Halb enesetunne Tiotilist 08.11.10 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

TERE!!! Nädal aega püsib palavik 37.3-37.6, pulss on suurem kui tavaliselt - 100-130 lööki. Perearst tegi analüüsid ja selgus, et kilpnääre on haige. Vereanalüüsid olid sellised: TSH-0.002 ,ST4-46.47 , TPO ak-29.93. Läksin endorkinoloogi konsultatsioonile, arst kirjutas mulle Tiotil tablette ja käskis võtta neid esimene paev 3tk*2 korda päevas ja edasi 2tk*3korda paevas. Kohe peale seda, kui võtsin 3 tabletti, hakkas mul veel halvem enesetunne: pulss läks veel suuremaks - 160 - ja nõrkus oli nii tugev, et ei saanud ma üldse käia. Küsimus on selline, et kas peaksin edasi neid ravimeid võtma? Kuna endokrinoloogi juurde on kohutavad järjekorrad, ei ole mul võimalust arstiga nõu pidada. Aidake mind palun.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Tiotiil ei tekita ei jalgade nõrkust ega südamekloppimist. Loomulikult võib põhimõtteliselt igast ravimist tekkida allergiline reaktsioon, mis tavaliselt avaldub sügeleva punetava nahalööbe tekkimises. Kõrvaltoimed esinevad tiotiilil harva ja nendeks on maksakahjustus ja vereloomekahjustus, mis kindlasti ei teki kohe peale 3 tableti võtmist. Seega kaldun arvama, et enesetunde halvenemine peale tiotiili võtmist oli lihtsalt asjaolude kokkulangemine. Vahelepõikena - kuidas mõõtsite pulsisageduseks üle 160 löögi minutis? Sellisel juhul on oht juba tõsise rütmihäire tekkimiseks ja peaksite otsima erakorralist abi.
Tiotiili alternatiiviks on olemas ka teine samatoimeline ravim - tyrozol. Ka seda tuleb esimestel nädalatel samuti võtta 6 tabletti päevas nagu tiotiiligi. Tegemist on sama ravimirühma preparaadiga, kuid mõned patsiendid, kellel on tekkinud tiotiili suhtes allergia, on tyrozoli siiski talunud. Võite oma perearstiga nõu pidada ja ravimit vahetada.
Kui südamekloppimine on tõsiseks probleemiks, soovitan esimese kuu aja jooksul, kui kilpnäärmeravi veel täes mahus ei toimi, kasutada südamerütmi aeglustavat ravimit (metoprolool, propranolool). Hiljem, kui kilpnäärme talitlus on normaliseerunud ja pulss normaalse sagedusega, võib selle ravi lõpetada. Pidage ka selles suhtes nõu oma perearstiga!
Lõpuks, Teie perearst saab Teid suunata endokrinoloogi vastuvõtule nn. kiirendatud korras (kuu aja jooksul). Paluge tal seda teha! Selleks peab ta ühendust võtma endokrinoloogiga või polikliinikuga, kuhu kavatseb Teid saata ja Teie probleemist ülevaate andma.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

hüpglükeemia

Tere!

Viimasel ajal on mul paar korda nädalas paar tundi peale sööki väga halb enesetunne. Käed värisevad, pea käib ringi, rahutus , silmanägemine hägustub.
Kui söön midagi siis läheb ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kui madal veresuhkur on Teil olnud?
Insulinoom on väga haruldane haigus. Sel puhul on veresuhkur madal sageli öösiti või varahommikul, samuti seoses füüsilise koormusega. Ja madal tähendab ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: