Ootamatu määrimine Visannette tarvitamise ajal 23.03.16 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Alustan algusest. Eelmise aasta juunis oli mul erakorraline laparoskoopia, mille käigus avastati 4. astme endometrioos. Endometrioosi tsüst paremas munasarjas oli 6 cm läbimõõduga ning arstidel õnnestus eemaldada umbes pool sellest. Emaka eesseinal subseroosne müoomisõlm u. 1,5 cm. Pärast operatisooni olen tarvitanud Visannette tablette alates juulist ning arstide soovitusel kasutan neid kuni tekib soov rasestuda (lapsi hetkel ei ole, ka rasedusi ei ole kunagi olnud). Visannette võtmisega lakkasid päevad ning ka mingeid kaebusi ei ole mulle see ravim tekitanud.
Nüüd viimasel kahel päeval olen tundnud päevadelaadset selja- ja nõrka kõhuvalu ning on tekkinud pruunikas määrimine, mitte küll väga suure voolusega. Lugesin ravimi infolehest, et nii seljavalu kui ka määrimine on sagedased ravimi kõrvaltoimed, kuid seda pigem ravimi tarvitamise esimestel kuudel. Minu küsimus olekski, et kas on põhjust muretseda või on selline määrimine / valud selle ravimi kasutamise ajal normaalne ka pikema tarvitamise järgselt?
Lisaksin ka veel seda, et umbes 2 nädalat tagasi ununes kogemata üks tablett võtmata, kas see võib mõjutada ja selliseid kaebusi anda?
Suguhaigusi ei ole, PAP test tehtud viimati sügisel ja korras. Tarvitan lisaks Visannettele igapäevaselt ka L- Thyroxini tablette 150 mg ning viimased neli päeva olen olnud viirushaigusega kimpus (palavik, nohu, köha) ning tarvitanud Ibumetini.
Suur aitäh Teile vastuse eest!

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 30-aastane

Kui tegemist on IV astme endometrioosiga, siis on on see tõsine probleem, millega võib kaasneda viljatus. Kuna külastate viljatusravi arsti, siis tehke nii, nagu teie raviarst on öelnud. Endometrioosi ravi on seni, kuni soovite rasestuda ja sünnitada.
On selge, et kõikidel endometrioosi ravimitel on palju kõrvaltoimeid, nendega tuleb leppida.
Ei ole põhjust muretseda, sest selline määrimine / valud on selle ravimi kasutamise ajal sage ka pikema tarvitamise järgselt.

Galina Litter naistearst.ee
Pirita Naistearstid

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

endometrioos

määratud visannette ravi ja ravi ajal pidevalt määrib,nagu oleks pidev menstruatsioon

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 38-aastane.

Saate hetkel endometrioosi ravi. Kahjuks ei selgu kirjast, millised on endometrioosi paikmed ja milline staadium? Millal oli ...

Loe edasi

Endometrioos ja pillid

Tere

2011. aastal avastati mul endometrioos ning kuna tekkinud oli suur tsüst, eemaldati see laparoskoopilisel teel. Peale seda määras arst mulle raviks Visannette 6 kuud (tablett sisaldab ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Juhindudes endometrioosist,soovitaksin Teil kasutada Qlaire tablette.Kui Te praegu rasestuda ei soovi,siis ei pea mina ka vajalikuks Teil hormoonide basaalnivood määrata.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

Öine higistamine

Tere

Minu probleemiks on öine higistamine, mis esimest korda toimus juba üle poole aasta tagasi. Seostasin seda tol hetkel sellega, et just olin hakanud tarvitama Visannette (nimelt eemaldati ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
suurenenud higistamine Visannette kuuri ajal on suhteliselt sage kõrvaltoime. Peale ravikuuri lõppu kuumahood reeglina kaovad. Võimalik, et suurenenud higistamine on seotud pikaajalise Visannette ...

Loe edasi

Rasestumine

Olen 34a. ja kümme kuud tagasi lõpetanud Logest pillide tarvitamise, kuid senini ei ole rasedaks jäänud. Päevad käivad muidu reguleerselt 27 päeva tagant, ainult on väga vähe vererohked. Esimesel päeval ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Soovitaks teha hormoonuuringud. Samas öeldakse,et pillide lõpetamisest võib kuluda aasta, enne kui jääte rasedaks. Teie tsükkel siiski pole veel päris taastunud, kuna mensesed väga vähese verega, ...

Loe edasi

rasestumine

Tere! Olen 43.aastane ja soovin veel last saada. Ovulatsioonid mul toimuvad, kuid naistearst määras mulle toetavaks raviks Serophene ja Duphastoni. Tsükkel algas mul 04.sept.-l. Alates 08.-12.sept.-ni ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Teie kaebused on väga tüüpilised.Ka paljudel teistel,kes on sellist ravikuuri kasutanud,esinevad niisugused häired.Tehke siiski igaks juhuks ära rasedustest.Sageli esineb määriv vereeritus ka siis,kui ...

Loe edasi

veritsus peale vahekorda

Olen partneriga koos elanud kaks aastat ja mõnikord peale vahekorda olen täheldanud et eritis on veidi verine ja määrib. Seda nii tablettide võtmise kui mitte võtmise ajal. Kõhuvalu pole, arstil käisin ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Kirjeldatud olukorra nimetus on kontaktveritsus (postkoitaalselt).
Oluline on, kui vana Te olete?
Tuleks välistada tupepõletikud, emaka kaela põletikud ja rakkude muutused, ...

Loe edasi

antibeebi pillid

Tere, lugupeetud doktor,



Teile kirjutamas 24 aastane neiu (sünnitanud ei ole), kel suur mure. Günekolood kirjutas mulle välja antibeebi pillid Logest. Hakkasin tablette võtma ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Aili!

Kindlasti oleksite vajanud rohkem informatsiooni ja selgitust, kuid patsiendile mõeldud infot saate juurde lugeda ravimi pakendis olevast. Logest ja Harmonet on madalaima hormoonkoostisega ...

Loe edasi

Diane-35

Dr. Litter,

Alustasin Diane-35 tablettide võtmist, soovisin neid näonahaprobleemide tõttu. Olen ka varem võtnud pille (Femoden, Novynette), aga nüüd viimased pool aastat pidasin vahet. Küsimus ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere Merike!

Otsuse tablettide sobimatuse kohta saab teha 2-3 tabletilehe tarvitamise järgselt. Tark on soovimatust rasedusest hoidumise tablettide ajal kalendrisse märkida 7.tabletivaba päeva, ...

Loe edasi

menstruaaltsukli probleemid

Tere, probleem on seoses sellega, et u poolteist nädalat tagasi tekkis mul veritsus,mida ei peaks olema. See ei ole suur, aga selline määriv. Olen tegelikult teie patsient Tartus. Aasta alguses oli mul ...

Vastas dr Aire Sekavin

Kui pille kasutades tekib tsüklihäire võiks kõigepealt mõelda, ega ei ole Teil kogemata mõni tablett vahele jäänud või kahe tableti vaheline aeg liiga pikaks veninud. Tsüklivälist määrimist ja tableti ...

Loe edasi

ootamatu valu orgasmi ajal

Tere! Orgasmi ajal lööb valu paremale alakõhtu.Kuna eelnevate (15)aastate jooksul seda pole esinenud, kas peaks midagi kahtlustama-uurima? Tänan!

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kirja teel on raske vastata. Vajaksite günekoloogilist kontrolli ja mõningaid analüüse.Kuna valu esineb ainult orgasmi ajal,võiks tegu olla seemnevedeliku prostaglandiinidest põhjustatud suguühtejärgse ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi