epilepsia 24.08.04 / Neuroloogia

Külastaja küsib:

Tere!Minu 17aastane poeg tarvitab raviks 1800mg trileptali +1500mg depakini.Nüüd otsustas raviarst vajaduse tõttu lisada veel ka topamaxi 150mg ööpäevas.Probleem on aga selles,et juba 75mg juures löövad välja kõrvalnähud:unisus ja kahelinägemine.Kas see tähendab seda,et talle see ravim ei sobi ja selle võtmine tuleb katkestada või peaks proovima annust veelgi aeglasemalt ja väiksema koguse kaupa tõstma?50milligrammist jääb hoogude raviks ilmselt väheks?Kaalumisel oli ka lamictali lisamine.Kas selle ravimi puhul on täiendavas ravis kõrvaltoimed nõrgemad ja milline võiks olla lamictali efektiivsus teistele ravimitele lisamisel?

Arst vastas:

Katrin Kaarna

dr Katrin Kaarna

Neuroloog

Päevakirurgia Erakliinik Medex

Tere,

Aitäh esitamast huvitavat küsimust.
Lugedes ravimeid ja nende annuseid teie poja epilepsia ravimisel saan järeldada, et tegemist on väga keeruka raviskeemi juhtimisega, mis nõuab hooikat ravi jälgimist ja ebaefektiivse ravi tulemuse puhul taas vajadust uute ravimikombinatsioonide kasutamise järele.
3 epilapsiaravimi kombineerimisel peab alati jälgima ravimite plasmataset ja annuseid tuleb korrigeerida vastavalt sellele tulemusele. Kui plasmatase ületab lubatud piiri või on selle lähedal, s.t et ravimi hulk veres võib muutuda toksiliseks, tuleb ravimi annust vähendada.
Erinevate ravimite kasutamise koosmõju inimesele on erinev ja sõltub paljugi ainevahetuse tüübist, maksaensüümide aktiivsusest, mitmete fermentide olemasolust või puudumisest organismis. Seega võib Topamaxi 75 mg annuse lisamine mõningatel juhtudel tõesti anda juba väljendunud kõrvalnähtusid ja nende püsimisel tuleb ravimiannust vähendada või siis ravim hoopis ära jätta ja asendada teisega.
Kahjuks ei selgu teie kirjat, kui pikka aega on teie pog tarvitanud topiramaati 50 mg päevas. Mõnikord saabub raviefekt alles mõni aeg pärast teatud annuse kasutamist ja mitte kohe. Kindlasti ei tohi aga kombineeritud epilepsiaravi puhul tõsta uute ravimite annust liiga kiiresti.
Kuna teie poja raviskeemis on depakin, võib lamotrigiini kasutamise lamotrigiini poolväärtusaeg organismis pikeneda, s.t et see ravim lagundatakse ja viiakse organismist välja aeglasemalt ja on oht, et kõrvaltoimaeid on rohkem.
Kokkuvõttes saan vaid öelda, et paluge oma raviarstil määrata teie pojal epilepsiaravimite plasmatase ja ehk on nende tulemuste põhjal võimalik raviskeemi paremini juhtida.

Edu soovides
Teie arst

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Neuroloogia

valutav õlg

õlg on teinud valu juba kolm kuud, tehti magnetresonantstomograafia uuring , tulemus, kõõlustupes on veidi vedelikku, ülemises labrumis on SLAP 1 rebend, akromioklavikulaarliigeses on veidi artroosi, akromion ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tuleks konsulteerida ortopeediga.

Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Kas päris haigus või kujutlusvõime?

Kirjutan lühidalt oma sümptomitest, kuidas teile tundub, kas on põhjust SM kahtlustada?
- istudes või pikalt ühes asendis olles surevad käed-jalad ära.
- meeletu higistamine, eriti päeval.

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Kirjeldatu alusel ei saa SM i diagnoosida. Kui guugeldate ka muid neuroloogilisi haigusi leiate palju sarnaseid vaevusi. Ilmselt tuleks kaaluda ärevuse ravi.

Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Valu kandades

Tere!
Nimelt on kandadele tekkinud sellised moodustised, välja näevad küll nagu oleks hõõrdunud vesivill aga seda see ei ole. Need on naha all ja astudes pressivad välja nagu herneterad, kõvad ja ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tegemist ei ole neuroloogilise haigusega. Nõu võiks pidada reumatoloogiga.

Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi

Kõõrkaelsus

Kannatan kõõrkaelsuse käes. Häbenesin nooruses väga oma kaelatõmblusi. Mida enam seda endale teadvustasin, seda hullemini tõmbles. Kui suutsin unustada, tundsin end hästi. Tavaliselt ei suutnud unustada, ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Botox i süst tekitab kõõrkaelsust põhjustava lihase ajutise (mõni kuu kestva) halvatuse ja seega pea tõmblused ajutiselt lõpevad. See on praeguseni tõhusaim kõõrkaelsust kontrolliv raviviis.

Loe edasi

Närvikahjustus peale operatsiooni.

17.04.17 tehti mulle vasaku puusaliigese vahetus. Varajane kulumine oli tingitud lapsepõlves pôetud osteomüeliidi tagajärjel. Jalga pikendati operatsiooni käigus 5 cm. Liigese vahetus ise õnnestus hästi ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tegemist ongi ilmselt jalanärvi kahjustusega. Tuleks teha ENMG uuring mis võib selgitada kahjustuse ulatust (suunab neuroloog aga ka op. teostanud ortopeed.) Valu vastu tavalised valuvaigistid ei toimi, ...

Loe edasi

selja song

tere! olen saanud diagnoosi aga mitte Eestis, vaid Kanadas (siin on ka saatekiri operatsioonile, aga aastane ootejärjekord). samas on eesti kodakondsus ja võimalus teha operatsiooni Eestis. saan nii aru, ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Küsimus on väga laialivalguv ja igasusguse infota. Kindlasti on eelkõige vaja diagnoosist lähtuvalt erielaspetsialisti või kirurgi eelnevat läbivaatust ja uuringutega tutvumist.

Tel. 6 748 ...

Loe edasi

Valu vasakult roietes

Tere!

Umbes kuu aega tagasi algas mul valu vasakult roietes, just selles osas, mis on rindadest allpool. Valu tuleb esile mõne liigutuse, järsu aevastamise või tugeva sisse hingamise korral. ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Kui punast villilist löövet nahal ei olnud on tegemist ilmselt roietevahelise närvi ärritusega seoses muutustega rinnalülidevahelistes ketastes või liigestes. Valu võib kaua püsida ja korduda ka väga ...

Loe edasi

Selja valu, jalg tuim ja sureb

Pool aastat tagasi algasid suured probleemid seljaga, kohutavad valud, mis lõpuks läksid mõõda paremat jalga varbani välja, jalg oli lõpuks nõrk ja jõuetu kuni sai terveks.
Jaanuaris oli kõik OK, ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Õigem oleks kohe pöörduda EMOsse kuna valu on kiirgunud mõlemasse jalga. Tuleks kindlasti teha MRT või CT nimmelülidest. Eriline ohu tunnus oleks tuimus tuharatel ja jalgede vahel ja/või põiehäired - ...

Loe edasi

Tasakaaluhäired.

Algas nii, et pea nagu vati sees. Magnetomograafia tehti, midagi ei leitud.
Kui heidan pikali, siis mõnes asendis läheb silmade eest mustaks. Muudan pea asendit, läheb normaalseks, nagu poleks ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Tõenäoliselt on tegemist nn. healoomulise asendivertigoga. Seisund võib aga püsida kaua. Vajalik on sooritada vajalikud manöövrid pearingluse likvideerimiseks. Tavaliselt kõrvaarst seda ei tee. Kui probleem ...

Loe edasi

seljavalu

Tere,EMO-s tehti mulle KT-uuring nimmeosast,
L4/5 vahemikus vasempoolne mediolateraalne prolaps,võimalik surve vasemale juuretaskule.L3/4 vähene disfuunse protrusioon.Neurokirurgi juurde pääsen ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Millised on vaevused??

Tel. 6 748 591
Dr. Ain Pajos
Neurodiagnostika

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: