Rasestumine 18.08.17 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere. Soovin 3 korda rasedaks jääda aga ei jää. Kui olin 22a arstid avastasid mul hot skin lymphoom. Siis kui tehti keemiaravi arst ütles, et minu kilpnääre on hetkel piiri peal ja võib juhtuda nii, et tulevikus tuleb sellega probleeme. Vahepeal sain 2 lapse emaks. Raseduse ajal oli õnneks kõik normis. Nüüd 2a tagasi avastati mul autoimmuunne kilpnäärmehaigus. Arst soovitas võta L-Thyroxini 50 mcg/päevas. Kuni sügiseni 2016 analüüsid olid ilusad, talvel käisin uuesti arsti juures ja tuli välja et minu TSH on 7,4 siis arst soovitas võta 5päeva nädalas 50 mcg/päevas ja 2 päeva 100 mcg/päevas. See aasta juunis tegin uuesti vereproove ja sain teada et TSH tase on 5,4. Palun kirjutage kas sellise TSH tasega on võimalik rasedaks jääda või ei, hetkel kõik arstid puhkusel ei ole võimalik küsida. Pean veel mainima ,et kuni aprillini 2017 oli mul hormoonspiraal. Saan aru, et need asjad ei käi nii kiiresti , aga ikkagi olen väga mures . Aitäh

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Kui TSH on 5,4 mIU/l, võib rasestuda küll, kuid soodsam oleks siiski kui TSH oleks vahemikus 1 - 2,5 mIU/l. Seepärast suuvitan suurendada L-türoksiini annust nii, et võtaksite 5 päeva nädalas 100 mcg ja 2 päeva 50 mcg päevas. Kontrollida võiks TSH-d uuesti 2-3 kuu möödudes. Ja tõepoolest, need asjad ei käi nii kiiresti! Ja liigne muretsemine ei mõju samuti soodsalt!
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Prolaktiin ja rasestumine?

Tere!
Olen 24 aastane ja soovin lähima aasta jooksul rasestuda. Viimastel kuudel on ära jäänud menstruatsioon. Vereanalüüs näitas,et ajuripats toodab liiga palju prolaktiini ja rasestumine seega ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Prolaktiini taseme tõus võib tõepoolest olla menstruaaltsükli häirete ja viljatuse põhjuseks. Millised on konkreetselt Teie puhul prolaktiini tõusu põhjused, selgitavad täpsustavad uuringud ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: