Tere.
Soovin konkreetse olukorra kõrvaltvaataja kommentaari. See on korduv ja tüütu
olukord.
Tunnen ennast abikaasaga suheldes teatud olukorras ebamugavalt lausa
ahistatuna. Kas selline
tunne on minu isiklik probleem või on abikaasa poolt oskamatult minule
lahenenud olukord, mida võiks ta muuta.
Nimelt ei taha minu abikaasa anda minu toimetada poeskäimist kui
sellist perenaise tavapärast toimingut , et ma saaksin ennast tunda ka nii
nagu minu tuttavadki, et naine käib ise või koos abikaasaga poes
peale tööpäeva ja nii tuuakse vajalikud toiduained koju. Samas saab siis
veel arutada muid probleeme ja olla lihtsalt koos.
Minu meelest on see igati normaalne, et see on naisterahva hoolitsus üks
ilminguid pere suhtes. Ka minu töö kui selline võimaldab minul seda teha.
Minul on soov valida ise sobiv materjal toidu valmistamiseks, sest nii on sageli
ka odavam.
Ma ei ole kunagi selle vastu, et keegi seda minuga koos teeks, aga siiani ei ole
abikaasa
soovinud koos poes käia toitu ostmas, kuigi ma olen
avaldanud selleks soovi.Ta on selleks liiga väsinud.
Abikaasana ootan ma temalt teistsugust
lähenemist asjale, et kooselus võiks asju rohkem koos teha, n. siis kasvõi poes käiagi.
Temale olen seda ka öelnud, aga see olukord ei muutu minu ütlemise peale.
Asi puudutab ka rahalisi olukordi peres. Nimelt olen ise poole väiksema
palga saaja peres kui seda on tema sissetulek, sageli pean küsima temalt raha, et
toitu osta. Tema , aga keelgub ja väidab, et läheb ise ja toob.
Kui olen talle põhjendanud, et miks ma tahan ise minna ja valida, siis see oleks
räägitud nagu inimesele, kes sind ei kuulagi, sest ta on konkreetne selles osas ja
paindumatu.
Olen siiani olnud kui kaotaja kui jälle on antud olukord kodus.
Kas see on usaldamatus minu suhtes.
Tänan, et lugesite.
Olen teinud ettepaneku, et
parem oleks kui mingi toidusumma oleks kogu aeg kindlalt olemas ja kui vaja siis
saab ka seda kasutada. Ta ei ole seda lahendust aksepteerinud.
Kuidas olukorda muuta, sest minule meeldib olla peale tööd
kodus perenaine ja ka teha selleks ettevalmistusi päeva jooksul.
Kui olen talle selgitanud, et miks ma seda vajan, et see nii oleks, siis ei oska ta
midagi vastata. Tean, et ta käib sisseoste tegemas alati koos oma töökaaslasega,
kes on meesterahvas.
Kas ma pean alla suruma oma ebameeldivustune või saan olukorda enesele teistmoodi
arusaadavamaks teha, sest alati tekib minus selline minu tunnetest mittehooliv
tunne, nagu ootad, et sinuga arvestatakse kui oled avaldanud soovi ja siiralt öelnud
välja oma tunde, et sorri ma soovin tõesti, et oleks teistmoodi.
Miks tal on nii raske teha teistmoodi ja arvestada minu vajadust.
Vabandan kui jutt tuli ebaselge.
tunde

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Inimesi on raske panna käituma nii, nagu meile meeldib. Me saame muuta oma hoiakut teiste käitumise suhtes, või püüda neid mõjutada väga leebel moel.
Leidke endale positiivne seletus olukorrale;"Ongi tore, et mees toidu toob!".
Kui see Teid siiski ei rahulda, võiks proovida seda käitumist, et annate talle oma soovide nimekirja iga kord kaasa. Soovide nimekiri võiks minna aina keerukamaks- sest tahate teha üha uusi ja huvitavaid toite.
Kui mees keeldub Teie selliseid soove täitmast, paluge seletust, miks koos poes käimine talle nii võimatu on. Kui ta ei vasta Teile esimesel korral, üritage veel. Tunnete ju oma meest, mõelge veel mõnd põnevat mõjutamise viisi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.