Kuidas mõjutab kõrge veresuhkur südame tervist?

Kuidas mõjutab kõrge veresuhkur südame tervist?

14. novembril tähistatakse üle maailma diabeedipäeva. II tüüpi diabeet on sage haigus, mida iseloomustab krooniliselt kõrge veresuhkru tase. Diabeedi puhul räägitakse sageli ka südame tervisest – miks peaks veresuhkru tõttu oma südame tervisele mõtlema ning kuidas kõrge veresuhkur südame tervist mõjutab?

2015. aastal oli II tüüpi diabeediga inimesi maailmas 415 miljonit, see tähendab, et diabeet oli ühel täiskasvanul üheteistkümnest. Arvatakse, et 2040-ndaks aastaks tõuseb nende hulk 642 miljoni inimeseni.

II tüüpi diabeet tekib, kui kõhunääre ei tooda piisavalt palju insuliini või kui organid muutuvad insuliini suhtes tundetuks.

Kõrged veresuhkurväärtused kahjustavad nii suuri kui väikeseid veresooni. Väikeste veresoonte kahjustusest tingituna võivad tekkida näiteks silmade, närvide või neerude kahjustused. Neerukahjustus tekib kuni 55%-l II tüüpi diabeediga patsientidel.

Suurte veresoonte kahjustustega seoses võivad tekkida ajuinsult ja südamelihase infarkt. Diabeet tõstab nende haiguste tekkeriski 2-4 korda.

Diabeediravi eesmärk on eelmainitud tüsistuste vältimine ja parandada nii patsiendi elupikkust, kui ka elu kvaliteeti. Vaatamata sellele on palju suhkruhaigeid, kes ei saavuta seatud veresuhkruväärtusi.

Miks peab veresuhkru kontrolli all hoidma?

Südame veresoonkonna haigused on peamine surmapõhjus suhkruhaigete seas.

Kõrgel veresuhkrul on otseselt veresooni kahjustavad toimed. Nimelt kahjustab kõrge veresuhkur veresoonte sisekesta. See viib olukorrani, kus häirub veresoonte laienemise võime, mis on oluline veresoonkonna normaalseks toimimiseks. Sarnast efekti omab kõrge veresuhkur ka südamelihasele, häirides südame normaalset lõõgastumisvõimet. See viib südame pumbafunktsiooni häirumiseni ja soodustab südamepuudulikkuse kujunemist.

Soovitused 2. tüüpi diabeetikule

Inimene saab enda heaks palju ära teha, hoidmaks oma veresuhkru, kolesterooli ning vererõhu väärtused kontrolli all.

Tähtsad on tervislikud eluviisid, igapäevane tervislik toitumine ning mõõdukas kehaline koormus.

Oluline on igapäevane veresuhkruväärtuste kontrollimine ning igapäevane veresuhkrutaset langetavate ravimite tarvitamine, et veresuhkru väärtusi kontrolli all hoida ning varajane südame-veresoonkonna haiguste ennetus uute suukaudsete diabeediravimitega.

Kas see artikkel oli kasulik?

Jaga

 

3 kommentaari

Eenok Järg
21.02.18 18:55
2. tüübi diabeet on päritav organismi omapära. Oluline on hoida veresuhkur normi piires medikamentide ja jõukohase füüsilise koormusega. Ülemäärane füüsiline koormus on ohtlik, sest kui veresuhkur langeb alla teatud piir, võib tekkida kooma seisund. Minu 2 sõpra on selle tulemusena surnud, kuna seltskonnakaaslased ei teadnud kooma põhjust. Nii et kõrge veresuhkru sisaldus veres ei tapa kohe, aga madal on hukatuslik.
-36
   
+38
Mina
22.01.18 08:22
Artikkel võiks täpsemalt ära seletada, kuidas ja miks II tüübi diabeet tekib, siis saavad inimesed ise selle tekkimist vältida. Kõik räägivad, et II tüübi diabeet on elustiili haigus ja, et tuleb tervislikult toituda. Defineeri tervislik toitumine? Nii palju, kui mina olen uurinud, siis pole suhkrul asjaga mitte mingit pistmist vastupidiselt enamuse arvamusele. Üks II diabeetik väitis mulle pikalt, et ta on selle lihtsalt pärinud, mitte ise põhjustanud. Lõpuks ta nõustus lõpetama piimatoodete tarbimise ära ja kahe nädalaga oli veresuhkur langenud peaaegu normi. Ta oli muidu õudne juustulemb. Ma tean, et mitte keegi ei taha seda uskuda ega kuulata, aga mina arvan, et kui tahad ise oma diabeeti parandada ilma ravimiteta, on põhimõtteliselt ainult 1 lahendus: Lülita oma toitumisest peaaegu täiesti välja liha, muna ning piimatooted. Üleüldiselt peab sööma rohkem töötlemata ning taimset toitu. Nii lihtne see ongi.
-16
   
+18
Heino Lõiveke
20.11.17 15:41
Võiks sellise sisuga artiklis ära tuua lühidalt ka kõige olulisemad nõuanded toitumiseks või viidata, kust neid nõuandeid võiks leida. Sellest oleks suur tulu.
Tänuga
-25
   
+63

Lisa kommentaar

Saada