Kas probleem jälle kilpnäärmes? 27.09.12 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere lugupeetud dr. Ambos!
Endokrinoloogiaga puutusin esimest korda kokku 2,5a tagasi, kui mul diagnoositi hüpotüreoos. Haigus avastati ainult tänu sellele, et vahetasin oma arsti, kes osutus samal ajal ka endokrinoloogiks. Juba esimesel visiidil ütles ta, et minu kilpnääre on ilmselt haige, kuna see paistis kaelal välja. Ravimitega saadi asi kontrolli alla. Hilisemad analüüsid on olnud kõik korras. Nüüd, 2,5a hiljem, tunnen, et midagi on valesti ja kahtlustan taas kilpnääret. Tunnen juba mitu kuud (2-3kuud), et enesetunne on halb, menstruatsioon on ebaregulaarne, kogu aeg on külm, juukseid tuleb hirmuäratavalt palju ja tihti on pearinglust, väsimust, silmad ei taha lahti püsida. Pulss läheb väga kergelt kiireks. Kõige ebameeldivam on survetunne kaelal ja millegipärast tunnen pidevat pakitsustunnet rindades ning ühest rinnast tuleb lausa valget vedelikku (ternespiim?). Rase ma ei ole. Arsti juurde on ooteaeg pikk (visiit alles oktoobri lõpus) ja ma olen enda pärast mures.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Soovitan ka seekord pöörduda oma tubli perearsti poole, kes teeb ära kilpnäärme hormoonanalüüsi. Hüpotüreoos on tavaliselt seisund kogu eluks, mis ei parane, vaid võib ainult süveneda. Teie kirjast ei selgu, ka saate praegu asendusravi L-türoksiiniga või mitte. Võib olla vajate seda või kui juba saate, vajate annuse suurendamist.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Juuste väljalangemine, emuõli kapslid

Tere!

Mul on probleem juuste väljalangemisega. Probleem on kestnud juba aasta ja juuksed rohkem kui poole õhemaks jäänud. Olen kasutanud erinevaid vitamiine, šampoone jne. Käisin arsti juures, ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kahjuks pole mul emuõli kapslite mõjust juuksekasvule mingit aimu. Võib-olla oskaks mõni nahaarst nõu anda.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: