Normaalne vereeritus? 23.03.02 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere, dr Litter!

Sooviksin teada, millisel tasemel on menstruatsiooniaegne vereeritus normaalne? Otseselt seda ju mõõta ei anna? Olen 30-aastane, suguelu ei ela. Mind häirivad aga mensese ajal esimesed ööd. Vaatamata "super" tampoonidele ja sidemetele pean öösiti 3-4 korda ärkama. See on meeletult väsitav, ka on vahel hommikuti nii, et kodust 20 minutiga tööle jõudes on nn "uppumise" tunne. Iseenesest kestab see 3-4 päeva, seega normaalse pikkusega. Tsükkel on küll ebaregulaarne, üks kord on olnud laparoskoopia paraovaarse tsüsti eemaldamiseks. Muidu on nagu kõik korras olnud, mingeid põletikke pole. Küll sõin vahepeal Minulet-pille, sest mul oli rauavaegusaneemia nig proovisime tsüklit korrapärasemaks muuta. Menses kestis 7-8 päeva. Nüüd juba aasta pille ei söö, mensese aeg jäigi lühemaks, kuid muutus intensiivsemaks. Kas peaks uuesti alustama mingite tablettidega, või ongi selline vereeritus normaalne?

Lugupidamisega ja ette tänades!

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud küsija!

Vereeritust saab kaudselt hinnata sidemete hulga järgi ööpäevas. Veel on võimalik kontrollida hemoglobiini sisaldust veres enne menstruatsiooni ja peale seda. Naise organism "talub" verekaotust kuni 400 ml (n. sünnitusel), mil ei ole vaja teostada vereülekannet.

Teil on olnud rauavaegusaneemia. Kui ainuke tõestatud põhjus on vererohked menstruatsioonid, tuleb seda ravida. Aneemial on palju ebamugavusi ja kaebusi. Võimalik on tarvitada pille, progesteroontablette jm. Minulet ja Harmonet (vähema hormoonkoostisega) on head ka seetõttu, et reguleerivad menstr.tsüklit.

Pöörduge naistearstile.

Naistearst Galina Litter

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

menstruatsioonitsükli häired

olen 40 aastane menstruatsioon oli ära nagu pidi olema läks mööda nädal pool teist hakkas uuesti ja kestab pikemalt,kas see on normaalne või peaks pöörduma naistearstipoole või on asi milleski muus.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsiooni lõppemise järel esinevat määrivat vereeritust täheldatakse tihti seoses emakasisese kaitsevahendi kasutamisega.Ega Teil ei ole emakas spiraali? Võimalik,et Teil oli ovulatsiooniaegne ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere

Probleem järgmine:

Algasid päevad, kestsid 4 päeva, neljandal päeval vereeritust enam polnudki peaaegu. 4. päeva öösel olin sugulises vahekorras, kuid enne seda olin olnud ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Triin!
Peale SOS pilli võtmist tekib sageli vereeritus tupest mõned päevad kuni nädal peale pilli võtmist, see on normaalne reaktsioon. Kuna SOS pillidega kaasneb sageli vereeritus ja tekib ...

Loe edasi

Jeanine preparaat

Tere. Olen 24 aastane ja olen kasutanud Jeanine rasestumisvastast preparaati 3 kuud. Kui mul ennem oli menstruatsioon kestusega 5-6 päeva ja suhteliselt rohke vere eritusega, siis nüüd viimased kaks korda ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Marika!
Antibeebipillide positiivne kõrvaltoime on menstruatsioonitaolise vereerituse vähenemine. See on normaalne.
Naistearst G.Litter

Loe edasi

tere

mul oli 10 päeva peale menstruatsiooni lõppu väike verejooks.Kas see on normaalne. Muidu on tupes ja selle ümbruses mingid kahtlased valusähvatused. Suguelu ma alustanud ei ole, kuid kas mul on põhjust ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsiooni lõppemise järel esinevat vereeritust võib põhjustada hormonaalselt aktiivne kollaskeha tsüst.Tavaliselt imendub see ise ära 1-2 m.tsükli jooksul ja reeglina ravi ei vaja.Need kahtlased ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere!
Mul esineb tükilisi menstruatsioon. See tähendab, et verega koos tuleb ka selliseid ``tükke``. Kas see on normaalne?
Tänan
Maime (16)

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Maime!
Koos menstruaalverega eritub ka emaka limaskesta tükikesi ja lima, see on normaalne.
Naistearst G.Litter

Loe edasi

menstruatsioon

Minu "päevad" oleksid pidanud lõppema 3 päeva tagasi, ent siiski esineb väheke vereeritust ja tuleb sellist pruunikat vedelikku.Olen juba 2 aastat tarvitanud rasedusvastaseid tablette Logest. Kas need ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Võimalik, et vähene pruunakas eritis tupest on seotud pillidega . Kui samasugune pikk veritsus tekib ka peale järgmisi päevi, soovitan konsulteerida naistearsti juures. Sageli aitab pillide vahetus ...

Loe edasi

esimene vahekord noormehega

olen 17 ja poole astane neiu...
mure on järgmine, et kui ma esimest korda noormehega vahekorda astusin mõni päev tagasi, siis ei eritunud minu tupest mingit verist eritist, kas see oli normaalne, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Väga sageli ei ole esimese vahekorras ajal vereeritust ega ka valu. See on täiesti normaalne ja sõltub neitsinaha venivusest ja hüümeni ava suurusest.
Kasuta kindlasti vahekorra ajal kondoomi, ...

Loe edasi

valulikud rinnad

Tere!

Mul oleks selline küsimus, kas see on normaalne, et peale ovulutsiooni muutuvad kohe rinnad valulikuks? Ja see kestab nii menstruatsioonini välja. Vahel juhtub ka, et ovulutsiooni ajal ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Ovulatsiooniaegse vereerituse põhjuseks peetakse kohe munaraku vabanemise järel tekkivat vere östrogeenisisalduse järsku langust. Tegemist on füsioloogilise ilminguga,mis ei vaja ravi.Ka premenstruaalne ...

Loe edasi

tsükkel

Tere!

Probleem on järgmine : sünnitusest on möödas 1 aasta, ennem seda oli menstr. 5-6 päeva pikk, küllalt vererohke igal menstr.päeval. Peale sünnitust on tsükkel nüüdseks taastunud, kuid ...

Vastas dr Aire Sekavin

Sünnituse järgselt võib muutuda nii tsükli pikkus kui vereerituse rohkus. Kui Teie tsükkel on regulaarne (33-35 ) , rasestumisega ei ole olnud probleeme, arvan , et muretsemiseks ei ole praegu põhjust ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi