hormoonid 03.09.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Lp dr. Väli,

Endokrinoloog tegi vereanalüüsi (probleemiks algusest peale väga ebaregulaarne tsükkel ja 2,5 aastane mitterasestumine) ja kirjutas mulle kaheks kuuks välja estrofemi tabletid, lisaks pean 16st-25nda tsüklipäevani võtma koos estrofemiga duphastoni. Vereanalüüsi põhjal arvas arst, et üksikult ei ole hormoonidega midagi valesti, aga omavaheline seos on natuke paigast ära ja arvas, et östradiooli on natuke liiga vähe. Küsisin, et mis on sellise "omavahelise paigast ära" põhjuseks. Vastuseks sain, et ilmselt geenidest.
Mis siis ikkagi põhjustab sellise vea ja kas on võimalik ravida ka sellise hormoonivea põhjust? Olen kuulnud, et hormoonidele mõjub tasakaalustavalt mungapipar, kas oleks mõtet kasutada seda koos estrofemi ja duphastoni kuuriga?

Murelik Kadri (26 a)

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,Kadri! Teile on määratud öige ravi.Just niisugust ravi tehakse,kui östrogeene on vähem.
mungapipar on tõepoolest rahvameditsiinis laialt kasutatav preparaat ja võite täiesti julgelt niisugust kombineeritud ravi kasutada.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

voolused

mul on voolused juba pikemat aega aga menstruatsioon ei hakka. olen 12. kas te saaksite vastata mida ma tegema pean

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Kui Sul kaebusi ei ole, ei ole põhjust veel muretsemiseks.
Suurenenud tupevoolus näitab, et munasarja hormoonid hakkavad toimima.
Järgi õiget intiimhügieeni: pese välissuguelundeid ...

Loe edasi

HORMOONID

Tere!Mures hormoonide pärast.Tahaksin teada kas kELPAMAX-i söömine võib muuta mu hormoonide tasakaalu.Nimelt tahame last saada ja praegu teen hormooni proove.Tänades .. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Hormoonesee ei mõjuta.oluline on,et teeksite hormoonuuringud hommikul,eelõhtul ei tohi olla vahekorras,ega süüa teravaid ja rasvaseid toite,hommikul soovitaks olla söömata.Dr.Kadastik

Loe edasi

Depo-provera

Tere!

Peale depo-provera süsti 2 aastat tagasi läks enesetunne kehvaks (peapööritus,

iiveldus). Rohkem süsti ei teinud, päevad taastusid alles aasta pärast, kuid kehakaal hakkas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Hormoonid ongi tasakaalust väljas.Võiksite registreeruda minu vastuvõtule kas TÄHE ERAKLIINIKUS (07 348145) või ELITE KLIINIKUS (07409930).Vastuvõtt toimub ka Maarjamõisa Polikliinikus (07319100).Sõltuvalt,kui ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi