Probleem 02.08.05 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere dr.Ambos!

Minu 13.aastane poeg on lühikest kasvu.Mõistus on tal korras-koolis on hinded viied. Uuringud tehti juba eelmisel aastal ja selgus, et kõik näitajad on korras, aga lihtsalt madalal tasemel(kasvuhormoon).
Selgus, et kasvuhormooni pole vaja süstima hakata.
Nüüd äkitsi määrati talle 3 süsti(Sustanon 250 prolong.) kolme kuu kaupa. Lugesin selle rohu ravimilehte ja selgus, et kõrvalmõju võib olla hoopis kasvu aeglustumine.
Kas on tõesti vaja talle seda testosterooni süstida? Üks süst on juba saadud. Mida ma pean edasi tegema? Palun aidake.........
Oleksin väga tänulik.

Katrin

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Sustanon 250 kujutab endast prolongeeritud toimega messuguhormooni ja korraldati tõenäoliselt üks süst 3-kuulise intervalliga. Sellise ravi eesmärk on stimuleerida puberteedi algust ja kulgu. Puberteediga kaasneb ka tavaliselt loomulik pikkuskasvu kiirenemine.
Arvan, et kahju pole Teie pojale sündinud ja tõenäoliselt võib ta määratud ravi edasi saada. Täpsemaid seletusi paluge aga poega ravivalt lasteendokrinoloogilt, kuna iga kasvu ja puberteedi peetuse juhtumit käsitletakse individuaalselt.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Jalgade tursumine

Tere.

Mul on selline probleem. Milles on probleem, et jalad on väga palju tursunud? Mulle on varem ka öeldud, et pean sellega arsti poole pöörduma. Ma nii noor ja jalad on väga turses, sõna ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Arvan, et endokriinhaigusega siin tegemist ei ole. Noorel inimesel tuleb jalgade turse põhjusena kõne alla eelkõige venoosse tagasivoolu häire või liigesprobleem. Soovitan pöörduda oma perearsti ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: