Pillide lõpetamise kõrvalmõjud 24.05.17 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see kuu pole olnud. Eelmisest nädalast hakkasin tundma rinnanibudes valu, kui katsuda või pihta minna. Samuti tundub nagu oleksid rinnad suuremaks läinud. Kuskil 3 päeva järjest oli ka tugev kõhuvalu. Tegin 2 korda rasedustesti-olid negatiivsed. Kas sellised sümptomid on normaalsed peale pillide lõpetamist? Või näitab test valet tulemust?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ja samuti tekib sageli peale pillide lõpetamist premenstruaalne sündroom (PMS), mille põhjustab tsükliline hormoonide kõikumine. PMS-le iseloomulikud tunnused on rindade ja rinnanibude hellus, pakitsevad suurenenud rinnad, kõhupuhitus, "paistes tunne", meeleolu kõikumised, suurenenud magusaisu, peavalu, ärevus jne.
Kõik teie kirjeldatud sümptomid on seotud pillide võtmise lõpetmisega ja väljenduvad tugevalt just esimestel kuudel.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Antibeebipillide (Yasminelle) kasutamise lõpetamise mõju organismile

Tere

Mu küsimus puudutab antibeebipillide mõju organismile.
Minu antibeebipillide kasutamise ajalugu on umbes selline: ca 4 aastat tarvitasin Logesti; 2 kuud pausi; ca 1 aasta Logesti; ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, pillide kasutamisel ei ole väga mõttekas pause teha, kui just ajutiselt suhet pole ja seetõttu vahesid tehtud seetõttu, et sageli pauside ajal naised rasestuvad soovitmatult ja abordi tegemine ju ...

Loe edasi

antibeebipillide võtmise lõpetamine

Lp. Katrin Seemen!
Kuna otsustasime lapse saamist planeerima hakata, lõpetasin Yarina võtmise. Paraku tegin seda teadmatusest tsükli keskel. Täna (3 päeva pärast tablettide võtmise lõpetamist) algas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Kristi,
pillide mõjul munasarjades tsüklilisi muutusi , k.a. ovulatsiooni ei toimu. Veritsus tekib alati pillide lõpetamise järel 2-4 päeva peale viimast tabletti, ka siis, kui katkestada ...

Loe edasi

Tabletid.

Tere!
Mul oleks selline küsimus.
Olen juba aastaid kasutanud rasestumisvastaseid tablette ilma vaheaegateta.
Alguses olid need Femoden,nüüd viimased kaks aastat Logestit.
Olen kuulnud,et ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pille võib võtta vaheaegadeta aastaid, mõnekuune paus ei anna mingit positiivset efekti, uuesti peale pausi võivad tekkida taas alustamisel kaasnevad kõrvalmõjud(määrimised, iiveldus jm.).

Loe edasi

Hormoonspiraali kasutuselevõtt

Tere,
Olen (25.a.) kasutanud ühe kuu Logestit aga kuna see kellaajast kinnipidamine on tüütu, siis otsustasime, et laseks panna hormonaalspiraali ESS. Kas pillide lõpetamise ja spiraali paigaldamise ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Triini!
ESS sobib sünnitanud, üldjuhul üle 35-aastastele naistele.
Vastunäidustused ja uuringud otsustab arst.
Mirena on retseptiravim.

Loe edasi

Imelik voolus

Tere!
Olen 25-aastane mais 2003 sünnitanud naine. Umbes kuu tagasi lõpetasin Micro 30 tablettide võtmise. Nüüd umbes poolteist nädalat tagasi on alakõhus imelik tunne (munasarjades arvan). Nagu pakitseks ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Reet! Suur tänu heade soovide eest! Tegemist on pillide lõpetamise järgse m.tsükli häirega.Micro 30 pillid sisaldasid ainult kollaskehahormooni.Nüüd toimuvad munasarjades füsioloogilised muutused ...

Loe edasi

Logesti kõrvalmõjud

Tere! Olen 19-aastane neiu, peaaegu 2 aastat tarvitanud pille Logest. Teatavasti peaks pille kasutades menstruatsioonivalu kaduma (või vähemalt vähenema), kuid minul on just vastupidi - menstruatsiooni ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, murelik neiu! Arvan, et sellises situatsioonis on kõige õigem pillid vahetada teiste vastu. Konkreetselt milliste vastu, seda oskab soovitada arst. Praegu on saadaval palju erineva koostisega pille ...

Loe edasi

rasestumisvastased vahendid

mis juhtub menst-ga. kui näiteks üks kuu jääb tableti leht võtmata ja suguelu sel ajal ei elata?Tablette on söödud 7 aastat.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillide võtmise lõpetamise järgselt tuleb menstruatsioon umbes kuu aja pärast , ja kui siis on soov uuesti pille võtma hakata, tuleb alustada menstruatsiooni 1. päevast. Kui kasvõi 1 kuu jääb pillidega ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Kasutasin kuu aega rasestumisvastaseid pille Diane-35. Jätsin tarvitamise olles esimese tsükli vastavalt õpetusele läbi teinud. Seejärel algas menstruatsioon. Järgmisest tablettide lehest võtsin esimese ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Veritsus pilli(de) võtmise järel on kui reaktsioon emaka limaskesta poolt ,s.t. on tavaline pillide lõpetamise korral.
dr. Seemen

Loe edasi

tsüklihäire

Olen 20-aastane neiu ning võtsin 3,5 aastat antibeebitablette Marvelon, lõpetasin nende tablettide võtmise kaks kuud tagasi, kui päevad pole siiamaani hakanud. Tegin igaks juhuks ka rasedustesti, see oli ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmise lõpetamise järgselt võib harva juhtuda, et menstruatsioonid ei alga või on alguses ebaregulaarsed. Kui Sul järgmise kuu jooksul menstruatsiooni ei tule, pöördu arsti poole. ...

Loe edasi

Valud ja segadus päevadega

Tere päevast doktor! Lühidal oma murest..eelmisest kuust lõpetasin rasestumis vastaste pillide tri-regol)võtmise sooviga rasestuda. Detsembris olid päevad 02.12.01 - järgmised algasid 08.01.02 ja kestsid ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere!

Rasedus võib saabuda kohe pillide lõpetamise järgsel tsüklil, mille tundemärgiks on menstruatsiooni peetus, kuid on normaalne, kui kulub rohkem aega. Kui Te aasta jooksul ei rasestu , ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi