B12-vitamiini vaegusega kaasnevad närvisüsteemi häired 15.05.12 / Neuroloogia

Külastaja küsib:

Tere
Minu küsimus puudutab B12-vitamiini vaegusest tingitud närvisüsteemi häireid. B12-vaegus diagnoositi esimest korda juba 2006 ja määrati süstidekuur, kuid nüüd üle 5 aasta uuesti B12 taset mõõtes oli see eriti madal (64 pmol/l) ja määrati jälle süstid (2xnädalas). Samas olen juba aastaid märganud enda juures nähte, mis algselt panin pideva väsimuse arvele (aneemiku ja unetuna olen enamasti väsinud ja kurnatud), aga lugedes seost B12 ja närvisüsteemi vahel, olen mõistnud, et viga võib tõesti olla liiga pikaajalises ja sügavas B12-vaeguses. Minul väljenduvad need häired selles, et olles väsinud, muutuvad jalad-käed vatiseks - kõnnak on ebakindel, võin põrkuda asjade vastu, kätest pudiseb asju, ka kõne on hakanud takerduma (ei suuda välja öelda ega mõelda sõnalõppe), lisaks muidugi tähelepanuhäired. Nt stressi tekitab juba ülesanne võtta paberihunnikust õige paber, sest tean, et see on mu käte jaoks raske ülesanne ja olen kohmakas. Kätes on lisaks kohmakusel ka justkui mingi sisemine värin. Alles nüüd hakkasin sellel probleemile tähelepanu pöörama, kuigi märgid on olnud juba aastaid. Viimasel ajal (poole aasta jooksul) on lisandunud erinevad seljavalud, sh teravad valud sabakondi piirkonnas (vahel ei ole võimalik sabakondi valu pärast selili lamada). Siit ka minu küsimus - kas sellised neuroloogilised häired taanduvad täielikult B12-normaaltaseme taastudes või peaksin eraldi veel pöörduma neuroloogi poole? Olen veidi mures. Perearst praegu neuroloogi juurde ei suunanud. Kas peaksin talt seda saatekirja paluma? B12-vaeguse põhjus on ilmselt soolestikuga seotud (on diagnoositud kroonilist gastriiti), ka mõlemal vanemal on sama probleem.
Ette tänades
Helen

Arst vastas:

Ain Pajos

dr Ain Pajos

Neuroloog

OÜ Neurodiagnostika

B 12 vit. defitsiit võib tekitada nii ajutegevuse kui ka närvijuhtivuse häireid nii seljaajus kui ka piirdenärvides. Tulemuseks on käimisraskused, eriti pimedas, suremistunded jäsemetes, mäluhäired jne. Soovitan kindlasti neuroloogi konsultatsiooni ja vajadusel lisauuringuid.
Asendusravi peaks olema pidev.

Dr. Ain Pajos

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Neuroloogia

B12 vitamiini puudus

Tere

Olin jaanuaris seoses varajase preeklampsiaga haiglas, laps sündis surnult (26 nädalat). Vererõhk oli seoses preekplampsiaga väga kõrge. Nädala pärast suunati perearsti juurde seoses ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Sage B12 vitamiini puuduse ja pernitsioosse aneemia põhjus on autoimmuunne mao limaskesta parietaalrakkude kahjustus. Selle selgitamiseks tuleks pöörduda gastroenteroloogida poole. Neuroloogid tegelevad ...

Loe edasi

Insult

Mul tekkisid insuldilaadsed sümptomid 11 päeva tagasi: ühe näopoole tuimus katsumisel, tuimus oli ka ühel käel ja jalal. Tuimus on ainult katsudes, lihaste liigutamisega probleeme ei ole. Algul ei osanud ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tegemist oli ilmselt väikese kahjustuskoldega ajus, mida tavaline kompuutertomograafia ei pruugi tuvastada. Põhjuseks on kõige sagedamini südameproleemid. Ka suitsetamine, kõrge vererõhk ja suhkruhaigus ...

Loe edasi

somatoformsed häired

Palun kirjutage,mis tähendab somatoformsed häired F45.Mul oli pikka aega valu vasakus käes ja õlas ning lõi kaela välja.Arst saatis neuroloogi vastuvõtule selle diagnoosiga.Kohal olles ei taibanud ma küsida,et ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Stressist tingitud pikaajaline närvisüsteemi häireseisund võib põhjustada närviregulatsioonihäireid, mis väljenduvad mitmesuguste kehaliste kaebustena.

Dr. Ain Pajos

Loe edasi

Insult???

Tere! Tihti käib pea ringi ja on tasakaalu häired. Viimasel ajal on sagenenud vasaku käe pöidla tahtmatu tõmblemine...sama ka näo piirkonnas (silmalaugude ja suuümbruse) tõmblused...kas võib tegu olla ...

Katrin Kaarna

Vastas dr Katrin Kaarna

Tere,



Kirjeldatud sümptomid ei ole insuldile iseloomulikud.

Pigem kaldun arvama, et tegemist on närvisüsteemi ülepingega või stressiga. Tahtmatud tõmblused võivad ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: