kas võib? 04.11.16 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

TERE!
Aasta tagasi eemaldati pool kilpnäärmest, Võtan 50mg Thyroxini.Enesetunne kõht punnitab.raske nagu paistes kõik.hirmus higistmine,halb uni,silmad sügelevad nagu terad sees.analüüs TSH-1,56, FT4-14,Trig-1,2.kõik on korras,et pean nii võtma.-2x Endokrinoloogil käisin.Rääkisin perearstiga, et võtaks pool kogusest,ta kõhkles,et mingi asi pidi madalaks minema!?
Ise olen katsetanud, et pool kogusest on parem. Enesetunne on parem,silmad ei sügele,ei higista tugevalt.Kui võtan terve hakkab korduma.Praegu võtan pool tabletti.Mida Teie mulle soovitate,kuidas toimida,?

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Ma ei arva, et Teie vaevused kuidagi seostuksid L-türoksiiniga. Annus on väga väike ja see ravim tekitab allergiat üliharva. Kui Teil pool kilpnääret alles on, siis võite L-türoksiini ka üldse mitte võtta. Allesjäänud pool peaks tagama kilpnäärmehormoonide piisava taseme. Kahjuks ei tea ma Teie täpset diagnoosi ega seda, kui suur on allesjäänud osa kilpnäärmest ja kas ka see on haigusest kahjustatud. Igaks juhuks soovitan veelkord endokrinoloogiga nõu pidada ja talle oma vaevustest rääkida.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Kas hingamisprobleem seotud kilpnäärmega?

Kui mul on mõnikord hingamisega probleeme siis, kas võib tegu olla kilpnäärmega?

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Tõenäoliselt mitte.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: