DiaRemedium 14.03.18 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Põen 2. astme diabeeti, olles saanud kõik selele haigusele iseloomulid tüsistused (südame hüpertooniatõbi, glaukoom, vähkkasvaja). Perearsti määratud ravim on Gliclada.
Ostsin kulleri kaudu jalaplaasterid DiaRemedium, mida internetis üks arst väga kiitis. Kui üks kord hoidsin plaasterid jalgadek 8 tundi, nagu ette nähtud, siis pärast seda tabas mind tugev nõrkusehoog, mille sarnast ei mäleta. Mõtlesin, et äkki sellest plaaastrist langes veresuhkur liiga madalale? Mind huvitab Teie kui diabeediarsti arvamus ravimi DiaRemedium kohta. Plaastrid on kallid, aga kas neist ka kasu võib olla? Mul ei ole muud seletust ootamatule tugevale nõrkusehoole pärast plaastrite kasutamist, kui et äkki need mulle ei sobigi. Minu arvates on vastutustundetu jagada internetis tungivaid soovitusi "imeravimitele" mõne raske haiguse kohta, andmata infot ka nende uute ravimite võimaliku negatiivse toime kohta.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Lugupeetud patsient Linda Madalik!
Mul on Teie palve peale avaldada mitu arvamust:
1. Hüpertooniatõbi, glaukoom ja vähkkasvaja ei ole diabeedi tüsistused. Need on iseseisvad rängad tõved ja mul on kahju, et nad Teid on tabanud, kuid kõiges siiski diabeeti ka süüdistada ei saa.
2. Kui Teil esineb veresuhkru järsku langust, siis on selle põhjuseks Gliclada, mitte plaastrid. Kui veresuhkur kipub langema, tuleb diabeedi ravi ümber korraldada ja Glicladast loobuda - pöörduge selleks oma perearsti poole.
3. Mina ei arva DiaRemediumist midagi - pigem pole neil mingit mõju Teie veresuhkrule - ja kui nad veel ka kallid on, pole küll mõtet neid osta. Kulutage allesjäänud raha parem mõnele ilusale kultuuri- või spordielamusele!
Tervitades,
dr. Anu Ambos

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Betaloc ja veresuhkur

Tere!
Südamearst diagnoosis kodade virvenduse. Raviks määrati Betaloc Zok 50.
Siiamaani korras olnud veresuhkur (ravimid Tresiba ja Humalog) hakkab 3 tunni jooksul langema . Olen kasutanud ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Arvan siiski, et betaloc Teie veresuhkrut ei langeta, küll võib ta veidi vähendada hüpoglükeemiale iseloomulikke sümptomeid, mistõttu tunnetate veresuhkru langust mitte nii teravalt kui varem. ...

Loe edasi

Thyrozol ja muud rohud

Tohter määras 150mg thyrozoli ja rauapreparaadi.Koos neid võtta ei tohi!Veel on mul hommikul võtta ka vererõhurohi.Kuidas peaksin ajastama rohtude võtmist?Kui ma iga rohu ette ja jätele tunni ootan siis ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Thyrozoli ja vererõhu ravimit võite rahumeeli hommikul koos võtta. See, mis teiste imendumist takistab, on rauapreparaat ja seda soovitan võtta näiteks hoopis pärast lõunasööki.
Tervitades,
Loe edasi

sekundaarne hüpotüreoos

Tere! Vereproovi tulemused on:

TSH 2.42 mlU/l (ref 0.4-4.0)
FT4 9.0 pmol/l (11.5-22.7)
FT3 3.18 pmol/l (3.5-5.5)
Homotsüsteiin 14.5 umol/l (5-15); 2 nädalat tagasi oli 19.5 ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teil soovitan kindlasti ära käia endokrinoloogi vastuvõtul. Sekundaarne hüpotüreoos tähendab hüpofüüsi puudulikkust ja seda ei põhjusta mitte stress, vaid selle kõige sagedasem põhjus on hüpofüüsi ...

Loe edasi

Kas võib olla siiski alatalitlus?

Tere

Olen juba mitu aastat tervisega hädas. Sümptomid viitaksid justkui kilpnäärme alatalitlusele: pidev suur väsimus, jõuetus, põhjendamatu hiiliv kaalutõus, külmatalumatus, aeglane südametegevus ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kui kilpnäärme hormoonanalüüsid on korras, siis alatalitlust olla ei saa. Nii lihtne see ongi. Enamus Teie vaevustest ei ole otseselt ühelegi haigusele viitavad. Mingil määral võib tegemist ...

Loe edasi

Diabeedi ravim

Tere!
Olen 32 aastane mees, pikkust 190 cm ja kaalu hetkel 132 kg. Detsembri alguses diagnoositi mul II tüübi diabeet. Ha1c oli 19,6 mmol/l, saadeti päevaks haiglasse ja alustati diabeeti raviga ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Soovitan igaks juhuks uurida ka metformiini ja insuliini võimalikke kõrvaltoimeid - ka sealt leiate eluohtlikke, raskeid ja lihtsalt ebameeldivaid nähtusi. Üks insuliini kõrvaltoimeid, mis ...

Loe edasi

küsimus kilpnääre kohta

Kaks nädalat öösel tõuseb palavik 38,5 Käisin vereproovi tegemas, veres S-CRP 68,4 ja S-fT4 34,6 Arst määras antibiootikum Amoxicillinum+Acidum ja Thiamazolum kilpnäärme ületalituse stabiliseerimisels. ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teie kaebuste ja vereproovi vastuste alusel võiks arvata, et tegemist on alaägeda kilpnäärme põletikuga. See on viirushaigus ja antibiootikumid sel juhul ei aita. Ka haigusega kaasnev ületalitlus ...

Loe edasi

Lipodüstroofia

Tere! Olen 29 aastane I tüüpi süstiv diabeetik. Kehakaal on normi alampiiril. Diabeet olnud juba 16 aastat. Selle ajaga on tekkinud reitele lipodüstroofia. Käega katsudes on tugevad muhud ja need on ka ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Pigem arvan, et ilma plastikakirurgi abita väljakujunenud lipodüstroofiast vabaneda ei õnnestu. Teid ja teie süstekohti nägemata siiski kindlalt midagi väita ei saa. Tuleb oma endokrinoloogi ...

Loe edasi

TSH raseduse ajal

Tere! Mul on hüpotüreoos, võtan iga päev 50 mg L-Thyroxini ja TSH on olnud normis.
Hetkel olen rase. 08.01.2019 (1 trimester) TSH oli 1,67.
Nüüd aga olen 21 nädalat rase ja sain järgmised ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Paanikaks pole põhjust, TSH tõus on minimaalne ja FT4 on normis. Siiski võib L-türoksiini annust 25 mcg võrra suurendada - ehk on raseduse teises pooles tõepoolest kilpnäärme hormoonide vajadus ...

Loe edasi

Kilpnäärme TPO antikehade tõusnud tase

Tere!
Mul on olnud juba kuid sellised sümptomid nagu paanikahood (peapööritus, veri ei käi ringi, hingeldamine ja südamepekslemine), ärevus ning väga kiire ainevahetus (vahel ka mitu nädalat kõhulahtisus), ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Ei tea, kas asi on psüühikas või mitte, kuid kilpnäärmes asi ei ole. Teie hormoonanalüüsid on ideaalses korras ja mingeid vaevusi Teie kilpnääre Teile praegu põhjustada ei saa. TPO-AK kõrge ...

Loe edasi

Kilpnääre ja rasedus

Tere!

Olen 30aastane ja hetkel 5 nädalat rase. Olen võtnud igapäevaselt( juba pool aastat) L-Thyroxini 100mg. Käisin täna omal algatusel TSH vereproovil ja vastuseks tuli 2,01. Kas peaksin ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teie TSH on raseda jaoks ideaalses vahemikus ja L-türoksiini annust pole suurendada vaja - jätkake sama annusega.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: