karvad 08.11.04 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere! Mul on küsimus selle kohta, et kas ebatavalistes kohtades kasvavad karvad on tingitud meessuguhormoonide liigsest sisaldusest organismis. Ja kui see nii on, siis kas mõned rasestumisvastased tabletid võivad seda probleemi leevendada/ lahendada? Aitäh!

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Liigse karvakasvu põhjusi selgitades on mõistlik lasta günekoloogil või endokrinoloogil meessuguhormoonide taset määrata. Siis saab ka selgeks, kas see on karvakasvu põhjuseks. Karvakasvu laad ja rohkus sõltub suures osas pärilikkusest. Tõepoolest, rasestumisvastased tabletid, mis sisaldavad naissuguhormoone, muudavad nais- ja meessuguhormoonide tasakaalu naise organismis esimeste kasuks ja võivad mõjuda karvakasvu vähendavalt. Siiski on ühtedel preparaatidel see toime tugevam kui teistel ja valiku suhtes tasub oma günekoloogiga nõu pidada.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Karvakasv

Olen 23aastane naine, umbes 17aastaselt hakkasid naba piirkonnas kasvama tumedad karvad, mida on ajaga juurde tekkinud. Viimasel ajal on tumedad karvad hakanud kasvama ka rinnanibudel ja mõned reitel. ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Soovitan arutada oma muret günekoloogiga, kes saab vajadusel ka vastavad hormoonanalüüsid teha.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Loe edasi

Haprad karvad

Olen 20.a noormees.
Probleem on selline, et karvad on muutunud hapraks. Näiteks sääre peal on üks piirkond, kus käega hõõrumisel karvad rulluvad kokku ja tulevad lahti, kuidagi õhemad on kui mujal.

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Endokriinhaigusega Teie probleemil vähemalt esmapilgul seost ei näe. Soovitan pöörduda nahaarsti poole.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Loe edasi

Karvad

Tere!
Viimase pooleteise aasta jooksul on minu lõuale tekkinud pikemat sorti karvad. Neid on juba päris palju. Õnneks ei ole neid väga näha, kuna need on heledad. Karvad on hakanud intensiivsemalt ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Oletate õigesti, et karvakasv ja kehakaal on seotud. Kui võtate kaalus alla, väheneb ka karvakasvu intensiivsus. Soovitan siiski oma günekoloogile mure ära rääkida ja mõned analüüsid teha. ...

Loe edasi

karvad näol

Kuidas ma saaksin lahti heledatest karvadest ülahuulel ja lõuaotsas,paistavad väga hästi välja.Karvakasv on päritud perekonnast,kuid kas karvu on võimalik kasvõi kuidagi peita?Äkki oskate mind aidata need ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Siin on tegemist kosmeetilise mitte meditsiinilise probleemiga. Pöörduge lähimasse kosmeetikasalongi!
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: