Kuidas mõjub tervisele liigne valgutarbimine?

Kuidas mõjub tervisele liigne valgutarbimine? valgud

Valkude tervislikkusest räägitakse palju. Need annavad meile kaunid juuksed, lihased, aitavad kaalu kaotada, luid ja vererõhku tervislikuna hoida.    

Valgud koosnevad aminohapetest, mis on lihaste ehituskivideks. Lihaste säilitamiseks, taastamiseks ja kasvatamiseks on valkude tarbimine möödapääsmatu. Toitumisnõustja Amy Kubal rääkis portaalile Deccan Chronicle, et probleemid tekivad siis, kui head asja saab liiga palju.

Soovituslik päevane valgukogus on 0,8 grammi keha kilogrammi kohta. Kuid suurem energiatarbimine tuleks tasakaalustada ka rohkemate valkudega toidus, et korvata intensiivset lihaste lõhustumist treeningul. Uuringud on näidanud, et parim viis, kuidas valkudest kasu saada on süüa väikseid koguseid päeva jooksul. Head valguallikad on kana, kalkun, munad, läätsed, kodujuust ja Kreeka jogurt.

Tavaliselt teeb liigne valgutarbimine lihtsalt kõhu täis. Seega vajad rohkem energiat, et seda kõige seedida. See on aga kasulik neile, kes soovitavad kaalu langetada. Sellest enam tarbimine võib aga kehale kahjulik olla. Keha kipub lisanduvat proteiini rasvana säilitama, mistõttu on oluline see ära põletada. Samuti võib valgurikas dieet süvendada neeruprobleeme.

Kui valku tarbitakse väga palju ja teisi toitaineid vähe, võib esineda mitmeid kõrvalmõjusid. Näiteks madal kiudainete tarbimine võib tuua kõhukinnisuse. Liha ja piimatooteid ei sisalda kiudaineid, mistõttu tuleb neid saada juurviljadest või kaunviljadest. Kui oled tõesti liiga palju valku tarbinud, tasub juua piisavalt vett, et vabaneda neere kahjustavast lämmastikust. Tasakaalustatud toitumine lahendab enamik liigse valgutarbimisega seotud probleeme, sealhulgas makrotoitainete puudujäägi.  

Kas see artikkel oli kasulik?

Jaga

 

3 kommentaari

ants
23.09.19 07:18
kas piimavalkude ületarbimine on samuti paha?
-3
   
+4
MP
22.09.19 08:50
Täiesti ebaadekvaatne ja kaasaja teadmistele mittevastav looke.

Seda, et soovituslik 0,8 g valku kehakg kohta on vähe, on aastaid tänu teadusuuringutele teada.

Ka see, et isegi kolme-neljakordne kogus ei too kaasa muidu tervete inimeste näitajates negatiivseid muutusi. Kas see on vajalik - ei, sellised kogused kindlasti mitte. Aga optimaalse on leitud oleva ca 1,5 g/kg kohta.


https://www.hindawi.com/journals/jnme/2016/9104792/

A High Protein Diet Has No Harmful Effects: A One-Year Crossover Study in Resistance-Trained Males


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/. A high protein diet (3.4 g/kg/d) combined with a heavy resistance training program improves body composition in healthy trained men and women – a follow-up investigation
-7
   
+8
Reet
20.09.19 19:54
Grammatiliselt ja lauseehituselt vigane... Muutub rasvaks? 0.8?
Te teete kas googli kaudu või muudmoodi automaatse tõlke ja ei kontrolli teksti sisu.
Viimase aja probleem.
-7
   
+8

Lisa kommentaar

Saada