valusad rinnad 12.07.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 35 aastane, 2 lapse ema. Juba mitu aastat lähevad mu rinnad iga kuu enne menstruatsiooni valusaks, tursesse ja tükiliseks. Käin korrapäraselt ultrahelis, seal öeldakse, et see on paratamatus, seotud hormoonide ja stressiga, tsüste ei ole. Varem aitas A+E vitamiin (võtan seda peaaegu koguaeg), enam ei taha see aidata. Agnuston(pole kindel et kirjutasin õieti) lõi tsükli segamini ja enesetunde halvaks. Kas tõesti ei ole mingit ravi, mis kõrvaldaks need vaevused ja millest see ikkagi tekib? 3 aastat tagasi opereeriti mul hästi suur lõhki läinud munasarjatsüst. Mure on ka selles, et mu rinnad on praktiliselt olematud, tahaks panna silikoone, aga dr. Pree foorumis vastas, et peale silikoonide paigaldust võib asi veel hullemaks minna.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Suure tõenäosusega on tegemist premenstruaalse sündroomiga. Õnneks on nüüd käsimüügis väga hea ravim Prefemin, mis on spetsiaalne looduslik ravim PMS raviks. Ostke apteegist ja tarvitage 90 päeva järjest.
Valu ei ole rinnavähile tüüpiline. Nii, et hetkel rinna vähki ei ole.
Teid on õigesti nõustatud: selliste munasarjadega, mis toodavad just niisugusel hulgal ja niisuguse tsüklilisusega hormoone, olete Te sündinud. PMS raviks on ka muid võimalusi, kuid enne peaks olema tehtud rida uuringuid.
Stressi ületamise strateegiaid aitavad Teil omandada professionaalsed psühholoogid. Vastake endale küsimus: mida Te kompenseeriksite rinna silikoonproteesidega?
Soovitaksin Teile leida psühholoog või veelgi parem psühhoterapeut, keda usaldate ja kes aitab Teil muuta oma mõtlemist ja tunda rõõmu sellest, mis Teil on olemas.
Nagu kirjutate, on Teil ju 2 last, see on ka suur õnn. Ka Teie lapsed ootavad Teilt abi ja toetust elus toimetulekuks.
Piimanäärmeid saab suuremaks muuta ka õige jõusaali treeninguga, tugevdades rinnalihaseid. Trennis käimine oleks Teile suureks abiks stressi vastu.
Soovin Teile ilusa-kuuma suve nautimist.
G.Litter
www.naistearst.ee

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi