Krambid jalgades- diagnos F44.4? 31.10.08 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere! Pöördun teie poole murega poja tervise pärast. Aasta tagasi (16a.) olid tal esimest korda karmbid korraga mõlemas jalas. Ta oli kodus, arvuti taga, kuulas muusikat. Kui püsti tõusis, kukkus sińna samasse maha, kuna mõlemad jalad läksid täies ulatuses krampi. Kutsusime välja kiirabi. Krambid kestsid ca. 30 minutit (kuni kiirabi tuli) ja peale süsti(vist oli diazepam) tegemist krambid taandusid. Kiirabiarst arvas, et ehk on noormees liigselt higistanud ja soolasid kaotanud. Soovitas rohkelt mineraalvett ja magne b6 kuuri. Poiss oli küll enne seda paar nädalat tugevat füüsilist tööd teinud. Pool aastat mõõdus rahulikult, kui kevadel koolis Cooper testi joostes finišisse jõudes samuti jalad krampi läksid. Siis sai ta kuidagi vastu surudes ise krampidest üle ja õpetaja aitas ka teda. Nii, et ta tuli sel korral ise koju. Pärast krampe ütleb ta, et lihased on väga valusad. Nagu oleks maratoni jooksnud. Jalgu veab vaevu järel. Kolmas kord oli nüüd augustikuus. Siis olid krampidest haaratud ka juba lihased rinnakust allapoole. Kahjuks oli ta ka tarvitanud alkoholi (nooruki rumalus, tegelikult ei ole temaga alkoholi tarvitamise probleemi olnud) ja seekord rekatsioon eriti tugev. Diazepami anti 4 või 5 doosi. See ei tahtnud kuidagi mõjuda. Ta oli oma seisundist šokis ja väga rahutu. Kiirabist viisime ta koju ka unerohu mõju all, kuna niipea, kui ta ärkas ja üritas ennast liigutada, tulid krambid uuesti. Hommikul kodus ärgates esimese liigutusega tulid uuesti krambid, kuid meile anti kaasa lihaseid lõdvestvat rohtu, mis mõjus. Kui ta oli voodis liikumatult, krampe ei olnud. Nüüd neljas kord oli sügisel koolis. Läks hommikul kooli. Kodus ei öelnud midagi, et tal on halb enesetunne. Koolis oli hakanud pea valutama. Läks kooliarsti käest peavalu rohtu küsima. Tal soovitati sinna pikali panna. Mingi aja möödudes läksid jälle jalad krampi. Kutsuti kiirabi järele- autos tekkis vappumine üle kogu keha. Ta ütles, et päris kõike ei mäleta. Üks arstidest väidab, et tema käed olid "akušööri käed". Mulle jäi mulje, et ainult sellele viidates oli diagnoos selge. Kiirabiarst sisuliselt sõimas meil näo täis, et miks pole "seda" ammu juba ravitud, ja "see" võtab palju aega. Kuid diganoosi ei ole meile tänaseks keegi välja ütelnud, peale osakonna arsti saadetud väljavõttest, kuhu on pandud diagnoosiks F44. Kohalikus haiglas tehti kompuuter ja ultraheli. Ka kilpnäärme uuringud. Terve poiss. Arst ei suutnud meile psühiaartiavõõrastele inimestele kuidagi seletada, mis häda lapsel võiks olla. Räägiti mingisugusest tähelepanuvajadusest ja simuleerimisest???!! Tahtis mingeid tablette kirjutada. Kui küsisin, mis see ravim enast kujutab, ei söandanud ta selgitada vaid ei kirjutanudki neid. Ühesõnaga ei mingit ravi peale psühholoogi konsultatsiooni. Ka aju magnetuuringutest ta kategooriliselt keeldus, väites, et ega me siis igale ...maa inimesele neid uuringuid tee. Jutt sai pikk, kuid mind vaevab teadmatus. Lugesin internetist selle diagnoosi kohta- tuleb suhtuda ülima ettevaatlikkusega. Ei tohi kõrvale jätta kõikvõimalike uuringuid( mida just meie arst tegi). Samas ei saa ma päris täpselt aru, mida siis kujutab endast see diagnoos? Rahvakeeli. Samas, kas on tõesti välistatud muud diagnoosid. Rohkem midagi ei uurita ja vaid pühholoogi juures teste tehes krambid kaovad? Mis tähendab "akusööri käed"?
Teid vastuse eest tänades,
lapsevanem ühelt suurelt saarelt

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

See F44.4 on võimetus liigutada jäset (jäsemeid) või selle osa (osi). See võimetus võib olla täielik või osaline, aeglaste liigutuste ja nõrkusega. Võivad ilmneda mitmesugusel kujul ja ulatuses koordinatsioonihäired (ataksia), eriti jalgades, mille tagajärjeks on veider kõnnak või võimetus ilma abita seista (astaasia-abaasia). Võib esineda ühe või mitme jäseme või kogu keha rõhutatud värisemine või vappumine.
Aga selle psüühilise häirega hakkame tegelema ikkagi alles siis kui neuroloogiline uuring on tehtud. Need neuroloogi valdkonda kuuluvad lihaskrambid võivad olla kortikaalset (ajukoore), retikulaarset (süvaaju) või spinaalset (seljaaju) päritolu eelkõige. Tark neuroloog annab siin seletust, selgitust, juhendamist.
Mineraalid on kasuks (mineraalvesi Borjomi). Ka kerged lihasharjutused-venitused (Yoga tüüpi harjutused).
Kasuks on ka närvipingeid alandavad harjutused (alusta minu Palve-Meditatsiooni harjutusest).
Neuroloog, siis vajadusel psühhiaater.
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Paranoiline skisofreenia

Tervitused

Mõned päevad tagasi oli insident, kus ema elukaaslane, kellega umbes pool aastat koos on oldud läks purjus peaga emale kallale ning tekitas ka mõningaid kehavigastusi, olles samal ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Psühhiaatri jutule ja ravi. Valvearstid Tallinnas Psühhiaatriakliiniku dispaseris võtavad vastu
2) koheselt - ei ühtegi tilka alkoholi! Jutud ei maksa, maksab tegu. Kui 5-6 kuud kaine, siis ...

Loe edasi

Cbd õli

Tere. Selline küsimus tekkis, et kuna tarvitan ärevuse vastu antidepressante siis kas nendega koos võib tarvitada cbd sisaldavaid tooteid (õlisid nt)? Kuna cbd mõjub samuti ärevust ja stressi maandavalt ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tabletid-õlid on abivahend. Põhivahend on harjutused: kehalised harjutused ja psühhoregulatsioon - selle kaudu pingete maandamine, rahunemine, liikumine nö nirvaana suunal.
Terves kehas terve psüühika! ...

Loe edasi

Mängurlus

Ma olen mängusõltlane ja tahan abi. Olen helistanud 15410 nädal järjest, keegi ei vasta. Olen kirjutanud 2 kirja meilile. Ei vasta keegi. Kuhu ma pöörduma peaks või kust ma abi leiaks?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tallinna Wismari Haigla - tegelevad sõltuvushäirete raviga.
Mängurlus - impulsihäire, tekib võimalus ja proovin. Seega - rahad, rahakaardid mõne lähedase kätte.
Lähedane abiline, usaldusisik. ...

Loe edasi

Elontril ja krambihood

Tere!

Põen terve oma elu OKH-d ja olen proovinud erinevaid ravimeid. Nüüd aga jõudsin Elontril’ini. Ravim on hea, depressiivse poole jaoks, aga ärevust teeb ainult hullemaks ja sundmõtted ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Krambihaige ei ole olnud, siiani rohi mõjus hästi, siis annuse vähendamine ja ravimi ärajätmine kindlasti mingit pahategu ei tee.
Ravi ja ravimiga peab seisund paranema ja sümptomid ei tohi ägeneda. ...

Loe edasi

pojal on sotsiopaadi jooned

Tere
Pojal (19 aastane) on sotsiopaadi tunnused ja viimasel ajal hakkab see kõvasti pereelu segama. Eelkõige valab ta oma viha ja agressiivsuse venna peale. Soovin vanemana leida juhtnööre kuidas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Alkohol ja narkootikumid - see probleem välistada.
2) Kool ja edaspidised eluplaanid? Kui on, siis purjed üles ja head tuult! Kui plaane ja koolitamise mõtteid ei, siis: a) Laiskus ja kõik tehakse ...

Loe edasi

Ärevus, paanikahäire agarofoobiaga

Tere, dr Ennet!

Minul algasid paanikahood ca 2 kuud tagasi. Arenesid paari nädala jooksul nii kaugele, et elasin hirmuga uute hoogude ees nii väljaspool kodu, tööl kui ka kodus. Lõpuks otsustasin ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sisepingeid tekib rohkem kui neist vabaneda suudame. Siit siis emotsionaalsed, psüühilised, kehalised ja sotsiaalsed häired-hirmud, ootusärevus. Kujuneb negatiivne tingitud refleks e tingitus (teatud olukorrad-situatsioonid ...

Loe edasi

Depresioon

Pikemat aega olen põdenud depressiooni, olen proovinud iseseisvalt hakkama saada ja stressi vähendada aga pole õnnestunud.
Viimasel ajal pole soovi voodist tõusta ega midagi teha, aga kuna olen kolme ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kas Lähedasi on (laste Isa, teie või abikaasa vanemad...) kellega ühiselt probleemile lahendust leida.
Probleem:
a) üleväsimus, ei julge lõõgastuda, ei oska puhkehetki tekitada;
b) ...

Loe edasi

Sertralin 50mg

Tere! Olen võtnud 1/4 zolofti ja tekkisid sellised ebameeldivad kõrvaltoimed nagu emotsioonitu olek, pearinglus, isutus, unetus, ebareaalsusetunne, südamekloppimine. Kas need on normaalsed kõrvaltoimed ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohu võtmisel peab enesetunne ja tervis paranema. Rohu annus peab õige olema, nn kõrvaltoimete korral annust vähendada. ... vajadusel arstirohtu muuta. Xanaxit ei soovita.

vt vastust ...

Loe edasi

Aastaid kestev liigne närvlisus, otsetus võimeline ( teen otsuse aga analüüsin veel mitmeid kordi või isegi päevi järgi mis on vaimselt väga kurnav

Tere, pöördun teie poole murega , nimelt on mind aastaid vaevanud , liigne närvilisus , ei saa vahel aru kui mõtlen kas see on ülemõtlemine või normaalne mõteviis , lähedastega käitun pidevalt väga ebaviisakalt ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Inimese hingevalu ning psüühilised terviseprobleemid on hierarhilised:
a) hingevalu (mida tundelisem, nö heasüdamlikum, empaatilisem, seda kergemine ja jõulisemalt seda hingevalu tunnetab);
Loe edasi

ärevushäire, paanikahoog, depression?

Tere, mure selline et umbes 2 kuud tagasi hakkas mul väga paha (süda puperdas ja väga paha oli olla, surmatunne,kutsusin omale kiirabi ja kõik südamega oli korras. ) Peale seda ka väga kehv enesetunne ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäire paanikaga.
Seda paljudel. Psüühilisi pingeid tekib rohkem kui neist vabaned ja siis organism läbi kehalise kanali püüabki märku anda ja vabaneda üleliigsest stressist.
Pingete ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: