Toidureklaamid propageerivad halba toitumist

Toidureklaamid propageerivad halba toitumist

Kui lasete telereklaamidel mõjutada oma toitumisharjumusi, lubate oma toidulauale tohutud rasva- ja suhkrukogused ja tarbite minimaalselt puu- ja köögivilju.

Sellisele tulemusele jõuti värskes uuringus, milles analüüsiti, mis juhtuks siis, kui inimene sööks 2000 kalori ulatuses neid toite, mida televisioonis reklaamitakse, kirjutab HealthDay News.

Teadlased leidsid, et sedasi toitudes ületaks inimene soovitusliku päevase suhkrukoguse 25-kordselt ja soovitusliku päevase rasvakoguse 20-kordselt. Samas omandataks alla poole soovituslikust puu- ja köögiviljade ning piimatoodete kogusest.

„Uuringu tulemused viitavad sellele, et televisioonis reklaamitav toit sisaldab liigselt neid toitaineid, mida seostatakse krooniliste haigustega, näiteks küllastunud rasvu, kolesterooli ja naatriumi, ning liiga vähe neid toitaineid, mis aitavad kaitsta inimest haiguste eest, näiteks kiudaineid, A-, E- ja D-vitamiini, kaltsiumi ja kaaliumi,“ märkis pressiteates uuringu juht ja Armstrong Atlantic State University dotsent Michael Mink.

Teadlased jõudsid sellele järeldusele, olles 2004. aastal ühe kuu vältel analüüsinud toidureklaame, mida näidati parimal eetriajal 84 tunni jooksul ja laupäevahommikuti 12 tunni jooksul.

Uuringu tulemused on avaldatud ajakirja Journal of the American Dietetic Association juuninumbris.

Kas see artikkel oli kasulik?

Jaga

 

Lisa kommentaar

Saada