Yasminelle tarbimise lõpetamine ja menstruatsiooni algus 15.07.16 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen Yasminelle pille võtnud ca 4 aastat. Vahepeal oli paus seoses neeruvaagna põletikuga. Viimasel aastal oli pidev probleem see, et tabletikuuri ajal eritus mitu nädalat verd. Samas menstruatsioon hakkas uuesti ka tabletivabal nädalal. Kellaaegadest pidasin kinni ja tablette võtsin korrapäraselt. Konsulteerisin mitme günekoloogiga, kuid vastuseks sain alati, et see kõik on normaalne või olete ikkagi unustanud tablette õigel ajal võtta. Lisaks sellele oli tihti vahekorra ajal valus (terav torkav valu alakõhus). Otsustasin nüüd siiski ravimist loobuda. Viimane kuur lõppes 9. juunil, peale mida oli ka menstruatsioon. Tänaseks päevaks ei ole uut menstruatsioonitsüklit alanud (enne Yasminelle tarbimist oli tsükli pikkus tavaliselt ca 21 päeva ja ei olnud muutlik, pigem algas menstruatsioon varem kui hiljem). Olen igaks juhuks teinud ka viimasel nädalal rasedusteste, kuid need on olnud negatiivsed.
Hetkel on juba mitmendat päeva alakõhus valud (selline kerge tuim valu nagu menstruatsiooni ajal) ja rinnad olid paar nädalat tagasi väga valulikud.
Olen lugenud, et peale beebipillide pikaajalist tarbimist võib see aega võtta, et menstruatsioonitsükkel taastuks. Sooviksin lihtsalt teada, kui kaua see aega võtab ja kas peaksin kõhuvalu pärast muret tundma.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Rindade hellus ja menstruatsioonitaoline kõhuvalu on märk peatselt algavast menstruatsioonist. Hilinenud menstruatsioon ja tuim alakõhuvalu esinevad sageli ka funktsionaalsete munasarja tsüstide ( follikulaarne tsüst, kollaskeha tsüst) korral. Sellised tsüstid kaovad tavaliselt iseenesest ja sellega seotud kaebused samuti. Kui pikaajaline pillide võtmine lõpetada, siis võivad esimesed tsüklid olla ebakorrapärased ja ovulatsioonid valulikud. Rasedus pole tõenäoline, kuna rasedustestid on olnud negatiivsed. Kui 2 nädala jooksul menstruatsioon ei alga, pöörduge naistearsti poole.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Päevade edasilükkamine

Tere!
Kas Yasminelle tablettide võtmist võib alustada ka hiljem kui 1. tsükli päeval? Kui alustan tablettide võtmist tsükli teisel poolel (23.-25. päeval, tsükli pikkus on 28-29 päeva), kas siis ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Yasminelle ja kõikide teiste pillidega alustades tuleb 1.pill võtta menstruatsiooni esimesel päeval. Kui alustada pillidega 1-3 päeva hiljem, siis rasestumisvastane kaitse sel kuul puudub ja ...

Loe edasi

PCOS ja soov rasestuda

Tere!

Olen 23aastane naine ning olen viimased 10 kuud üritanud rasedaks jääda. Enne beebi planeerimisega alguse tegemist võtsin raseduse vältimiseks 1,5 aastat Diane 35 tablette. Eelmise aasta ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Mina sooviks Teid Tartu Ülikooli naistekliinikus näha ja teha ka põhjalikumad uuringud.
Võite kirjutada minu meilile maie.vali@kliinikum.ee.Siis lepime kokku analüüsidesks kõige sobilikuma ...

Loe edasi

Rasestumisvastased vahendid

Tere

Kasutan Nuvaringi, kuid soovin seda asendada Yasminelle tablettidega. Millal ma peaksin neid võtma hakkama, kas kohe järgmisel päeval pärast Nuvaringi eemaldamist või pärast seitsmepäevast ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kõikide hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite puhul on kasutamise esimese kahe kuu jooksul üheks kõrvaltoimeks vähesed ebakorrapärased veritsused.
Soovitan hakata pille võtma 7-päevase ...

Loe edasi

Pillide lõpetamine poole paki pealt ja rasedus

Tere!
Mul on selline mure, et ma kasutasin mitu aastat Yasminelle pille. Nüüd 4ndal augustil võtsin viimase pilli ja olin kaitsmata vahekorras 11ndal augustil. 12 august hakkasid mul menstruatsioon. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
ilmselt on kuupäevadega väike segadus, sest märgitud päevad on alles ees. Peale pillidega lõpetamist võib esimene ovulatsioon olla 12-16 päeva peale viimase pilli võtmist. Suurim tõenäosus ...

Loe edasi

Müoom

Olen 27 a, oli medikamentoosne abort 16.04. Enne seda olid analüüsid korras (sh PAP, põletikke polnud). Ka järelkontrollis UH vaadates tundus kõik korras.
Kuid nüüd 1,5 kuud hiljem leidis üks teine ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
soovitan korrata ultraheli peale menstruatsiooni, et täpsustada, millega on tegemist. Kuna abordi järgselt pole menstruatsiooni veel olnud, võib tegemist olla ka hematoomiga. Pole tõenäoline, ...

Loe edasi

SOS-pillid

Tere. Olen 24 a naine. Kasutasin viimaste nädalate jooksul 2X SOS-pille ?(Escapelle). Menstruatsiooni esimesel päeval hakkasin kasutama Yasminelle kombineeritud pille. Nüüd on aga määrimine kestnud juba ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jätkake Yasminelle tarvitamist,sest esimesel kahel kuul võib ka Yasminelle anda veritsust.Samas sisaldab Escapelle suhteliselt suures koguses kollaskeha hormooni,mis omakorda võib põhjustada pikemaajalist ...

Loe edasi

Pillide lõpetamine ja jälle alustamine

Tere.

Olen R. Tartust!
Kuidas peaks ma edasi toimima sellises olukorras. Olen võtnud Yasminelle pille 2 aastat. 17. juuni oleks pidanud alustama uue pakiga, aga otsustasin seda mitte ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
nüüd tuleb ära oodata menstruatsioon ja alustada pillide võtmist 1. menstruatsiooni päevast uue pakiga, võtta 21 päeva ja seejärel teha 7-päevane paus ja edasi ikka skeemi järgi. Kui alustad ...

Loe edasi

Mirelle pillid

Tere.
2006. aastal alustasin NuvaRingi kasutamisega. Kasutasin pool aastat ning kuna alakõhus esines ebamugavustunne, vahetasin Yasminelle vastu, mille võtmise lõpetasin 2008 novembris. Tarbimise ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
enamus kombineeritud pillidel on antiandrogeenne toime, s.t. nad vähendavad vaba testosterooni toimet nahale ja sellega aitavad aknet kontrolli all hoida. Nii Yasminellel kui Mirellel on antiandrogeenne ...

Loe edasi

pillide lõpetamine

Tere,
Mul on selline omamoodi ja pisut ehk kummalinegi küsimus, millele loodan vastust saada. Olen 24 aastane ja tarvitan rasestumisvastaseisd tablette Triquilar. Lugesin tablettide infolehelt, et ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Triqvilari üks tablett sisaldab nii östrogeenset hormooni kui ka kollaskehahormooni,siis tablettide lõpetamine suvalisel ajal kutsub ka varem esile menstruatsioonitaolise verejooksu(reeglina ...

Loe edasi

menstruatsiooni häired, pillide lõpetamine

Tere!
Võtsin 2 kuud Jeanine nimelisi pille, siis otsustasin lõpetada ja panin tavalise spiraali. Nüüd on nii, et mens. algab enamvähem õigel ajal, aga verejooks kestab juba 3 nädalat järjest ja ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Soovitan ikka minna selle günekoloogi juurde,kes spiraali paigaldas.Võib-olla on spiraal langenud emakakaela ,põhjustades sellega mehhaanilist traumat.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi