Tere, olen 20 aastane neiu. Mees on mul 21. Koos oleme olnud u 1,5 aastat ja sellest aasta oleme ühe katuse all elanud. Nüüdseks on suhe jõudnud punkti, kus mõlemad leidsime, et me oleme liiga noored kooseluks ja veidi rutanud suhte arendamisega.
Tegelikud põhjused on aga selles, et möödunud sügis oli minu jaoks väga raske aeg. Vanemad lahutasid, muutsin elukohta ja endine peigmees ka terroriseeris veel. Sellest langesin sügavasse stressi ja ei suutnud oma mehega normaalses suhtes olla mitu kuud. Aina nutsin ja põdesin. Sel ajal, kui mina kodus põdesin, sai tema ühekordse petmisega hakkama. Sellest sain ma teda alles paar nädalat tagasi.
Me olime just suhte korda saanud ja väga õnnelikud, kuid pärast teada saamist ma lihtsalt ei suutnud temaga enam olla. Aina kahtlustasin ja kasvatasin endas viha.
Nüüd paar päeva tagasi otsustasime pausi teha ja aja maha võtta. Ma tahan teada, kas on võimalik, et mingi aja möödudes meil tekivad jälle tugevad tunded ja me suudame ilma mineviku meenutamiseta koos olla? Või jääb see alatiseks segama? Tahaks samuti teada, kuidas lahkuminekuga kergemini toime tulla? Mul on ikkagi väga tugev armastus ta vastu ja igatsen teda iga minut. Ma ei tea, mida teha?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Selleks, et hea suhe kestaks, ei piisa üksnes armastusest. Mõlemad partnerid peavad pingutama, et suhted õnnestuksid. Kahtlused, usaldamatus ja viha ei tule kasuks ei suhetele ega Teile endale. Lahkuminekuga ei ole lihtne toime tulla. See tekitab tavaliselt tugevaid negatiivseid emotsioone, halvemal juhul depressiooni. Siiski oleks hea, kui saaksite enne lahkminekut asjadest rahulikkult rääkida oma mehega. Rääkige oma tunnetest ja mõtetst, mis Teile meeldis, mis häiris. Samuti uurige mehe käest, kuidas tema teie kooselu näeb, mida head ja mida ebameeldivat ta sellest mäletab. Asjade selgitamine ja arutamine tuleks kasuks teile mõlemal, kas omavahelise suhte taasalustamiseks või uue loomiseks. Kuna Teil on kalduvus depressiivsusele, soovitan selle ennetamiseks ka psühhoteraapiat.