Tere! Mul on 3 aastane tütar. Ta on väga arglik ja kartlik võõraste inimestega suheldes ( sealhulgas ka lastega). Pool aastat tagasi läks ta lasteaeda. Esimesel nädalal ta nuttis kogu aja, mil ta lasteaias viibis. Peale esimest nädalat jättis ta nutmise järgi, kuid siis hakkas sosinal rääkima. Nüüd ta ei julgegi tuttavate inimestega kõval häälel rääkida ja võõraste inimestega ta üldse ei suhtle. Enne lasteaeda minekut rääkis ta kõigiga ja kõvasti ja selgesti. Kodus olles probleemi ei ole, siis räägib ta kõval häälel meile kõik oma päevasündmused ära. Lasteaiast tal mingeid negatiivseid emotsioone küll kuulda pole olnud. Kas see sosistamine ja võõraste inimestega mittesuhtlemine on suur probleem ja kas on vajadust pöörduda lastepsühholoogi poole, või kasvab ta sellest välja.
Ette tänades Pille Viljandist.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Pille!
Kui laps kodus räägib normaalselt ja oskab oma päevasündmusi teile ladusalt kirjeldada, pole põhjust muretsemiseks. Tundub, et lapsel siiski mingi probleem on, mis teda murelikuks teeb. Kuna ta räägib teile oma päevasündmustest, püüdke uurida, mis talle muret teeb ja miks ta vaikselt räägib. Kui ta ei oska kohe vastata, üritage alati, kui ta räägib vaikselt, temaga sellel teemal juttu teha. Selles vanuses areneb lapsel mina-kontseptsioon, ta õpib toimetulekumehhanisme. See toob kaasa ka ärevust, millega ta peab hakkama saama. Last tuleb julgustada, pakkuda turvalisust ja õpetada oma tunnetest rääkima.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.
.