mure 22.11.01 / Neuroloogia

Külastaja küsib:

Tere va doktor Otsalt! Olen 27aastane. Alustama pean vist sellest, et minule täiesti arusaamatul põhjusel kadus äkki mul söögiisu- võtsin 2 nädalaga alla 8 kg, siis kadus ka uni täielikult- veel 2 nädalat hiljem pöördusin perearstile, kes peale paljusid uuringuid pani mu diagnoosiks depressiooni.Mingit äkilist elumuutust mul ei eelnenud sellele, see lihtsalt tuli. Raviks olen kasutanud 1kuu jooksul Zolofti (sertraliin), algul ka Imovanet, kuid selle mõju kadus kahe nädalaga, nüüd võtan Zoloftile lisaks, vaheldumisi Dormicumi ja Stilnoxi. Sellest hoolimata magan vaid paar tundi ööpäevas. Peale selle tekkisid Zolofti tarbimise alguses kaela eespool (ma ei oska ehk end õigesti väljendada) asuvate lihaste kontraktsioonid- need tõmbuvad nii tugevalt kokku, et lõug on vastu rindkeret ja terve kael on pärast tükk aega valus. See pidi ravimi kasutamise alguses normaalne olema, kuid olen juba peaaegu 5 nädalat seda võtnud, aga see ei kao. Peale selle on mul käed värisema hakanud ja ma ei suuda töötada kuna mu töö nõuab täpsust ja head koordinatsiooni. Psühhiaater soovitas neurolooogi poole pöörduda, kuid numbrit on võimalik alles uueks aastaks saada.

Mida ma saaks seni oma vaevuste leevendamiseks teha?

Ette tänades,

Mairi

Arst vastas:

Katrin Kaarna

dr Katrin Kaarna

Neuroloog

Päevakirurgia Erakliinik Medex

Tänan Teid küsimuse eest!

Teie haigussümptomite kirjelduse põhjal on raske nõu anda, leian, et peaksite siiski oma raviarsti ja/või neuroloogi juurde pöörduma. Ehk oleks abi ka perearsti vastuvõtule minekust, sest ssöögiisu alanemist võivad põhjustada erinevad haigusseisundid. NN. lihastõmblused võivad olla ravimi kõrvalnäht, kui tõmblused ei möödu ja on Teile piinavad, tuleks mõelda ravimi asendamisele mingi teise samassse ravimirühma kuuluva ravimiga. Ilmselt tuleks lisada Teie raviskeemi ka ärevust kupeerivat ravimit, kuna Teil esineb ka käte värisemine, unehäired jne. Kui Te ei soovi oodata järgmise aasta alguseni, soovitan pöörduda tasulise meditsiiniabi saamiseks eraarsti vastuvõtule. Ja kidlasti soovitan ma konsulteerida ikkagi Teie "esimese"arstiga, kes Teie ravimist alustas.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Neuroloogia

Raske liikuda

Olen suhteliselt terve oma vanuse kohta. On ainult üks probleem, ma ei saa liikuda. Saan kõndide maksimaalselt 150 -160 sammu, siis lööb valu vasakusse tuharasse, sealt edasi reie esiküljele ja kubemesse. ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Ilmselt on tegemist nn. kitsa närvikanali sündroomiga mis on põhjustatud muutustest seljalülides. Asja saab täpsustada vastuvõtul, kus vaatan ka seljapilte. Helistage tel. 6 748 591

Dr. Ain ...

Loe edasi

Õlavalu

Pikaajaline õlavalu, paremal pool (algas umbes 10 aastat tagasi). Traumat ei ole olnud, lihtsalt hakkas valusaks jääma. Õlaliigese liigutused normaalsed. Õlas rudiseb ja õla tagant (selja poolt) praksub ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tuleks minna spetsialisti ehk ortopeedi vastuvõtule.

Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Võpatused, kerge olek, ajutine tinnitus

Tere,
Eelmise aasta lõpus hakkas elus peale väga stressirikka perioodi lõppemist mind vaevama kohatine imelik tunne - ebastabiilne, nagu istuks merel õõtsuval paadis. See pani muretsema kuna varem ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tõenäoline ongi krooniline ärevusseisund mis viib närvisüsteemi regulatsioonihäiretele nagu unehäired, südamekloppimised, tasakaalutus ja minestustunded jne. Kui elukvaliteet on häiritud, tuleks tulla ...

Loe edasi

Randme valu

Tere, mure selline et augusti kuus algas tugev valu vasakus randmes. Raskeid asju tõstes valus, rannet mõlemale poole pöörates valus ja enda keha raskusele toetudes lööb tugva valu randmesse ja teeb käe ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tõenäoliselt on siiski tegemist randmeliigese probleemiga, millega tegeleb ortopeed. Täpse vastuse saab anda vaid peale läbivaatust.

Tel. 6 748 591
Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Ravimi vahetamine.

PCI-st tingitud spastika ja epilepsia. Kas on võimalik vahetada ravimit ja kui, siis kuidas ja mille vastu. Pea 24 aastat on olnud oxcarbazepine 600 mg. Põhjus, miks soovime vahetada, on jätkuvad epilepsiahood ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Oxcarbazepini maksimaalne annus ööpüevas on 2400Mg. Kui praegu ei esine kõrvalnähte on kõige ohutum vähehaaval tõsta annust nt 300 mg võrra kuni 600 mgx2, kui hood korduvad tuleks jätkata tõstmist. Et ...

Loe edasi

seljavalu ja puusa valu.

Tere.
Minul on pikka aega kestnud alaseljas (ristluu piirkonnas, pigem natukene vasemal pool) valud, mis painavad mind pigem õhtul/ööseti puhkeasendis. Valu on selline, mis nagu kiirgaks jalga ja ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Soovitan teha läbi perearsti rö üv-d nimmelülidest ja puusaliigestes, Konsulteerida seejärel ortopeediga et välistada probleemid puusaliigesega. Pirnlihase kompressioon jääb võimalikuks ja selgub neuroloogi ...

Loe edasi

Tugevad peavalud peale kaelaoperatsiooni

Kael opereeritud varakevadel 27. märtsil.2017. Viimastel kuudel on mind piinanud koledad peavalud, eriti öösiti ja hommikuti.
Valu piirkond on kuklas, mis kiirgab meelekohtadesse. Vahel on valu ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

MRT uuring näitab et peaajus probleeme ja valude põhjuseid ei ole. Kaelapiltidel aga esinevad lülidevaheliste diskide degeneratsiooni nähud mitme lülivahemiku tasemel. Ei ole selge mida opereeriti kaelas. ...

Loe edasi

Jalalaba krambid ja ebameeldiv tunne jalas

Mul on kogu elu probleem olnud väga valulike jalalaba krampidega. Krambi ajal väändub suur varvas täitsa teiste varvaste alla ja see ei taha hästi üle minna. Kui noorena läksid krambid kiirelt üle ja võis ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

ENMG uuring näitab vasaku jalanärvi kahjustuse järgset seisundit. MRT uuring näitab parema jalanärvi ärrituse võimalust. Närvikahjustused võivad olla põhjuseks sagenenud lihaskrampidele. Lisaks soodustavad ...

Loe edasi

Lülisamba muutused ja sport

Röntgenbildi alusel on mul selline diagnoos.
Hinnakoodid: A7916, A7907RÖ-leid:NIMMELÜLID:Lumbaallordoos tavaline, skolioosi ei ole. l5 anterolistees ~6 m ulatuses, defekt pars interartikularis´es. ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Kirjelduse järgi esineb nimmelülide nihkumine seoses lülidevahelise liigese vigastusega. Vajate kohest ortopeedi konsultatsiooni. Vältige seni füüsilist koormust.

Dr. Ain Pajos

Loe edasi

silma tõmblemine

Tere!
Silm tõmbleb, algas ühest silmast, seejärel teine silm ka. Nüüd juba aeg-ajalt tõmbleb põse juurest. See on kestnud juba 2 kuud. Olen söönud magneesiumi 500 kogused, kuid ei aita. Vahel hakkab ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Kas on vaid vähesed tõmblused silmalaugudel või silm sulgub vastutahteliselt? Silmalaugude tõmblused esinevad sageli seoses stressiga ja tavaliselt mööduvad iseeneslikult. Kui esinevad aga silmade sulgused ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: