Aromatase Excess Syndrome meestel 01.06.09 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere,

kas Eestis on sellise haigusseisundiga üldse kogemusi? Olen mees, 19a. Aromatase Excess Syndrome - kehas on liiga aktiivne aromataasi ensüüm, mis muundab testosterooni östrogeeniks. Mul on üle normi kõrge östradiool, kirjutati Arimidexi(1 kuu) - testosteroon tõusis, kuid östradiool langes minimaalselt. Loogiliselt võttes oleks pidanud östradiool olema 0 lähedal, sest seda lihtsalt ei oleks pidanud tekkima. Kas on võimalik, et maks ei suuda lihtsalt östradiooli lagundada?(samas 30 päeva jooksul peaks ikka suutma, ei ole suitsetaja ja alkoholi tarbin väga vähe, kollatõbe samuti pole). Mis on veel östrogeenide allikad meeste puhul peale aromataasi?

Aitäh.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Aromatase Excess Syndome on pärilikult determineeritud ensüümdefekt ja Eestis esineb seda väga harva. Seega on ka meie endokrinoloogidel ja androloogidel sellega vähe kogemust.
Arvan, et ühekuulise ravi järel Arimidexiga on vara ravi efektiivsuse üle otsustada. Seda enam, et teatud toime (testosterooni tõus) on siiski juba ka nähtav. Ravi eesmärk ei ole östrogeenide väärtust 0-ni langetada. Enamusel tervetest meestest on östrogeenid organismis täiesti olemas ja nendel on ka omad ülesanded (näiteks luutiheduse säilitamine). Samuti on selle sündroomi ravi juba olemuselt aastaid ja aastakümneid kestev, kuna ensüümdefekt on pärilik ja seda kõrvaldada pole võimalik.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Tükk rinnanäärmes (mehel)

Tere

Mul on rinnanibu all 2-3 sentimeetri suurune valulik tükk. Teisel pool sellist tükki ei ole. Millega võib olla tegu? Kas meestel ka rinnanäärmevähki esineb?

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Ka meestel esineb rinnanäärmevähki, kuid siiski üsna harva. Mõnikord esineb meestel rinnanäärmete suurenemist, hellust ja ka tihkenemist hormonaalsetel põhjustel (prolaktiini tõus, kilpnäärme ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: