kõikuv vererõhk 09.05.04 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Kui mul on vererõhk pikali olles 20-30mm madalam(120/80) ja kui püsti tõusen ja istun on kohe vererõhk kõrge (150/110-120) ja mul on tasakaaluhäired,kas on sobilik kirjutada ravimiks Paroksetini.Arst määras mulle selle ravimi,mida võtsin 4päeva ja ma pidin ainult voodis olema ja magama,kuna uni ei lase püsti püsida,samuti tasakaal on veel hullemini kadunud,kuna kõnnin nagu uimane ringi ja pole isu midagi teha.Vererõhk oli sama kõikuv ja sain ainult kohutava uimasuse.Kuna öeldakse ,et ravimi mõju ilmneb 2 nädala pärast,ei tea kas pean edasi pool uimane olema ja ravimit 2 nädalat ikka võtma,kuid tunnen,et ei suuda sedasi jätkata,olen lausa nõrk sellest. Mida soovitate,raviarsti juurde saan minna alles paari nädala pärast.
Kas selliselt kehaasendist sõltuv vererõhk on ravitav antidepressantidega? Mul ei ole ärevust ega pole ma ka kunagi uinumisraskustega,pigem vajan hommikuti ergutavat külma vett.Olen 44a naine.Kuid on tasakaaluhäired.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Ortostaatilise (asendimuutusega seotud) vererõhumuutuste raviks on esikohal, Teie nooruse juures, kehalised harjutused: lamada - istuda - seista - sirutada - seista - istuda - lamada - lamades jalad kõrgemale (hiljem isegi turiseisus). Nii rahulikult ja hea enesetundega harjutada. Antidepressante (praegust infot omades) ma ei pea vajalikuks. AGA! raviarst on Teid näinud ja temal on rohkem informatsiooni. Kui paroksetiini tarvitada, siis on oluline: a) algannus väike, b) annust tõstetakse rahulikult, pikkamõõda, c) muude ravimite kasutamine "on kapriisne", d) kõrvaltoimete (nagu Teil) korral konsulteerida kohe raviarstiga.
Helistage arstile, Ta ju Euroopas või isegi Eestis ja side olemas!
Kui ühendust ei saa, siis alandage annust 1/2 võrra. Rohtu võtta hommikul, toiduga.
Teie häired on (praeguse info alusel) harjutustega vähendatavad, kõrvaldatavad.
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Hingamisraskused ja minestamine

Tere! Mul on mure: ma käisin täna hommiikul vett joomas, sest tuli joogijanu ja kui klaasi vett ära jõin siis tundsin teravat valu kahe kopsu vahel, väga valus oli hingata, hakkasin oma toa poole liikuma ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Noortel on vereriingesüsteem labiilne (kõikuv) ja vererõhk suhteliselt madal. Hingamise muutus joomise ajal mõjutab eriti tundlike inimeste südame-vereringe tegevust (nn respiratoorne arütmia). Karta vaja ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: