Atroofiline gastriit, mida peaksin edasi tegema? 12.11.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mulle teeb muret minu kaalulangus, kehamassi indeks on 18 ja jõudu ei ole. Sattusin lugema Teie kirjeldust atroofilise gastriidi kohta ning mulle meenus uuring, mis tehti mulle 4 aastat tagasi. Lisasin ka selle meditsiinilise kokkuvõtte. Mida peaksin edasi tegema, kas igaks juhuks kordama uuringut ja pidama vastavat dieeti?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere! Kui kehamassiindeks on langenud 18 juurde ja jõudu ei ole, siis tasub seda kindlasti tõsiselt võtta. Teie 2021. aasta uuringus kirjeldatud atroofiline gastropaatia ja hiataalsong võivad mõlemad mõjutada seedimist, toitaineid ja kehakaalu. Nelja aastaga võib limaskesta seisund oluliselt muutuda, seega uue gastroskoopia kordamine on igati põhjendatud.
Seniks soovitan võtta rahulikult kasutusele atroofilise gastriidi põhimõtted: õrnad, hästi keedetud toidud, vähe toorest kiudu, tihedam söömine väiksemate portsjonitena ja põletikku vähendav menüü.
Kui soovite, saan vaadata Teie menüü, kaalu languse mustri ja enesetunde põhjal täpselt üle, millest alustada ja kuidas jõudu taastada.
Olete oodatud minu vastuvõtule, et saaksime olukorra individuaalselt läbi töötada.