Naissuguhormoonid ja akne 11.02.11 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere.
Minu 17aastasele tütrele tehti akne põhjuste väljaselgitamiseks vereproov hormonaalse tasakaalu väljaselgitamiseks. S-Testo tase oli normipiires 1,23
S-DHEAS tulemus oli 11,8
Nahaarst ütles, et see on 0,1 ühikut kõrgem kui norm ette näeb, kuid arvas, et see ei saa olla akne põhjustaja.
Milline on Teie seisukoht, kas meil on põhjust muret tunda ja millele me peame tähelepanu pöörama? Kas pikaajaline hormoonravi võiks meie olukorda parandada?
Nimelt oleme juba 4 aastat ravinud aknet, kuid ükski ravim pikemaajalist tulemust ei ole andnud. Roccutane võttis kolmeks kuuks näo puhtaks, kuid kõik tuli tagasi ja veel hullemini kui varem.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Kui DHEAS oli normi ülemisel piiril, võiks juurde määrata ka 17-OH progesterooni. Nii DHEAS kui 17-OHP kajastavad meessuguhormoonide tootmist naise neerupealistes, Testo pigem munasarjades. 17-OHP määratakse nagu Testo tsükli I faasis soovitavalt 1.-5. päeval. Kui ka 17-OHP on kõrge, tuleb neerupealiste talitlust täpsemalt uurida.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Hormoonravi ja karvakasv

Tere.
Kas hormoonravi vähendab liigset karvakasvu?

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Sõltub, milliste hormoonidega on tegemist. Mõned hormoonid (naissuguhormoonid) võivad karvakasvu vähendada, mõned (kilpnäärmehormoonid) ei mõju karvakasvule üldse kuidagi.
Tervitades,
Loe edasi

l-thyroxin

Tere, mul on kilpnäärme alatalitus, hetkel hormonaalanalüüs korras. Kas ravim l-thyroxin võib põhjustada ka väsimust ja juuste väljalangemist nagu enamik hormoonravimeid?

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kui asendusravi on õigesti doseeritud, ei põhjusta L-türoksiin väsimust ega juuste väljalangemist. Hormoonaravimeid on palju ja erinevaid (glükokortikoidhormoonid, mees- ja naissuguhormoonid, ...

Loe edasi

psüühikahäired ja hormoonid

tere! küsimus tuleb kompleksne, kuid üritan kirja panna.. alustasin kombineeritud rasestumisvastaste pillide võtmist, kui olin 19-aastane ning võtsin neid 8 aastat järjest. infoks veel - päevad algasid ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Alustan Teie küsimustele vastamist tagant ettepoole:
5. Arvan, et endokrinoloogi abi Te ei vaja. Kui menstruaaltsükkel on regulaarne ja ovulatoorne (progesterooni tase tsükli II faasis ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: