Tsüklihäire 19.05.16 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Alustasin beebpillide võtmis aasta alguses, viimasel kolmel korra on veritsus/määrdumine alanud nädal enne pillikuuri lõppu ja vahpealsel ajal (7 p jooksul) veritsust ei ole. Mis võiks olla probleem, kas peaksin arstijuurde tulema, muutma pillide võtmis, üldse ära jätma vms? Olen kõik pillid korralikult võtnud, enam-vähem igakord samal kellaajal, ühtegi vahele pole jäänud.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Igakuised veritsused pillide võtmise 7 päevase pausi ajal tekivad peale viimase pilli võtmist ja on seotud 21+7 skeemi järgi võttes tekkiva hormoonide taseme muutustega. Veritsus tekib enne pillikuuri lõpetamist, kui antud pillidega ei saavutata piisavat hormoonide taset, mis on vajalik veritsuse pidurdamiseks. Sellise probleemi puhul aitab pillide vahetamine. Kui kasutate praegu madaladoosilisi pille, siis on soovitav minna üle keskmise hormoonisisaldusega pillidele või mitmefaasilistele pillidele. Millised konkreetsed pillid just teile kõige paremini sobivad, selles osas pidage nõu oma arstiga.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi

Advantani kasutamine

Arst määras mulle raviks Advantani kreemi (lichen sclerosus),igal õhtul õhukese kihina välissuguelunditele määrimiseks. Infolehel kirjas, jälgige et Adventan ei satuks..........limaskestadele (nt päraku ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kasutage ikka Advantani kreemi.Lichen scerosise korral on see suguelunditele määrimiseks näidustatud ja positiivne efekt saabub suhteliselt kiirest,Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

rasedus ja testid

Tere! Olen 8 nädalat rase ja minu vereanalüüsi vastused olid digiloos järgmised:

tsütoloogile uuring:
erotrotsüüdid -vähe
kokid-vähe
lameepiteel-palju
leukotsüüdid-palju

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Rasedusega arvele minnes tehakse erinevaid analüüse. Lisaks vere ja uriini analüüsidele võetakse emakakaelast PAP analüüs ( tsütoloogia) ning selle kirjeldus on korras, s.t. on normaalsed ...

Loe edasi

Konisatsiooni järgne paranemine

Tere. Konisatsioon tehti 16 märts. Paranemine toimus hästi kuni 25 vastu 26 käisin Tartu emos kuna tekkis verejooks.See peatati seal mingi rohuabil marliga.Nüüd 6 aprill pöördusin uuesti valvearsti juurde ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, määrimist võib olla veel ehk paar nädalat. siis võite ka tööle minna. DRKadastik

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi