püksipissimine 24.03.15 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

alustasin trenniga. Hüppenööriga hüppamisel pissin püks, MIKS? Järgmine kord panin alla sideme Libresse( 2 tilgaga). Appi see sai pilgeni täis, nii et hiljem istudes tuli äärtest välja ja püksid said ikka märjaks.
Olen tähele pannud, et ka joostes tulevad mõned tilgad püksi .

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Pingutus- ehk stressinkontinents on kõige sagedamini esinev uriinipidamatuse vorm, mis tekib füüsilisel pingutusel (hüppamisel, jooksmisel jt.), samuti aevastamisel, köhimisel, naermisel. Selle probleemiga puutub elu jooskul kokku kolmandik kõikidest naistest. Stressinkontinentsi esineb erinevas vanuses naistel, sagedamini sünnituse järgselt ja menopausis. Uriinipidamatuse põhjuseks on vaagnapõhjalihaste ja -sidemete lõtvus. Et probleemi lahendada, peab kõigepealt alustama vaagnapõhjalihaste treeninguga. Harjutusi tuleb teha iga päev ja harjutuste programmi DVD-l on võimalik endale tellida: www.corewellness.ee. Vaagnapõhjalihaseid aitab tugevdada ka pilatese treening, vesiaeroobika ja jalgrattasõit. Samuti on hea efektiga spetsiaalsete tupekuulide kasutamine, neid on võimalik osta apteegist.
Kui vaagnapõhjalihaste treening on paari kuu jooksul olnud efektita, peab pöörduma arsti poole, et edaspidise ravi osas konsulteerida. Stressinkontinentsi kirurgilises ravis kasutatakse spetsiaalseid lingu-operatsiooni meetodeid.
Soovitan uriinipidamatuse kohta lugeda ka www.kuivaks.ee ja www.tena.ee

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Prefemini tablettide kõrvalmõjud?

Tere! Mul on selline mure, et mu günekoloog soovitas mul võtma hakata Prefemini tablette ning hakkasin neid võtma 9.02 ning menstruatsioon algas alles 15.02. Esimesed kaks päeva tuli suures koguses verd ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 24-aastane

Info lehelt raviminfo.ee: Prefemin, 20 mg õhukese polümeerikattega tabletid. Hariliku mungapipra viljade kuivekstrakt. Tavaline ...

Loe edasi

tupekuivus

Tere!
Minu lugu on päris pikk aga proovin teha kokkuvõtvalt. Olen 63.a. ja eelmine aasta tehti rinnavähi lõikus ,kiiritus ning määrati Arimidex. See ravim tekitab aga tupekuivust (kasutasin Multi-Gyn ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Apteegi käsimüügist ostke intiimpesugeel Lactacyd sinine, mida kasutage 1x ööpäevas, Vagisan kreem määrimiseks tupe esikule ja ureetra kanali piirkonda, uued ja head on tupekuulikesed ...

Loe edasi

PAP-test

Mida need leiud tähendavad / tähendada võivad? Millised peaksid olema edasised sammud?

(36, 2 last sünnitanud, kaebusi pole, rasedusvastest vahenditest kondoom kasutusel, muid ravimeid ei ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
PAP analüüsi vastus on ASCUS ja AGC-NOS. See tähendab, et emakakaela lameepiteeli ja silinderepiteeli rakkudes on muutused, mis vajavad täpsustavat uuringut, kuna analüüsi põhjal pole võimalik ...

Loe edasi

Raseduse algus ja xanax

Tere,
Olen rase ja sain sellest alles teada. Päevad on ära jäänud 3 päeva. Murelikuks teeb see, et nelja viimase õhtu jooksul tarvitasin 0,25 ma Xanaxi, et parem uni oleks. Lugesin nüüd infolehelt, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Xanax kuulub kesknärvisüsteemi rahustavate ravimite hulka, mida kasutatakse eelkõige ärevushäirete ravis ja minimaalne annus on siis 0,25mg 2 kuni 3 korda päevas. Olete kasutanud mõnel õhtul ...

Loe edasi

Kas antud probleemi on võimalik Eestis lahendada ja kindlaks teha?

Tarvitasin esimest korda antibeebipille (Yasminelle) 18-aastaselt. Pärast mõnda aega tarvitamist otsustasin neist loobuda, kuna tundsin end väga ebamugavalt neid tarvitades. Ka pärast nende lõpetamist ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Analüüsite ise oma seisundit väga konkreetselt ja asjalikult. Ilmselt on erinevate spetsialistide poolt Teile õpetatud masturbeerimist.Suguelundite verevarustust parandavat Sildenafiili on tõepoolest ...

Loe edasi

Verevalum

Tere..mul on juba paar nãdalat selline verevalum..2korda olen ôrnalt pigistanud ja siis tuleb mãda veidike ja kohe hakkab verd tulema..kui nâpu peale panen on tunda et nagu mingi vãike muna oleks naha ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Follikuliit ehk karvanääpsu põletik on sage probleem. Selle teket soodustavad eelkõige raseerimine, depilatsioon, ebaõige hügieen ja kitsad sünteetilised riided. Mädapõletiku tekitajateks on ...

Loe edasi

Menstruatsioon hilineb

Tere!

Kasutasin aasta aega pille (esmalt Yasminelle, siis Lindynette) ning lõpetasin nende võtmise 2017. aasta novembri alguses, kuna tundsin, et need ei mõju hästi minu vaimsele tervisele ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Normaalseteks menstruaaltsükliteks loetakse tsükleid 21-35 päeva, need ei vaja ravi. Alates 36. päevast on tegemist menstruatsiooni ...

Loe edasi

Vaagnapõhjalihaste nõrkus ja tihedam urineerimine

Tere.
Olen 65 aastane naine, kel on vaagnapõhjalihased nõrgenenud ja põis ei ole enam nii hea.
Märkasin Kroonikas reklaami eriti tõhusa ravimi (biostimulatsiooni preparaadi) kohta. Seal soovitatakse ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ma kindlasti ei soovita seda preparaati, kuna see pole Eestis registreeritud ja uurides ma ei saanudki päris aru, mis see täpselt on. Helistasin antud telefonile, mis ei vastanud. Selleks, et täpselt ...

Loe edasi

Valgevoolus

Tere
Minul on selline mure,et mul on valgevoolus selline kohupiimjas rohkem. Kohati ka tükiline. Sügelust ,ebameeldivat lõhna EI OLE. Värvus on valge ,kui pesule läheb,siis värvus muutub kollakaks. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 21-aastane

Kui olete olnud vahekorras, siis tuleks esmalt välistada sugulisel teel levivad haigused. Saate ise osta laborist testid "Testi ...

Loe edasi

Hormoonid, kaalutus

*enne pille sõin 1900kcal 4-5 trenni nadals => 70kg
*päevad väga ebaregulaarsed, 2-3kuud pausi ja siis 2-3 nädalat kestev määrimine
*günekoloog tegi hormoonitestid ja ultraheli, ütles, et kõik ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Teil esines ebaregulaarne menstruatsioon,siis m.tsükli reguleerimiseka määratud pillid olid eesmärgiga m.tsüklit reguleerida.Osadel tütarlastel tekib selle taustal polütsüstiliste munasarjade ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi