väsimus ja nõrkus juba 2 kuud . 31.10.07 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Olen kilpnäärme alatalitlusega elanud juba 17 aastat, raviks L-Thyroxin 100 mg. Aprillis oli TSH 11,3. Perearst määras doosi 125 mg. 7 augustil jäin haiguslehele tugeva nõrkusega, olin täiesti jõuetu. Kolesterool oli 7,6 ja uriin näitas põletikku. Võtsin antibiootikume. Septembris käisin tartus endokrinoloogi vastuvõtul: TSH - 0,633, CDR - 298,0. Otsus oli et kaebused pole endokrinoloogilised. Kuna enesetunne oli väga halb, kirjutas perearst antidepressante ja valocordini.
Septembris tehti uusi analüüse - GDR- 814, valk oli madal, TSH- 0,447. 22 oktoobril algasid valud seljas, keskkohast pisut üleval pool. Uriini proov täiesti puhas ei olnud, leukotsüüte oli rohkem , aga perearst ütles, et otsest põletikku pole. Olen käinud neuroloogi, günekoloogi, endokrinoloogi juures, midagi pole leitud.
Perearst saatis mu psühhiaatri juurde. Kas minu haigusnähud võivad olla seotud neerupealisega ? Ja kui on , siis kelle poole ma peaksin oöörduma ? Soovin abi, sest ma olen olnud ainult haiguslehel, aga mingit ravi ega abi ei saa ja paremaks ka ei lähe.
Ette tänades A.T.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Kahjuks ei oska Teie kirja põhjal oletada, mis võiks olla nõrkuse ja jõuetuse põhjuseks. Olete olnud kilpnäärme alatalitluse tõttu asendusravil juba 17 aastat. K.a. aprillis korrigeeriti L-türoksiini annust seoses normist kõrgema TSH väärtusega. Hiljem korduvalt määratud TSH oli 125 mcg L-türoksiini foonil korras. Seega on asendusravi adekvaatne ja ei saa olla nõrkuse põhjuseks.
Kõrge kolesterooli väärtus ei ole seotud kilpnäärme alatalitlusega. Tõenäoliselt on tegemist perekondliku hüperkolesteroleemiaga. Ja olgu kolesterool kuitahes kõrge, mingeid vaevusi see iseenesest ei põhjusta.
Kahjuks ei tunne sellist näitajat negu CDR või GDR ega oska seda kommenteerida.
Neerupealiste kohta niipalju, et jah, krooniline neerupealiste puudulikkus võib nõrkust ja jõuetust põhjustada küll. Mõnikord võib krooniline neerupealiste puudulikkus esineda ka koos autoimmuunse türeoidiidiga, mis põhjustab kilpnäärme alatalitlust. Samas ei põhjusta neerupealiste haigus mitte kunagi valu ega muutusi uriinianalüüsis. Neerupealiste puudulikkuse üheks olulisemaks tunnuseks on naha tumenemine (hüperpigmentatsioon), lisaks kaalulangus ja sagedased seedetraktivaevused. Tegemist on suhteliselt harvaesineva haigusega, millega tegelevad endokrinoloogid. Kui vaevuste põhjust ei selgu, võiks muidugi ka neerupealiste puudulikkuse hüpoteesi kaaluda.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

kilpnäärme analüüsid

Tere.
THS 4,192
FT4 -12,37
anti TPO -1300
Autoimmuunne türeotiit juba mitu aastat.
Väsimus,külmatunne,nõrkus südame puperdamine,juuksed lahti,küüned haprad ,üldine halb enasetunne

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Jah, peab paika, ongi autoimmuunne türeoidiit. Ainult et kilpnäärme hormoonanalüüsid on korras ja talitlushäiret ei ole. Seega ei ole ka midagi ravida. Teil esinevaid vaevusi võib põhjustada ...

Loe edasi

Kilpnäärme alatalitluse ravimidoseeringust

1978.a. eemaldati mul kilpnääre täielikult. Sellest ajast tarvitan raviks-esmalt tyreoidiini ,nüüd ammu juba L-Th. annus oli varem suurem ja ma sain üldiselt hästi hakkama. Nüüd oli määratud mulle 1,0 ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Mida minagi muud saan kosta, kui et usaldage oma endokrinoloogi. Endokrinoloog on just selle eriala spetsialist ja L-türoksiini annustamises kogenud. TSH 0,3 on küll normi alumisel piiril, ...

Loe edasi

väsimus ja nõrkus 2 kuud

te kirjutasite et ei tunne selliseid näitajaid nagu CDR ja GDR need ongi valed
eksisime tähtedega õiged näitajad on nii 14 september käisin uuringus ja COR oli 298,0 kui 29 september uuesti läksin ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Tähekombinatsioon COR tähendab kortisooli sisaldust Teie veres ja seda on määratud eesmärgiga kontrollida Teie neerupealiste talitlust. Kolrtisooli sisaldusel organismis on ööpäevane rütmika ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: