tere! 14.08.06 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

selline mure 20 aastane noormees, sporti teen , sügisest üliõpilasena läksin lohakaks enda öö päeva reziimiga , magasin päeval ja öössel kaua üleval , sõin korrapäratult ja eba tervislikku toitu, talvest hakkas tervis jamama , peas tekkis tyhjuse tunne, mõtlesin et nyyd ajuga mingid jamad põõrdusin arsti poole tehti pea pilt kõik ok , arst pani diagnoosiks ärevus häire, xanaxi ja cipralexi kuur , kuua ega võtsin korralikult aga kuna noor inimene ei saa juu tablettide peal elada jätsin asja katki. asi läks järjest hullemaks põõrdusin sama arsti poole kirjutas seroxati , paar päeva võtsin mõtlesin et lähen lolliks selle ravimiga sest enesetunne muutus mitte talutavaks , jätsin sellegi ürituse katki,, käisin psühhiaatri juures remeron määrati raviks , paar päeva võtsin tekksi täielik ebareaalsus tunne ja nagu sombistumine, jätsin sellegi katki ja nüüd nagu ei kujuta ette enam mida teha , sporti ma pooleli pole jätnud sunnin end igapäev tegema mingit füüsilist harjutust,´aga ebareaalsus tunne on täielik siiamaani ,, on pidev hirm et lähen peast segi jne ,, äkki ei tunne enam sõpru ära ja mõtlen ymbritsevat välj aendale,, neuroloog ytles et tema tõstab käed yles tema ei tea kuidas seda ravitakse ja samuti ytles et psühiaater kelel juures käisin pole suurem asi et tema käest ma abi ei saa, aga mida krdit(vabandust) ma tegema pean siis nüüd ,, lasen asjal minna nii kaua kui peast tõesti ära keeran , vei äkki olengi juba loll ? vei on ehk mingi ravi vei teraapia võimalus ,, 20 vanus ei tahaks veel sõpradest ilma jääda ja elu mõnudest:(..´pole siis mingeid ravi meetodeid kuidas seda keemiliste ainete jaotust ajus vaadata(sest sellest pidi see ebareaalsus ja ärevus tekkima nagu teada olen saand) sest olen siiamaani terve poiss olnd ja nüüd järsku elu võtab sellise põõrde:( peaksin seda remerooni edasi võtma olenemata alguse ebameelidvast tundest vei see ravim lihtsalt ei sobi mulle? sest info lehelt lugesin et algul enesetunne võibki halveneda ,, vei mida teha ? oskate äkki aidata , vei peab juba kuskile välismaale põõrduma abi saamiseks :( ,kardan auslat õedes peast segi minna , vanemad küll lohutavad et kui selle üle arutleda oskan siis järjelikult ei ole peast segi sest kui hull arvab et ta on napoleon siis ta seda ka on :) ,,aga lihtsalt ebameeldiv nii elada ja igasugune abi piisk annab ehk lootust:) ette tänades!

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Tark Noormees!
Mis on tervisliku eluviisi "määrdeõlid"? 1. Õige töö- ja puhkereziim, ....jne. Mõtle, ütle, pane kirja ja siis tee! Tegemistest ülevaade - nn treeningpäeviku kaudu.
Rohud? Arstirohu toime sõltub annusest, inimese tundlikkusest, kehakaalust ja v. paljudest muudestki teguritest. Soovitus - ravimiannusega (Remeron) julgelt proovida vähendamist-suurendamist. Tabletid ju 15 - 30 mg, aga inimesed ei ole ju (näiteks) ainult 68 ja 86 kg rasked. Mängida julgelt annusega.
Enneti ristkülik! Arstirohtu veidi vaja on, aga selle tähtsus ajateljel väheneb (ristkülik diagonaaliga - üks kolmnurkadest sujuvalt väheneb). Harjutuste osa ajateljel (praktiliselt) suureneb (diagonaaliga tekitatud kolmnurkadest üks pidevalt suureneb-laieneb). Ja ristkülikule lisaks nn "uued prillid" e vaja saada uued hoiakud, uued väärtushinnangud - mida südamessse võtta ja mida vaid ratsionaalselt. Kõik südame sisse ära ei mahu ja ei peagi mahtuma.
Ravitohter siiski vajalik, peale ärevushäirete on ka muid võimalusi, muud rohud, muud tegemised. Selle välistamiseks, enesekindluse parandamiseks - psühhiaatri jutule. Kui mõnega neist "hingelist sugulust" ei teki, siis julgesti tohtrit vahetada. Hingeline sobivus on väga tähtis.
Igast murest saab üle!
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Ravimi mõjudest - Paroxetin 20 mg.

Tere. Küsimus selline: ravin Paroxetininga 20 mg (hommikul 1 tbl) juba vist 8 aasta läheb. Sain selle rohuga inimeseks, enne olin 15 aastat elust raisanud lootusele et ehk saan ise toime. Ei saanud. Nüüd ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö oma raviarsti-psühhiaatriga.
1) Mina vahetaksin AD, annaksin mõnda teist serotoniini ainevahetust mõjutavat rohtu.
2) Tuleb teha relaks-harjutusi, et organism ise oskaks pingetest ...

Loe edasi

Kas tõesti ärevushäire?

Tere!
Olen hädas oma tervisega. Nimelt algas kõik alakõhuvaluga paremalt poolt. Hiljem hakkas väga halb..süda oli paha, kloppis (pulss 140). Läksin emosse, kus tehti vereanalüüs jm ning kõik oli ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Psüühilised pinged kutsuvad esile kehalisi kaebusi - nn psühho-somaatilised häired. Selles ka magu, kõhuvalu, südamekaebused, hirmud, ärevus jne.
Ja ärevushäiret on ka.
Mida teha?
1) ...

Loe edasi

Halb enesetunne

Mure selline,et enesetunne halb,südame piirkonnas on valud.Vahel on pigistustunne,kuid nüüd on tunda ka aegajalt nagu kõrvetaks.Polnud 7 a arstil käinud.Läksin,rääkisin.Tehti koormustest ja vereanalüüsid.Kõik ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kolmas 25-aastak terendab (vt passi) ja seega on vaja aktiivsemalt oma keha ja psüühika eest hoolitseda, treeninguga tugevdada - mõlemaid.
Praegused keskkonnatingimused (eelkõige sotsiaalsed) ja ...

Loe edasi

Tahaks nutta

Tere,
Olen viimasel paaril aastal pidanud läbi elama suuri muutusi. Pidevalt olen sundinud ennast olema tugev, pingutama, et mitte kuskilt otsast nôrgana näida....Seis nüüd selline, kus kõik emotsioonid ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vanasti soovitati tervisevetele minekut, aga meil ju nii mere-järverannad, veed ja jalutusvõimalused. 5...10 km oleks vägev. Tehke enesetunde järgi.
Biblioteraapia - kõigil meil ju kümmekond raamatut ...

Loe edasi

otsin psühhiaatrit

Otsin normaalset psühhiaatrit. Otsisin nime järgi dr Ennetit, aga ta on naisterahvas- ravis mind kunagi ammu Seewaldis ja parimad mälestused on. Ei leia teda kahjuks üles. Mul on töövõimetuspension ja ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Dr Aili Ennet (minu vennanaine) suri 9.okt. 2015.a.
Teie andmed on Psühhiaatriakliinikus ja sealsed tohtrid saavad teile vajaliku väljavõtte terviseseisundist anda. Seega Paldiski mnt 52.
Parimate ...

Loe edasi

Psühhiaatria

Kas Zalastata ja Espritali tarvitamine raskekujulise kõõrkaelsuse ja düstoonia korral on ohutu?12 päeva pärast rohtude võtmise alustamist on kael palju hullemaks läinud ja hakanud kakkuma.Kas soovitate ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimite võtmisel peab olukord paremaks minema. Kui kõrvalnähud, siis ravimi annust vähendada.

Milles probleem? Luulud on üks valdkond, kaelaprobleemid juba teine - kas ravimite kõrvaltoime ...

Loe edasi

krooniline väsimus

selline küsimus, arvan et mul on CFS (chronic fatigue syndrome), 6 kuud ei ole produktiivne olnud ja kogu aeg vaja pikutada, jään autos/bussis alati magama.
seda viimases 6 kuud, ja kaela lihased ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimite võtmine (ka psühhostimulaatorid) on vajalik alati koostöös oma psühhiaatriga.
Arstim aitab probleemi-august välja tulla, aga oluline on kogu elukorralduse e. Eluviisi muutmine, et sellist ...

Loe edasi

hasartmängusöltuvus

olen mänginud viimasel ajal köik oma rahad netis nii kui paha tuju tuleb lähen mängima ja ei suuda peatuda enne kui arve tyhi .

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Haiguslik hasartmängurlus on tõsine haigus, haigus nagu A.N.T.S. (Alkoholism, Narkosõltuvus, Toksikomaania, Suitsetamine või viimastel kümnenditel tekkinud arvutimängude sõltuvus.
Kus on normi-haiguse ...

Loe edasi

sisemised võdinad,ärevus,hirmutunne

Kannatasin alates 40.eluaastast depressioonide all,kuna mul ei avastatud ca´´8aastat tuberkuloosi.1997a hakkasin kasutama Prozac`it 1 kapsel päevas kuni 2000.a alguseni.Siis ilmnesid mul mõned bipoaarsuse ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö raviarstiga. Õige rohi ja õige annus - enesetunne peab sellega paremaks minema.
Kui piisavat enesetunde paranemist ei järgne, siis koos raviarstiga mõelda mõne teise arstirohu peale.
Loe edasi

Ärkan öösel ja enam magama ei jäe.

Tere! Selline probleem et mitu päeva pole saanud korralikult magada. Lähen magama kuskil 22.30-23.15 ja ärkan 01.00-03.00 selle vahemikus, esimeel päeval ärkasin kell 1 ja jäin magama tagasi ja ärkasin ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Räägi oma murest Lähedastele - Emale, Isale. Kes sul lähedal ja lähedane on.
Käi päeval jalutamas, kohtu sõpradega - kui see võimalik.
Õhtul joo sooja jooki - rahustab, aitab uinuda.
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: