tursed 12.12.05 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere!

Mida teha, kui kilpnäärme alatalitusest on tekkinud silmade ümbrusesse tursed?
Annab üldse midagi teha (võib see asendusravi korral taanduda või on võimalik teha mingit kiiritusravi?) või on see kahjustus eluaegne?

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Kilpnäärme alatalitluse puhul tuleb võtta asendusraviks sünteetilist kilpnäärmehormooni (L-türoksiini) sellises annuses, et kilpnäärmehormoonide tase veres oleks normis. Siin pole probleem üksnes kosmeetiline (tursed näos on inetud vaadata), kompenseerimata hüpotüreoos toob kaasa mitmeid ebasoodsaid muutusi organismis, mille püsimisel inimene kokkuvõtlikult "vananeb kiirendatud tempos".
Seega tuleb teha hormoonuuring ja vajadusel alustada asendusravi või suurendada L-türoksiini annust. L-türoksiini tuleb võtta pidevalt kogu elu jooksul ja vähemalt kord aastas teha hormoonanalüüs. Kiiritusravi hüpotüreoosi puhul ei rakendata.
Loomulikult võib turseid silmade ümbruses esineda ka normaalselt talitleva kilpnäärmega isikutel. Sel juhul tuleb põhjust otsida mujalt.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Kilpnäärme haiguse haigusnähud

Millised on haigusnähud, kui kilpnääre on haige?

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Ma tõepoolest ei hakka meditsiiniõpikute propedeutikapeatükke siin ümber kirjutama. Kilpnäärmehaigusi on kümmekond, neil kõigil erinevad sümptomid, mõned kulgevad ka üsna ilma vaevusteta. Palju ...

Loe edasi

Kilpnäärme alatalitlus

Tere,

Kas on võimalik, et vanuril tuleb kilpnäärme alatalitlus iseenesest ja ta võib magada end koomasse. Teie vastust ootama jäädes...80 aastase vanuri tütar

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kilpnäärme alatalitlus kujuneb pika aja jooksul (kuude või aastate jooksul)tasapisi. Selle põhjuseks on krooniline autoimmuunne türeoidiit, mis võib aastakümneid kulgeda varjatult ja vaevustevabalt. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: