasti ära käia endokrinoloogi vastuvõtul. Sekundaarne hüpotüreoos tähendab hüpofüüsi puudulikkust ja seda ei põhjusta mitte stress, vaid selle kõige sagedasem põhjus on hüpofüüsi ...

Loe edasi

Kas võib olla siiski alatalitlus?

Tere

Olen juba mitu aastat tervisega hädas. Sümptomid viitaksid justkui kilpnäärme alatalitlusele: pidev suur väsimus, jõuetus, põhjendamatu hiiliv kaalutõus, külmatalumatus, aeglane südametegevus ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kui kilpnäärme hormoonanalüüsid on korras, siis alatalitlust olla ei saa. Nii lihtne see ongi. Enamus Teie vaevustest ei ole otseselt ühelegi haigusele viitavad. Mingil määral võib tegemist ...

Loe edasi

Diabeedi ravim

Tere!
Olen 32 aastane mees, pikkust 190 cm ja kaalu hetkel 132 kg. Detsembri alguses diagnoositi mul II tüübi diabeet. Ha1c oli 19,6 mmol/l, saadeti päevaks haiglasse ja alustati diabeeti raviga ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Soovitan igaks juhuks uurida ka metformiini ja insuliini võimalikke kõrvaltoimeid - ka sealt leiate eluohtlikke, raskeid ja lihtsalt ebameeldivaid nähtusi. Üks insuliini kõrvaltoimeid, mis ...

Loe edasi

küsimus kilpnääre kohta

Kaks nädalat öösel tõuseb palavik 38,5 Käisin vereproovi tegemas, veres S-CRP 68,4 ja S-fT4 34,6 Arst määras antibiootikum Amoxicillinum+Acidum ja Thiamazolum kilpnäärme ületalituse stabiliseerimisels. ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teie kaebuste ja vereproovi vastuste alusel võiks arvata, et tegemist on alaägeda kilpnäärme põletikuga. See on viirushaigus ja antibiootikumid sel juhul ei aita. Ka haigusega kaasnev ületalitlus ...

Loe edasi

Lipodüstroofia

Tere! Olen 29 aastane I tüüpi süstiv diabeetik. Kehakaal on normi alampiiril. Diabeet olnud juba 16 aastat. Selle ajaga on tekkinud reitele lipodüstroofia. Käega katsudes on tugevad muhud ja need on ka ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Pigem arvan, et ilma plastikakirurgi abita väljakujunenud lipodüstroofiast vabaneda ei õnnestu. Teid ja teie süstekohti nägemata siiski kindlalt midagi väita ei saa. Tuleb oma endokrinoloogi ...

Loe edasi

TSH raseduse ajal

Tere! Mul on hüpotüreoos, võtan iga päev 50 mg L-Thyroxini ja TSH on olnud normis.
Hetkel olen rase. 08.01.2019 (1 trimester) TSH oli 1,67.
Nüüd aga olen 21 nädalat rase ja sain järgmised ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Paanikaks pole põhjust, TSH tõus on minimaalne ja FT4 on normis. Siiski võib L-türoksiini annust 25 mcg võrra suurendada - ehk on raseduse teises pooles tõepoolest kilpnäärme hormoonide vajadus ...

Loe edasi

Kilpnäärme TPO antikehade tõusnud tase

Tere!
Mul on olnud juba kuid sellised sümptomid nagu paanikahood (peapööritus, veri ei käi ringi, hingeldamine ja südamepekslemine), ärevus ning väga kiire ainevahetus (vahel ka mitu nädalat kõhulahtisus), ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Ei tea, kas asi on psüühikas või mitte, kuid kilpnäärmes asi ei ole. Teie hormoonanalüüsid on ideaalses korras ja mingeid vaevusi Teie kilpnääre Teile praegu põhjustada ei saa. TPO-AK kõrge ...

Loe edasi

Kilpnääre ja rasedus

Tere!

Olen 30aastane ja hetkel 5 nädalat rase. Olen võtnud igapäevaselt( juba pool aastat) L-Thyroxini 100mg. Käisin täna omal algatusel TSH vereproovil ja vastuseks tuli 2,01. Kas peaksin ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teie TSH on raseda jaoks ideaalses vahemikus ja L-türoksiini annust pole suurendada vaja - jätkake sama annusega.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: