päevi pole 23.01.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! probleem järgmine. Lõpetasin kaks kuud tabasi triminuleti võtmse (olin kasutanud u 5 aastat). Esimesed päevad peale seda olid õigel ajal, aga neist on nüüd möödas juba kuus nädalat. (Enne rasestusvastaste tablettidega alustamist olid päevad muidugi ka ebaregulaarsed.) Alakõhus on ka kuidagi suruv tunne. Rase ei tohiks olla. Kas mul on põhjust muretsemiseks või on see normaalne?
Tänan ette!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! See on üsna loomulik organismi vastusreaktsioon pikaajalisele pillide võtmisele.Ligikaudu kuus kuud võib Teil niisugune olukord kesta.Mina soovitasin Teil siiski ka oma günekoloogi vastuvõtule minna.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsiooni puudumine

Tere,

Olen 21 aastane neiu. Mul pole olnud päevi nüüd juba 5 kuud. Kasutasin pikalt antibeebipille kuid need ei sobinud ja vahetasin hormonaalrõnga vastu. Pillide ja rõnga kasutuse ajal kestsid ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on tüüpiline postpillamenorröa.Emaka limaskesta kasv on pikka aega maha surutud ja seega tsükli taastumiseks kulub 6 kuud või rohkemgi.Nüüd on vist juba kuus kuud ka möödas ja arsti juurde minnes ...

Loe edasi

tume voolus

novembris kõrvetati mul emakakaelal haavandit. paranes korralikult ära. paar kuud hiljem hakkas enne päevi musta voolust tulema ja pärast päevi tuli ka. käisin arstil kontrollis, kõik öeldi korras olevat. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Broneerige aeg naistearstile. Vajalik on välistada:
-rasedus, tehke hommikusest uriinist rasedustest enne arsti juurde minekut
-välistada tuleb sugulisel teel levivad ...

Loe edasi

Päevade ära jäämine

Tere
Võtan antibeebipille ja päevad pidid üleeelmisel reedel hakkama, siiani pole hakanud. Tegin rasedustesti, mis oli negatiivne. Mul pole niimoodi päevi ära jäänud, mingit stressi mul ka pole, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmisega võib kaasneda olukord, kus tabletivabal nädalal veritsust ei teki. Pillide toimel on emaka limaskest õhuke ja pillivabal perioodil tekib vähene veritsus või puudub üldse. ...

Loe edasi

tere

Tahtsin küsida kas Logesti ja Cesradyston`i (toimeaine: naistepunaürdi kuivekstrakt) võib koos tarvitada, kuigi Cesradystoni infolehel on kirjas, et ta vähendab suukaudsete rasestumisvastaste preparaatide ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
1.Olen kindel, et Te ei suuda nii suurtes kogustes tarvitada naistepunaürti, et väheneks hormoonpreparaatide toime. Iseasi, kas on õige tekitada (hormonaalseid) probleeme ja samas ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere!

Olen 24-aastane neiu. Umbes 1,5 aastat tagasi katkes mul rasedus. Pärast seda on enne päevi rinnad nii valusaks muutunud, et puudutadagi on valus. Täpselt sarnane tunne, kui siis, mil ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Rindade valulikkus, meeleoluhäired, liigne ärrituvus, söögiisu muutused, kaalu tõus jne. viitavad sündroomile, mida kutsutakse premenstruaalne sündroom. Et Teil esineb ka enne menstruatsiooni ...

Loe edasi

Jeanine beebipillid ja päevad

Tere!
Mul selline mure-olen kaks aastat Logestit söönud mis oli ok(päevade suhtes),siis aga lasin kirjutada endale Jeanine pille(pidid hästi aknele mõjuma).Olen neid söönud kaks kuud,esimene kuu ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillide võtmise ajal võivad igakuised veritsused üldsegi kaduda. Kui see Teid häirib, hakake taas Logesti võtma.
dr. Seemen


Loe edasi

spiraal

Tere.spiraal paigaldati juuni lõpus.siiani oli kõik normaalne.nüüd aga peale viimaseid päevi 05.10. oli neli päeva kõik korras aga 16.10 hakkas tulema pruunikat voolust.peale päevi pole vahekorras olnud ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere1 Soovitaks pöörduda günekoloogi poole. Peab võtma analüüsid ja vaatama ultrahelis spiraali paiknemist. On võimalus, et spiraal on nihkunud kui menses on näiteks vererohkem. Kui on kõik korras, siis ...

Loe edasi

eritus tupest

Mul ei tohiks praegu päevi olla, tarvitan pille ja nädal on veel seda lehte võtta. Tupest tuleb aga kergelt verist eritist, mis ebameeldivalt lõhnab. Olen pille küll korralikult võtnud, vahele pole midagi ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Vabandan hilinenud vastuse pärast, olin tänaseni puhkusel.
Veresegune halvalõhnaline tupeeritis on põletiku tunnus ja soovitan analüüsideks ja raviks pöörduda naistearsti poole.
dr. Seemen

Loe edasi

naistearsti vastuvõtt

tere,
kui vastuvõtule aega kirja panna, kas peab arvestama ka menstruatsiooniga, et see ei satuks vastuvõtupäevale? tegemist oleks mu esimese visiidiga ja kas on äkki parem, kui päevi pole?
tänan ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Esimene günekoloogiline läbivaatus võiks võimaluse korral olla tõesti tsükli keskpaigas. Mure korral pöörduga aga kohe esimesel võimalusel, ka siis kui Teil on menses.
Tervitades Aire ...

Loe edasi

uriini pidamatus

Lugupeetud doktor Galina Litter. Köigepealt tänan Teid kiire vastuse eest minu küsimusele pidamatusest. Olen kindel ,et tegemist on uriini tilkadega,mis elukvaliteeti sellises koguses ei sega. Mens tsüklist ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere 19.a. neiu!

On vähetõenäoline, et Teil on tegemist millegi kaasasündinud või väga tõsise patoloogiaga. Kõik organismid on sõltuvad närvisüsteemist ja stress-olukorrale reageerimise laadist.
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi