Kofeiin ja muud stimulandid 25.04.04 / Neuroloogia

Külastaja küsib:

Tere. Minul on väga imelik küsimus Teile. Nimelt tahaksin ma saada rohkem infot erinevate mõttetööd stimuleerivate ainete kohta. Tuntum neist on kindlasti kofeiin. Tänapäeval leiab poest ka jooke, kus koostises sees guaraana ja tauriin ning apteekides on saadaval ginsengi tabletid. Samuti on võimalik aju stimuleerida erineva muusikaga. Näiteks http://science.slashdot.org/science/04/04/24/1844245.shtml viitab heale artiklile "Mozarti effekti" teemal. Mõned on soovitanud ka suhkrut või magusaid asju suuremas koguses süüa, kuid nö. "sugar rush" või maakeeli ilmselt "suhkrulaks" ei ole just kuigi meeldiv asi. (Peavalu, iiveldustunne.) Samuti omavad keemiliselt sarnased kofeiin ja guaraana mõningaid füüsilisi kõrvaltoimeid nagu kiirenenud südame töö ja kõrgem vererõhk. Ginseng on aga väga lahja. Sportlastel on terve tööstus välja arenenud, mis tegeleb lihastoonust tõstvate ainete aretuse ja tootmisega. Need, kes sooviksid edukamalt õppida või peavad pideva vaimse pingega toime tulema, on aga kõrvale jäetud. Milliseid stimulante peale nimetatute Te veel teate? Kas Te oskate midagi mainida ülaltoodud stimulantide kohta? Midagi kõrvaltoimete või pikemaajalise toime teemal?

Ette tänades,
arvutinohik

Arst vastas:

Ain Pajos

dr Ain Pajos

Neuroloog

OÜ Neurodiagnostika

Stimulantide pikaajaline tarvitamine viib vääramatult tervisehäireteni.
Dr. Ain Pajos

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Neuroloogia

radikuliit ja rasedus

Tere! Mul on 3korda tehtud seljaoperatsiooni, diski sopistus.Viimasest opist saab 2 aastat nüüd olen 4 nädalat rase .Kas on mingeid ohte et ei jõua ära kanda või muud?

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Raseduse lõpupoolel võivad selja ja jalavalud korduda. Muud ohtu ei ole.

Dr. Ain Pajos

Loe edasi

Kuidas edasi?

Kas on teada juhtumeid, mil inimene on tundlik kofeiini suhtes ja mismoodi see avaldub?
Või on näiteks kofeiin mingite muude protsesside (ärevushood, valulikkus südame piirkonnas; ei ole tegemist ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Inimene võib olla ülitundlik väga erinevatele ravimitele, samuti võib ravim avaldada soovitule vastupidist toimet. Kui kohvi tekitab vaevusi on arukas sellest loobuda.

Dr. Ain Pajos

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: