Verevaesed menstruatsioonid 17.03.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Olen 35-aastane naine, mul on kaks last, 14- ja 10-aastane. Viimase 3-4 aasta jooksul on menstruatsioonid küll regulaarsed (25-27 päeva), aga vereeritus on järjest vähenenud, verd tuleb vähe ja ainult esimesel päeval, teisel päeval peaaegu üldse mitte ja kolmandal veidi määrib. Ma ei kasuta juba aastaid beebipille, varem oli päevad ikka vererohked ja ligi 5-päevased. Nüüd pole õiget "menstruatsioonitunnetki". Kuna prolaktiin oli veidi körge, tehti aju-uuring, leiti paarimillimeetrine adenoom, aga viimased hormoonuuringud on olnud korras, ainult päevade "esimeses pooles" olevat naissuguhormoonide tase veidi madal, aga ikkagi normi piires. Kui prolaktiin oli tõusnud, võtsin kaks kuud bromokrüptiini, aga päevad jäid ikka verevaeseks. Endokrinoloog ütles, et leppigu ma oma eripäraga, ma olevat terve, mu viljakuse kohta ei saavat midagi öelda, aga "inimkatseid" ma ka teha ei taha (et kas jään rasedaks või ei). Viimasel kuul mõõtsin basaaltemperatuuri, mis jäi 36,3-36,8 piiresse, siis tsükli algusest 15-ndal päeval nagu midagi "toimus", oli tugev kõhuvalu, tsükli lõpupoole viskas temperatuur korra üle 37. Mida ma peaksin tegema, et oma päevad tagasi saada?
Lisamärkusena - ma pole juba viimased 4 aastat elanud regulaarset suguelu, kuna läksin mehest lahku. Kas probleemi üks põhjus võib olla see? Aitäh vastuse eest, ma tahaksin terveks saada!

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Loen Teie kirjast, et Teid põhjalikult uuritud. Kas Teil on diagnoosiks prolaktinoom? Teil on õnneks 2 last olemas. Kuid, peaksite endale ja Teie raviarstidele täpsustama, kas soovite sünnitada veel? Kui soovite rasestuda ja sünnitada, siis vajate tihedamat jälgimist, uuringuid, ravi jm.
Vaid probleemiga "Mida ma peaksin tegema, et oma päevad tagasi saada?" ei ole vajalik tegelda juhul, kui Teil ei ole kaebusi elukvaliteedile.
...varem oli päevad ikka vererohked ja ligi 5-päevased. Nüüd pole õiget "menstruatsioonitunnetki". ..Varem olite Te teine inimene, nüüd olete vanem, on lisandunud adenoom?, häiritud on Teie psüühika liigse mure tõttu jne.
Soovitused:
-sõnastage täpselt, kas soovite praegusel ajahetkel rasestuda ja sünnitada
-kui vastus on jah, öelge seda oma raviarstile
(kirjutate, et läksite mehest lahku, küll aga mõõdate basaaltemperatuuri, miks?)
-kui soovite informatsiooni ovulatsioonide kohta, ostke apteegist ovulatsioonitestid
-ehk muretsete varajase kliimaksi pärast? Sõnastage see mure. On võimalik teha hormoonuuringud ja on olemas vastav ravi.
-külastage määratud ajal endokrinoloogi, ka healoomuline adenoom ehk kasvaja peab olema kontrolli all
-uurige informatsiooni oma haiguse kohta, kui see on prolaktinoom, siis seda uurigegi.
Kahjuks ei saa minevikku muuta ja olnut taastada.
Liigse mure korral arutage probleemi psühholoogiga. Samas portaalis vastab tubli psühholoog Irene Kalvet.
Soovin Teile jõudu jõuda selgusele oma soovides ja tegutseda nende täitumise ehk tuleviku nimel.
P.S.Suguelu regulaarsus ei mõjuta füsioloogiat küll aga emotsionaalsust ja hingeelu.
G.Litter
www.naistearst.ee

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Päevad ei lõppe

Tere!
Pöördun Teiepoole oma murega. Nimelt olen 44 aastane naine ja mul hakkasid päevad 07.02 ja kestavad tänaseni (16.02). Tavaliselt on mul väga verevaesed päevad ja nüüd ikka tuleb sellist punast ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Ebakorrapärased veritsused ( kord pikemad, kord lühemad menstruatsioonid, tsüklihäired) võivad olla seotud premenopausi perioodil esinevate hormonaalsete muutustega. Pikkade ja vererohkete ...

Loe edasi

Jeanine pillid ja vähene menstruatsiooniaegne vereeritus

Tere,

Mul on selline probleem, et olen võtnud pille juba peaaegu 1,5 aastat. Päevad on käinud regulaarselt ja kestnud kusagil 3 - 4 päeva, märtsis olid veel tavapärasemast natuke vererohkemad. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere.
Sageli üle aasta nede pillide(Jeanine) kasutamisel tulevad mensesed vähema verega ja isegi harvadel juhtudel vereeritus päris ära jääda. Rasedsust kartma ei pea, kui võtate pille skeemi ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Minule tekitab unetuid öid järgmine mure. Olen rasestusvastaseid tablette võtnud 6 aastat (Yasminella). Enne tablettide võtmist olid tsüklihäired selles mõttes, et päevad käisid 2 x kuus (arst ütles, et ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Peale pikaaegset antibeebipillide tarvitamist, üle 4-5 aasta, on see tavapärane, et menstruatsioonid on verevaesed ka pillide lõpetamisel. Antibeebipillide tarvitamise ajal muutub ...

Loe edasi

päevad vähese verega

Tere! Olen 28.a. naisterahvas ja probleem alljärgnev: olen võtnud regulaarselt tri-regol antibeebipille 4 aastat ja kõik on olnud tipp-topp. Nüüd aga algasid päevad nagu ikka õigel ajal, kuid on väga verevaesed, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Pöhjuseks ongi antibeebipillide kasutamine,mistöttu möned menstruatsioonid on minimaalse verehulgaga,vöi ei esine uldse verd.Pöhjuseks suukaudselt vöetud hormoonid,mis mönikord ei suuda emaka limaskesta ...

Loe edasi

verevaesed menstruatsioonid

Lp. dr. Litter, olen see 35-aastane naine, kes muretses verevaeste mens. pärast. Tänan põhjaliku vastuse eest, aga mul jäid mõned küsimused õhku rippuma.
Esiteks ei tunne ma end täisväärtusliku naisena, ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Mõistan Teie muret, kuid:
1. Kõik inimesed on erinevad, kahjuks patsienti nägemata on vastus teoreetilise selgitusega. Küll aga on kaasajal palju patsiente, kes ei soovi ...

Loe edasi

punnitav kõht.

seoses rasedusvastaste tablettide tarvitama hakkamisega (logest) tõusis kaal 1 kuuga 5 kg. Nüüd on pidama jäänud.
Ok, piiran toiduga, liigutan ka natuke, aga kõige suurem mure on punnis kõht. Mitte ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ju siis Logest Teile ei sobi,kui nii palju erinevaid subjektiivseid vaevusi põhjustab.Pöörduge oma günekoloogi vastuvõtule,võib olla oleks sobivam kasutada rasestumisvastaseid nahale kleebitavaid ...

Loe edasi

pillid ja antibiootikumid

milline mõju on antibiootilumidel beebipillide mõjule?
kas mõju võis nõrgeneda?
võtsin eelmise tabletilehe ajal 10 päeva antibiootikume, nüüd olid päevad kahtlaselt verevaesed.
kas on ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Rasestumise tõenäosus on nullilähedane,aga vereerituse hulk võis küll väiksem olla. Tervitades ,Maie Väli

Loe edasi

depo provera

1)29.märts peaks tulema 7-s DP süst (3 kuulise vahega süstitav).

kuna so vaba päev, ei saa süsti teha õigel päeval.

Kas süstimine 1 päev enne või 1p hiljem on väga hull.Kui edaspidi ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.

Depoo-Provera süsti võite teha soovi korral päeva (või ka paar ) varem. Kirjutage kuupäev üles, et teaksite millal teha järgmine süst.

Seda , kas peale Depoo-Provera süstimist ...

Loe edasi

Kandidoos

Tere !

Mul oli aasta tagasi vaginaalne kandidoos. Sain raviks 1 Diflucan 150mg. Kõik oli korras. Nüüd hakkasid seened jälle "õitsema". Läksin hommikul kohe Pelgulinna Naiste Kliinikusse, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Alustan viimasest küsimusest.Kuna Teie juulikuu menstruatsioon oli väga vähese verega,võib olla et olete juba rase.Sellest ka kandidoosi ägenemine.Apteegist võiks käsimüügist küsida FEMIGEELI.Kasutamisjuhend ...

Loe edasi

spiraal ja vererohke menstruatsioon

Lasin endale peale sünnitust panna vaskspiraali. Menstruatsioonid on olnud kogu aeg küll pikad (7 päeva), aga väga verevaesed. Nüüd algas esimene menstruatsioon peale sünnitust ja verd tuleb ikka kole ...

Vastas dr Aire Sekavin

Peale sünnitust võib menstruaaltsükkel muutuda, muutuda võib ka vererohkus. Arvan siiski ,et Teie mestruatsiooni vererohkus on tingitud emakasisesest vahendist. Kui menstruatsiooniaegne veritsus põhjustab ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi