Tere
Olen esimese kursuse üliõpilane ja pöördun teie poole järgmise murega.Olen kaotanud kuue aastaselt isa ja hiljem ka vanaisa. Pärast vanaisa surma oli pikka aega periood, kus ei suutnud öösiti magama jääda, mind valdas paanika ja hirm, halvad unenäod ja niiviisi pimeduse ja ei teagi täpselt, mille hirmus piineldes võisin üleval olla tunde.
Olid paremad ajad, mil uinusin ilusti, magasin ja puhkasin end hästi välja, kuid viimsel ajal tabab mind tule välja lülitades jälle hirm, unenäod viimase kolme kuu jooksul on kõik negatiivsed olnud, olen vahetanud voodi asukohta, aga ei midagi, lähen magama, mõtlen headest asjadest ja vahel mõtlemata millelegi uinun niisama. Unenäod ikka halvad. Tule kustudes tekib kõhedus...avan silmad, ootan, vaatan...ei teagi mida, aga hirm, et kuskilt võiks keegi ilmuda, hirm midagi näha ei lase uinuda.
Millest see küll tingitud võiks olla, kas on võimalik abi leida...päris unerohtu ka ei tahaks võtta, nii hull see asi ei ole, aga piisavalt ebameeldiv siiski.
Eh oskate nõu anda
Ette tänades
K.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan magamistuppa panna mõnusalt mahe valgus ja jätta mõni aeg tuli ööseks põlema, sisendades endale, et sellega seoses magate rahulikult. Hinnake oma muretsemist ajal, kui halvad uned segavad. Arvan, et praegu olete mures õpingute pärast, mis unenägudes märku annavad.
Enne uinumist on ei tohiks mõni aeg vaadata Teid erutavaid filme, või lugeda raske sisuga raamatut. Püüdke enne uinumist jalutada värskes õhus. õppimine on oluline, kuid püüdke suhtuda olukorda rahulikumalt.
Kui enda sisendused kuidagi ei mõju, võiksite kaaluda veel psühholoogi juurde minekut.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.