Epilepsiaravimite mõju arenenud rasedusele 08.04.07 / Neuroloogia

Külastaja küsib:

2003.a suvel diagnoositi mul võimalik epilepsia, peale mida hakkasin tarvitama valproaati 500mgx2 päevas (Depakine). Ravimeid võtsin kuni 2006.a mai kuuni, mil alustasin raseduse planeerimist ning peale EEG ja MRT uuringuid septembris 2006, ei takistanud minu tegevust ka neuroloog, kuna tema arvates uuringud midagi ei näidanud. Hood on olnud siiani öised nn "matsutamised", kuid nüüd kui rasedus on jõudnud 21/22 nädalani, oli ka suurem öine hoog, kus hing oli u 0,5 min kinni ja keha väga krampis. Osa arste väidab, et hood on rasedale ohtlikud, kuna võime ennast vigastada kukkudes aga kui hoog on öösel une pealt tekkiv, kas siis on oht lootele selles, et hing kinni olles jääb ka loode millestki ilma, vereringe peaks ju siiski toimuma?
Kuidas käituda - kas tohin hakata nüüd 20/22 lootenädala juures taas samu ravimeid võtma, sest selline olukord, kus ei tea kas hommikul jaksad tõusta või mitte, ja eriti hirm loote olukorra pärast, on palju hullem.
Palun Teie kui spetsialisti nõuannet. Usun, et sarnase probleemiga on paljud ja paraku naistearstid nendele küsimustele vastata ei oska ja neuroloogi juurde saamiseks on järjekord paraku juba juuli kuus, mil hakkan juba loodetavasti sünnitama.

Arst vastas:

Ain Pajos

dr Ain Pajos

Neuroloog

OÜ Neurodiagnostika

Kui rasedal on oht epilepsiahoogudeks, tuleks jätkata epilepsiarvimi pidevat kasutamist ja lisaks tuleb kasutada veel foolhapet 3-4 Mg päevas. Ravimi osas tuleks nõu küsida arstilt, kes rohu määras või tulla EEG uuringuks ja konsultatsiooniks ise kohale.

DR. Ain Pajos
tel 6 748 591

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Neuroloogia

tuimad varbad

Tere!
Tunnen, et varbad on kogu aeg tuimad. Selline tunne, nagu oleks külma saanud, aga tegelikult pole saanud. Aegajalt hakkas see tunne endast märku andma ca 2 aastat tagasi, aga nüüd on see tunne ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Suhkruhaiguse koral võib tekkida jalanärvide kahjustus - polüneuropaatia- mille korral esineb tuimus varvastes ja labajalgades. Jalanärvide uuring ENMG annab tõenäoliselt vastuse, sellele suunab neuroloog. ...

Loe edasi

valu seljas ja kubemes

5 kuud tagasi pöördusin meestearsti poole murega,et vasakus munandis on mõõdukalt tugev valu. Sai tehtud kõikvõimalikud analüüsid, selgus, et mul on munandites veenilaiendid aga need ei põhjusta valu. ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Alaselja probleemide korral võib valu kiirguda ühepoolselt alakõhtu, kubemesse ja ka munandisse(kuigi harva). Tõhusa ravi eeltingimuseks on põhjuse väljaselgitamine. Tuleks teha MRT uuring alumistest nimmelülidest ...

Loe edasi

Kõrvetav valu jalgades ja surin

Tere! Jalgades on viimasel ajal tulitav ja torkiv valu! Ühes asendis olles surevad jalad ära ja nägu nagu õhetaks ka aega ajalt!

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Kas põete suhkruhaigust?. Tuleks alustada analüüsidest perearsti kaudu.

Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Rahutud jalad

Tere,

minu mure on rahutud jalad. Kas Mirapexini kasutamine pikaajaliselt võib tekitada sõltuvust? Kas ravi võib olla eluaegne (st. kas neid ravimeid võib nii pikaajaliselt üldse kasutada) ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tere

Päris välja ravida seda haigust ei saa, küll aga võivad nähud perioodiliselt olulisel väheneda. Ravimit Mirapexin võib ja tuleb kasutada pikaajaliselt , oluline on õige annus. Sõltuvust ...

Loe edasi

Pearinglus põhjustatud ravimite kasutamisest

Tere

Tarbisin arsti ettekirjutusel kunstliku viljastamise raames hulgaliselt ravimeid, mille tulemusena sattusin pärast munarakkude punktsiooni hüperstimulatsiooniga haiglasse. Nimetatud seisundiga ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tegemist võib olla hoopis tasakaaluorgani häirega sisekõrvas, mille diagnoosimiseks ja raviks tuleks käia spetsialisti vastuvõtul.

Tel. 6 748 591
Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Valu kubemes ja reies!

Tere! Minul sihuke küsimus,et minu avastati vasakpoolne kubemesong ta pole küll veel väga suuur.Samas valu ma vasakul poole ei tunne,aga tunnen aeg-ajalt pulseeruvat valu hoopis paremal pool kubemes ja ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

See võib olla tingitud parempoolsest songast. Tuleks konsulteerida kirurgiga.

Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Seljavalu

Tere,
Mure järgmine: u. 3 nädalat tagasi hakkas selg valutama, alguses tuimalt ja mōned tunnid hiljem ei saanud ma enam ennast liigutada-alaselg tegi kohutavat valu, väikese liigutamise peale oli ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Põhjuseks võib olla vana 4 ja 5 nimmelülidevahelise kõhrketta vigastus - sellest tingitud lülide nihkumise ja närvijuure komprimeerimisega. Tuleks vältida valu tekitavaid asendeid, raskuste tõstmist ja ...

Loe edasi

Kaela/õlapiirkonna valud

Tere.
Minul on probleem pidevalt süvenevate kaela / õlavaludega. Viimasel aastal valutab mu kaela ja õla piirkond vähemalt korra kuus, umbes nädala kaupa, millegi pärast just eriti menstruatsiooni ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Ilmselt on kaelavalud ja subfebriliteet ( väike temperatuuritõus) vaid paar sümptomi vaevuste kompleksist mille põhjuseks igapäevane elu-ja tööreziim, labiilne närvisüsteem ja ja siit johtuvad regulatsioonihäired. ...

Loe edasi

Valu vasakus rinnus ja kaenla all

Vasaku rinnas on selline valulik koht, kaenla alt kohe natuke kõrvale, mingit tükki kui sellist pole, vahel on valu ka kaenla all ja lööb õlga ja selja peal nagu jookseksid sipelgad, juba pool aastat ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tegemist võib olla roietevahelise närvi valuga mille põhjuseks muutused selgroo rinnaosas või läbitehtud närvipõletik. Tuleks teha rö. ülesvõtted rinnalülidest ja tulla neuroloog konsultatsioonile.
Loe edasi

Verevedeldaja insuldihaigele

Tere. Enne kui oma küsimuse esitan, kirjutan veidi eellugu. Minu emal (82) oli 2aastat tagasi kerge verevarustusehäire peas, mille tulemusel määras neuroloog talle Eliquis 2,5mg. Raviarstütles, et see ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Südamerütmihäirete ja eelneva ajuinfarktiga haigetel on verevedaldaja igapäevane tarvitamine hädavajalik kui ainus tõhus võimalus ennetada uut ajuinfarkti.

Dr. Ain Pajos
6 748 591
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: