Menstruaaltsüklihäire? 08.04.12 / Rasedus ja sünnitus

Külastaja küsib:

Tere
Mul on mure seoses mestratsiooni tsükliga. Mul on tavaliselt üsna korrapärane menstruatsioon: 25+4(menstruatsiooni päeva). Päevade alguses on tugev valu alaseljas ja tugev vereeritus kahel esimesel päeval, seejuures vereeritus on vaid 4 päeva.

Viimane tsükkel algas 1. märtsil (kestis 4 päevane vereeritus) ja uus tsükkel oleks pidanud algama 29. märtsi kandis. Vahepeale jäi kondoomiga kaitstud vahekord (24. märtsil), aga miskipärast seekord päevad hilinesid.
6. aprillil oli uus vereeritus, kuid seekord polnud alaseljas valu ja vereeritus on olnud nende 3 päeva jooksul väga väike.

Kas tegemist võib olla tsüklihäirega või peaksin tegema rasedustesti?
Juhul kui ma saan seda vereeritust “menstruatsiooniks“ nimetada, siis kas testi võin kohe teha ja kas see peaks näitama õiget tulemust? (Kas rasedustesti tulemust võib mõjutada minu hetke menstruatsioon?)

Tänud

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Kui tsükkel oli vähese verega siis väike kahtlus rasedusele oleks küll. Soovitaks teha uriinitesti. Kui see on negatiivne, siis nädala möödudes tehke uus test. Kui see on ka negatiivne , siis oodake uus tsükkel. Kui seda ei tule ,siis minge günekoloogi juurde. Ülle Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Rasedus ja sünnitus

menstruaaltsüklihäired ja üldine mure ...

Tere, mis teha, kui mul on mentsruaaltsüklihäired? Olen 24 a. käisin hiljuti arstijuures oma murega aga ravi ei saanud vaid taheti välja kirjutada rasedusvastaseid tablette, aga ma neid ei soovinud. Mul ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui teil on tsüklihäired, siis peaks tegema hormoonuuringud ja võib-olla tõesti peabki teiel määrama pillid lühiajalislt ravi eesmärgil, mis reguleerivad tsüklit. Kui teil on raseduse katkemisi, siis peaks ...

Loe edasi

SOS pillide kahjulikkus

Tere,
Mul selline küsimus, et kas need "hädaabi" pillid on kuidagi moodi ka tervist kahjustavad? Kas nad võivad kahjustada jäävalt midagi??
Teine küsimus: kas SOS pillle võib võtta siis, kui ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Tegemist on hormoontablettidega, mis tõesti mõeldud ainult nn hädajuhuks. Sagedaseks pillide kõrvaltoimeks on menstruaaltsüklihäired .Kui rasedus ei sobi Teie eluplaanidega, võite Postinori ...

Loe edasi

menstruaaltsüklihäired

Olen 37 aastat vana ja sellekuine periood on juba 8 päeva hiljaks jäänud. Apteegist ostetud rasedustest on kahel korral olnud negatiivne. mingeid tervisehäireid ei ole. Mis võib seda põhjustada?

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere! Põhjuseid on palju. Võib olla ka lihtsalt stress. Kui kahe nädala jookul pole mensest tulnud, palun minge günekoloogi poole. Peaks tegema ultraheli uuringu ja vajadusel vereproovid. Dr Kadastik

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: