Pruun voolus - pillid? 01.04.17 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tervist!

Olen 21-aastane, mureks pruun voolus. Päevad algasid viimati 14.märtsil ning kestsid kuni 16.märtsini (viimasel päeval esines vaid määrimist, samuti 12. Ja 13.märtsil vaid määris). Otseselt nagu päevi kui selliseid ei olnudki.
Alustasin üle 7 kuu taas Yasminelle pillide võtmist, eelmine kord kirjutati välja tsüsti tõttu, kasutasin 2 kuud ning lõpetasin. Veebruaris külastasin naistearsti ning kompamise tulemusena väitis, et tsüsti enam ei ole. Küll aga oli tupe kandidaas ning määras mulle tupeküünlad.
Pillide võtmist alustasin 14.märtsil. 18.märtsil olin vahekorras ning lisakaitsevahendit ei kasutanud. Alates 25.märtsist on esinenud siiani pruun, šokolaaditaoline voolus, algselt oli punane ning vähene, nüüd aga tumedam, limatükkidega ning rohke.
Kas see tugev määrimine võib esineda, kuna oleksin pille pidanud alustama ikka sellest paevast, kui hakkas esmane määrimine (ehk 12.märtsil) või võib olla tegu taas tsüstiga, mis nüüd tänu pillidele kaob või võib see olla ka rasedusest, mis on nädalaajasest lisakaitsevahendi mittekasutamisest? Enesetunne on suhteliselt nõrk, väsimus tapab, pidevalt iiveldab.
4.aprillil saab esimene leht pille läbi, kuigi siiani on mu keskmine tsükli pikkus olnud 31 päeva, et kas 4.aprillil, +2/3 päeva, võin oodata päevasid?Naistearstile kontrolli lähen ka, hetkel aga pean interneti abile lootma.
Teiseks mureks on tupeava juures olevad punnid, pigem valget värvi, pisikesed ning sügelevad, vaga ebameeldiv tunne. Tekkisid alles paar nädalat tagasi. Millega võiks olla tegu? Kas selle vastu on mingeid ravimeid? Suguhaigusi alates eelmise aasta juuli testidest ei olnud, nüüd plaan taas minna kotrolli, kuigi partner siiani olnud üks.

Tänan vastuse eest!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Kuna kasutate kombineeritud antibeebipilleYasminelle,siis esimesel paaril kuul võivad tabletid tekitada kõrvaltoimeid : veritsused,iiveldus,peavalu ja meeleolumuutused.
Veritsused lõpevad tihti aja jooksul iseenesest või preparaadi vahetamisega suurema östrogeenidoosiga tableti vastu
( näit Yasminelle kus on etinüülöstradiooli 0,02mg vahetada Yarina vastu ,kus on etinüülöstradiooli 0,03 mg).
Teine mure,mis väljendub sügeleva ebameeldiva tundega ja väikeste valgete punnidega tupeava juures on ilmselt pärmseenest tingitud vulvovaginiit.Sageli soodustavadki rasedusvastased tabletid pärmseene esinemise sagedust.Soovitan Teil apteegi käsimüügist osta 1% klotrimasoolkreemi ja sellega määrida sügelevat piirkonda.
Kui lähete günekoloogi vastuvõtule,siis ta ilmselt täpsustab ,millega tegemist on
Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Voolus ja tsüklihäire

Tere!

Suvel 2016 avastati ühes munasarjas tsüst, novembris oli näha, et tsüst on mõõtmetelt väiksem ja ilmselt kaob.

Sügisel 2016 lõpetasin Clormetini pillide võtmise, kuna pidevalt ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, soovitan ikkagi pöörduda günekoloogi poole, võimalik, et on tekkinud uuesti tsüst. Vajadusel tehakse ultraheli uuring ja teatud hormoonuuringud.
Lugupidamisega dr Kadastik

Loe edasi

pruun voolus

Tere,
mul esineb juba pea pool aastat nädal enne päevi pruun voolus. Kestab tavaliselt paar kolm päeva.
Kuna üritan eelmise aasta juulist rasestuda, siis paneb see. voolus mind natuke muretsema ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, soovitan minna günekoloogile. Võimalik,et tegemist hormonaalse nihkega või hoopis günekoloogilise põletikuga. DrKadastik

Loe edasi

Beebipillid.

Olen 18-aastane ja võtan Jeanine'i beebipille (praeguseks juba aasta aega). Juulikuus aga hakkas menstruatsioonivere hulka tulema ka sellist pruuni ollust, sama lugu oli ka augustis. Augusti lõpus käisin ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Jeanine pillide kasutamisel sageli menstruatsioonid muutuvad väga vähese verega ja võib ainult määrida. Oluline on, et võtate ikka skeemi järgi , siis rasedust ei saa tulla. Mõningatekl juhtudel ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükkel

Tere,
Olen 24a. ,probleem on järgmine- seoses tsüklihäretega( pruun voolus tsüklite vahepeal) kirjutas arst mulle Yarina pillid, mis pidid tsükli korda tegema ( hetkel vaskspiraal sees).Arst oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Enne rasesrumisvastaste pillide tarvitamist oleks tõepoolest vajalik ravivabal foonil vereseerumis kontrollida munasarjade poolt produtseerivate hormoonide basaalsekretsiooni.Siis jääb katse-eksitusmeetod ...

Loe edasi

voolus

Tere!
Mul on selline mure, et juba teist korda on nii, et peale menstruatsiooni umbes neli päeva eritub pruuni voolust. Kas pruun voolus on kindlasti põletiku tunnus või võib see olla tingitud ka ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Pille!
Ilmselt on pruunakas voolus peale vereeritust pausi perioodil seotud pillidega. Soovitan 1 kord teha 7-päevase pausi asemel 5-päevane paus ja jälgida edaspidiste veritsuste suhtes. Kui ...

Loe edasi

tupepõletik

Tere! MA olen väga mures . ma olen alles 15 aastane ning mul ei ole isegi veel päevad alanud, kui nüüd on mul juba teistpäeva kõhus imelik valu ja tupp on natuke valuline ,mis kõige hullem mul on imelik ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Tegemist on ilmselt algava esimese menstruatsiooniga ja enne selle algust võib esineda pakitsustunne alakõhus ja pruunakas voolus. Muretsemiseks pole praegu küll põhjust.

Loe edasi

imelik voolus

Tere!
Mul on selline mure, et viimasel ajal esineb mul päevade vahel pruuni voolust, seda pole küll palju. Päevad käivad ja on käinud kogu aeg ebaregulaarselt, aga olen sellega juba harjunud. Kas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
vähene veritsus (pruunakas voolus) 1-2-päeva tsükli keskel on seotud ovulatsiooniga ja on normaalne nähtus, tingitud hormoonitaseme muutusest organismis sellel perioodil.
Katrin Seemen

Loe edasi

vereeritus

Tere!
Olen 1 lapse ema. Tahame saada teist last ja nii jätsin eelmisel kuul pillid ära ja proovisime rasestuda. Algasid siiski "päevad". Arvasin, et pärast pillide ärajäämist on tulemas vererohke ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Tuuleke.
On võimalik, et põhjuseks on tõesti pillide kasutamine. Teie tsükkel taastub kindlasti paari järgmise kuu jooksul. Kui ka järgmine menstruatsioon on pikk ja määrivana , soovitan pöörduda ...

Loe edasi

pruun ollus :(

Olen 19 aastane neiu. Probleem järgmine: valgevoolust on esinenud koguaeg. Arsti juures ka käinud, põletikuline pole... nüüd on aga asendunud normaalne voolus mitte pruunika voolusega, vaid lausa tumepruuni ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pruunakas voolus on seotud ilmselt pillidega . Muretsemiseks pole põhjust, jätka pillide võtmisega skeemi järgi.
dr. Seemen

Loe edasi

Tere!

Olen 20-aastane neiu ja alustasin rasestumisvastaste tablettide MERCILON võtmist 7. märtsil (so. menstruatsiooni esimesel päeval). Kohe pärast tableti võtmist märkasin menstruatsiooni vere hulga vähenemist. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Sageli pillide alustamisel võib esineda vähene määrimine esimesel kuul, vähem esimestel kuudel, mis reeglina on mööduv. Organism harjub pilllidega ja seega midagi ohtlikku ei ole.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi