Tsüklihäired 02.05.16 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tervist!
Olen alates 16.eluaastast hädas olnud liigse karvkasvuga näol, ebaregulaarse menstruatsioonitsükli ning aknega. Kuna kõigele lisaks ilmnes ka käte värisemine, siis pöördusin endokrinoloogi juurde, kes teatas, et hormoonitase on vereanalüüsi järgi korras. 19-aastasena, kui akne süvenes ning lisandus juuste väljalangemine pöördusin günekoloogi juurde, kes tegemata mingit läbivaatlust või analüüse, kirjutas välja Jeanine pillid, mida ma üle poole aasta tarvitasin, kuni otsustasime pikaaegse partneriga perekonda suurendada. Pärast kümmet kuud edutuid katseid pöördusin teise günekoloogi juurde, kes viis läbi ultraheli, mille käigus ilmnes, et munasarjad on tsüstilised ning vereanalüüsi kohaselt on testosterooni tase küll tõusnud, aga püsib siiski normi piires. Taas kirjutati välja Jeanine pillid, ehkki ütlesin konkreetselt, et ei taha pille enam neelata, ning soovitati võtta neid paar aastat. Diagnoosi kohta ütles arst medõele "Kirjuta tsüklihäired, ei hakka veel PCOS panema". Kas on mingeid alternatiive pillide võtmisele? Ning kas on võimalik, et arst eksis diagnoosiga ning tegemist on PCOS häirega?

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere, PCOS on kindlate sümptomitega haigus. Kui ainult UHs on munasarjad polütsüstilised , siis see ei tähenda diagnoosi. Sageli norm naistel polütsüstilised munasarjad. Oluline on see kui regulaarselt teie tsükkel käib ja kas hormoonid korras. Lisaks oluline veresuhkru väärtused, võib olla insuliinresisitentsus, mis käib sageli PCOS iga kaasa. Kui tsükkel regulaarne ja hormoonid normi piires, siis te ei pea mingit ravi tegema, vaid üritage rasestuda. Kindlasti ka mees peab end uurima androloogi juures, kui ei teki rasedust. Kui tsüklihäired, pigem harvad menstruatsioonid, siis peaks veel hormoone kontrollima, sel juhul võiks olla PCOS. Sel juhul võiks ovulatsiooni stimuleerida(erinevad skeemid) ja selle foonil rasestuda(enne kindlasti oluline mehe sperma uuring) . Jeanine on näidustatud ehk paar kuud, mis on samuti stimulatsiooniks, sageli naised jäävad rasedaks peale sellist lühiajalist ravi. Pikemaajaliselt ordineeritakse ainult siis, kui ei soovi rasestuda. DRKadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

Ebakorrapärane menstruatsioon

Tere! Mul on selline probleem, et menstruatsioon on natuke ebakorrapärane. Esmakordselt hakkasid vaevused juunis. Oli nii, et siis kui pidid hakkama, natukene ainult määris ja rohkem verd ei tulnud. Läksin ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Kui on tsüklihäired, siis võivad selle foonil tekkida tsüstid munasarjades, mis kaovad kui menses tuleb. Kui tsüklihäired jätkuvad, peaks täpsustama selle põhjus ja pöörduma naistearsti poole. Dr ...

Loe edasi

Logest ja menstruatsioon

Olen võtnud Logest pille umbes aasta.Otsustasin teha pausi , et kontrollida kas kõik on korras. Pole nüüd pille võtnud kuu aega ja menstruatsioon on hilinenud 3 nädalat. Rase pole kindalt. Kas see on normaalne ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terer. Esimesed kuud peale pillide lõpetamist võivad esineda tsüklihäired. seega antud olukord pole midagi erilist. Dr Kadastik

Loe edasi

tsüklihäired?

Tere! Olen 25 a. Kindla seks.partneriga. Tarvitan Logesti üle 5 aasta, täiesti korrapäraselt, ei unusta võtmata, pole seedehäireid või muid ravimeid, mis võiksid tablettide mõju nõrgendada. Viimase 3 kuu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Võib olla tuleks Logest välja vahetada mõne suurema hormoonisisaldusega kontratseptiivi vastu.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruaaltsükkel

Tere!
Probleem on erinevate pikkustega menstruaaltsüklis, tavaliselt nii 30-35 päeva.
on olnud ka 40-45 päeva. tööl on pingeline, võib olla see tingitud sellest? Valusid ei esine, küll on ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Pöörduge naistearsti poole, et teha kindlaks vererohkete menstruatsioonide põhjus. Tsüklihäired võivad olla mõnikord tingitud ka pingelisest elutempost. Samas võib aga olla tegemist ka hormonaalsete ...

Loe edasi

näljutamine ja tsüklihäired

V.a. dr. Väli

Kas näljutamine kaalu langetamise eesmärgil ja äärmiselt ebakorrapärane toitumine võivad olla üle 30 aasta vanuses ebaregulaarse tsükli põhjusteks? Kas saab kuskilt nende teemade/seoste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jah,siin on kindel seos.Ka internetis on piisavalt palju informatsiooni. Kasutage märksõna ANOREXIA.

Loe edasi

Kilpnääre

Tere!

Hiljutu avastati Tartu Endokrinoloogia osak. mul krooniline kilpnäärme põletik(alatalitus). Kuna ka menstruatsioonitsükkel on ebaregullaarne, ei ole senini õnnestunud rasestuda kordagi.Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kui tsüklihäired on teil põhjustatud kilpnäärme alatalitlusest, siis muutub adekvaatse L-thyroxini ravi foonil tsükkel regulaarseks.

L-thyroxini foonil rasestumine pole vastunäidustatud ...

Loe edasi

Ebaregulaarne suguelu

Tere doktor! Minu küsimus on järgmine:kas ebaregulaarne suguelu(mu mees on meremees) võib olla minu ebaregulaarse tsükli põhjuseks,peale selle on mul ka depressioon kui olen kaua ilma meheta,see on nii ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Arvan,et ebaregulaarne suguelu ja ebaregulaarne menstruatsioon ei ole omavahel seoses.Naiste depressiooni väljakujunemisel on aga ebaregulaarsel suguelul tähtis koht.Soovitan Teil pöörduda psühhiaatri ...

Loe edasi

tsüklihäired?

Tervist!

Olen 20-aastane, võtnud 1,5 aastat Logesti tablette. Mens on olnud korrapärane, kuid viimase nelja kuu jooksul on kaks korda alanud varem, st. tabletivõtmise ajal. 9 kuud tagasi põdesin ...

Vastas dr Aire Sekavin

Peaksite siiski pöörduma naistearsti vastuvõtule, et teha kindlaks valulikkuse põhjus. Kui tablettide kasutamise ajal esinevad tsüklihäired ja põletiku analüüsid emakakaelalt on negatiivsed, võiksite oma ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere,

olen 25-aastane naine, kel mure tsükliga. Tsüklihäired on mureks olnud varemgi, kuid alates detsembrist jäävad päevad hiljaks. Jaanuaris natuke üle kahe vädala, päeval, mil pidid algama ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tsüklihäire üheks põhjuseks võib olla stress ja suur töökoormus. Samas arvaksin, et teil on probleem pikemajalisem. seega soovitaksin teha verest hormoonuuringud , et täpsustada tsüklihäire põhjus. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi